Ska jag behålla min bil

Regnkappan
5 januari 2009 · 10 Inlägg

Tjena.
Jag har skaffat mig en Väldigt fin Volkswagen Caddy från 92. Den har nyren. motor och låda och är helt rostfri. Går billigt och har aldrigt krånglat.
Jag ska väll behålla den och inte köpa någon 740?

Sarge
5 januari 2009 · 2 337 Inlägg

Klart du ska behålla den!

Regnkappan
5 januari 2009 · 10 Inlägg

Absolut inget problem med bilen smile
Alla har ju en 740 .
Ska jag också skaffa de eller ska jag behålla min Caddy.
Sedan kolla på Usa-sudden . Det stuket gillade jag. Så ska jag nog göra min

Larsson_Power Saabvilde!
5 januari 2009 · 1 708 Inlägg

Om du gillar din Caddy så ska du ju såklart behålla den! Personligen tycker jag Caddy är fräna! smile

Mvh Michael!

God created weak gearboxes for SAAB to give the Volvo suckers a slight chance! ;)
Saab 9000 CC T16 "Lapptäcket" (1988)
Volvo740-88 Volvo850-92
5 januari 2009 · 1 678 Inlägg

Jag har lust att sälja min bil och köpa en Merca diesel som är skattebefriad. Ta en försäkring som kostar 80 kr/ månad. Har en kompis som har en merca diesel som är skattebefriad. Han betalar 80 kr och jag tror att det är halvförsäkring. Han får bara köra en viss mil per år. Men det är ingen fara han "stoppar" milränkaren så den står på 30.000 mil sen krö han 200 mil extra innan kan ska bessa den smile Sånt vill jag göra. Lura skatteverket smile Tycker ni att jag ska sälja min bil och köpa en merca diesel? Min bil har rena bes papper och fungerar perfekt. Den som hittar lite rost/fel på min bil ska få 500 kr. Så fin är min bil. Just nu har jag gammla bilder på min sida.

KimVsWorld Mästare
5 januari 2009 · 2 947 Inlägg

Volvo740-88 skrev:
Jag har lust att sälja min bil och köpa en Merca diesel som är skattebefriad. Ta en försäkring som kostar 80 kr/ månad. Har en kompis som har en merca diesel som är skattebefriad. Han betalar 80 kr och jag tror att det är halvförsäkring. Han får bara köra en viss mil per år. Men det är ingen fara han "stoppar" milränkaren så den står på 30.000 mil sen krö han 200 mil extra innan kan ska bessa den smile Sånt vill jag göra. Lura skatteverket smile Tycker ni att jag ska sälja min bil och köpa en merca diesel? Min bil har rena bes papper och fungerar perfekt. Den som hittar lite rost/fel på min bil ska få 500 kr. Så fin är min bil. Just nu har jag gammla bilder på min sida.

Ehrm...?

Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)
FreddeK
5 januari 2009 ·

Volvo740-88 skrev:
Jag har lust att sälja min bil och köpa en Merca diesel som är skattebefriad. Ta en försäkring som kostar 80 kr/ månad. Har en kompis som har en merca diesel som är skattebefriad. Han betalar 80 kr och jag tror att det är halvförsäkring. Han får bara köra en viss mil per år. Men det är ingen fara han "stoppar" milränkaren så den står på 30.000 mil sen krö han 200 mil extra innan kan ska bessa den smile Sånt vill jag göra. Lura skatteverket smile Tycker ni att jag ska sälja min bil och köpa en merca diesel? Min bil har rena bes papper och fungerar perfekt. Den som hittar lite rost/fel på min bil ska få 500 kr. Så fin är min bil. Just nu har jag gammla bilder på min sida.

öööhhh usch nivån på garaget är inte så hög....

-Akerfeldt-
5 januari 2009 · 2 638 Inlägg

Regnkappan skrev:
Tjena.
Jag har skaffat mig en Väldigt fin Volkswagen Caddy från 92. Den har nyren. motor och låda och är helt rostfri. Går billigt och har aldrigt krånglat.
Jag ska väll behålla den och inte köpa någon 740?

