WII vs 360?

Cheva Bilbyggare
27 februari 2009 · 9 Inlägg

Har tänkt att köpa en spelkonsol till lillgrabben men har lite beslutångest. Det står mellan Nintendo wii och Xbox 360.
Tänkte höra med alla er där ute vad ni har för konsol och vilken ni rekomenderar.

Saab 9-3 SC TX 2,0t "Arrow" (2010)
Bjork OEM <3
27 februari 2009 · 6 957 Inlägg

Cheva skrev:
Har tänkt att köpa en spelkonsol till lillgrabben men har lite beslutångest. Det står mellan Nintendo wii och Xbox 360.
Tänkte höra med alla er där ute vad ni har för konsol och vilken ni rekomenderar.

Ska de underhålla lillgrabben eller hela familjen?

Skulle köpt ett 360 till honom pga spelutbud i alla åldrar, bra priser osv.
Men ett Wii skulle ju vara kul för hela familjen..men lite dyrare.

Köpt Xbox 360, det kommer uppskattas smile

OEM <3
Casy vinnarskalle!
27 februari 2009 · 907 Inlägg

Jag har ett Wii, men jag spelar enbart Guitar Hero. Det kräver ingen grafik direkt, vilket Wii saknar till stor del. 360 har ju mycket större spelutbud, så jag skulle nog oxå ha köpt en sån konsoll. Den "räcker längre" .

BMW M3 "Crisis" (2002)
BMW 1600-2 "Polaris" (1968)
Cheva Bilbyggare
27 februari 2009 · 9 Inlägg

Bjork skrev:

Cheva skrev:
Har tänkt att köpa en spelkonsol till lillgrabben men har lite beslutångest. Det står mellan Nintendo wii och Xbox 360.
Tänkte höra med alla er där ute vad ni har för konsol och vilken ni rekomenderar.

Ska de underhålla lillgrabben eller hela familjen?

Skulle köpt ett 360 till honom pga spelutbud i alla åldrar, bra priser osv.
Men ett Wii skulle ju vara kul för hela familjen..men lite dyrare.

Köpt Xbox 360, det kommer uppskattas smile

Ja det är väl till både lillgrabben och mig å frugan.
Har ju testat Xbox 360 och tycker att det är sjust grafik och har sett att det är bra utbud med spel.
Har inte testat Nintendo än, men det ser för skit roligt ut att spela justa att man jobbar lite mer med armar å ben.
Men utbudet på spel är inte mycket då till nintendo?

Saab 9-3 SC TX 2,0t "Arrow" (2010)
Bjork OEM <3
27 februari 2009 · 6 957 Inlägg

Cheva skrev:

Bjork skrev:

Cheva skrev:
Har tänkt att köpa en spelkonsol till lillgrabben men har lite beslutångest. Det står mellan Nintendo wii och Xbox 360.
Tänkte höra med alla er där ute vad ni har för konsol och vilken ni rekomenderar.

Ska de underhålla lillgrabben eller hela familjen?

Skulle köpt ett 360 till honom pga spelutbud i alla åldrar, bra priser osv.
Men ett Wii skulle ju vara kul för hela familjen..men lite dyrare.

Köpt Xbox 360, det kommer uppskattas smile

Ja det är väl till både lillgrabben och mig å frugan.
Har ju testat Xbox 360 och tycker att det är sjust grafik och har sett att det är bra utbud med spel.
Har inte testat Nintendo än, men det ser för skit roligt ut att spela justa att man jobbar lite mer med armar å ben.
Men utbudet på spel är inte mycket då till nintendo?

Spel finns men enligt min mening rätt barnsliga...det är kul att stå och veva och fläkta men
i längden? Neä ett Xbox är nog rätt konsol för er smile

OEM <3
ExXtr3me Kiss my palewhite ass
27 februari 2009 · 1 898 Inlägg

Det enda felet jag ser med 360 är att den låter mer än en dragster.. Annars är det en grym maskin.

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Rquired Allmänt envis
28 februari 2009 · 12 512 Inlägg

Wii tröttnar man på snabbt, personligen tröttnade jag direkt men jag har lite krav på grafik/känsla och sånt också. 360 är en skitfin konsol med stort utbud av bra spel och xbox-live. går väl att spela upp till fyra pers ändå? Ända nackdelen är att den låter som ett jetplan.

Har du en HDTV och stor budget är nog PS3