Klart att du ska behålla caddyn, inget att fundera över ens wink

TurbOla Reservdansk
5 januari 2009 · 6 271 Inlägg

Om det går att hitta en merca av den årsmodellen som fortfarande sitter ihop. wink

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet
Larsson_Power Saabvilde!
5 januari 2009 · 1 708 Inlägg

KimVsWorld skrev:

Volvo740-88 skrev:
Jag har lust att sälja min bil och köpa en Merca diesel som är skattebefriad. Ta en försäkring som kostar 80 kr/ månad. Har en kompis som har en merca diesel som är skattebefriad. Han betalar 80 kr och jag tror att det är halvförsäkring. Han får bara köra en viss mil per år. Men det är ingen fara han "stoppar" milränkaren så den står på 30.000 mil sen krö han 200 mil extra innan kan ska bessa den smile Sånt vill jag göra. Lura skatteverket smile Tycker ni att jag ska sälja min bil och köpa en merca diesel? Min bil har rena bes papper och fungerar perfekt. Den som hittar lite rost/fel på min bil ska få 500 kr. Så fin är min bil. Just nu har jag gammla bilder på min sida.

Ehrm...?

roll

God created weak gearboxes for SAAB to give the Volvo suckers a slight chance! ;)
Saab 9000 CC T16 "Lapptäcket" (1988)
FLindgren
5 januari 2009 · 5 089 Inlägg

Vad är det för fel på caddyn?

\Lindgren
Volvo S70 "Autotech Motorsport" (1999)
Volvo Xc70 "3.2L" (2008)
Toyota Cressida Rx30 "Westcoast Motorsport" (1979)
Regnkappan
5 januari 2009 · 10 Inlägg

Ni kan stänga tråden nU!!  jag ska ha kvar min bil

-Akerfeldt-
5 januari 2009 · 2 638 Inlägg

Regnkappan skrev:
Ni kan stänga tråden nU!!  jag ska ha kvar min bil

Det var snabba beslut, 20 min tongue

Sylwe
5 januari 2009 · 143 Inlägg

varför skaffa en caddy om du redan funderar på att byta mot en annan???

With bloody hands i cant deny
BMW 320i cabriolet "Ethirty6" (1994)
Niklas1987 NO
5 januari 2009 · 2 182 Inlägg

Aker_s40 skrev:

Regnkappan skrev:
Ni kan stänga tråden nU!!  jag ska ha kvar min bil

Det var snabba beslut, 20 min tongue

Och ett bra beslut dessutom smile

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo
Krink
5 januari 2009 · 260 Inlägg

Seriöst detta var en bland dom mest meningslösa trådarna ever, erkänn du har inget och göra? (trådskaparen)? Haha big_smile

Dodge Ram 2500 "Cummins" (2004)
MrTobias
5 januari 2009 · 1 297 Inlägg

Larsson_Power skrev:

KimVsWorld skrev:

Volvo740-88 skrev:
Jag har lust att sälja min bil och köpa en Merca diesel som är skattebefriad. Ta en försäkring som kostar 80 kr/ månad. Har en kompis som har en merca diesel som är skattebefriad. Han betalar 80 kr och jag tror att det är halvförsäkring. Han får bara köra en viss mil per år. Men det är ingen fara han "stoppar" milränkaren så den står på 30.000 mil sen krö han 200 mil extra innan kan ska bessa den smile Sånt vill jag göra. Lura skatteverket smile Tycker ni att jag ska sälja min bil och köpa en merca diesel? Min bil har rena bes papper och fungerar perfekt. Den som hittar lite rost/fel på min bil ska få 500 kr. Så fin är min bil. Just nu har jag gammla bilder på min sida.

Ehrm...?

roll

stoppa milräknaren har inget med skatteverket att göra tongue

gamlingen
5 januari 2009 · 5 198 Inlägg

Finns ju ingen km skatt längre på dieselbilar så... enda man lurar är nog sej själv och försäkringsbolaget

Rquired Allmänt envis
5 januari 2009 · 12 512 Inlägg

Tycker du ska behålla Caddyn som du tänkt, 740n är ju rätt törstig om man säger så och slickar väl i sig en caddy om året i bara soppakostnad roll

EDIT: Soppakostnad inte försäkring ska det stå tongue

Senast redigerat av Rquired (6 januari 2009)

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
-Mackan- Fire And Silk
5 januari 2009 · 2 254 Inlägg

Allt hänger på vad du tänkt använda bilen till. Ska du drifta, pendla, glida, race'a, ragga. Eller kanske skjutsa ungar, fru, flickvän, svärmor, mormor osv.

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.
Mercedes 300 TDT "Superturbodiesel" (1993)
Mercedes Benz 500E W124 "Fire And Silk" (1992)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang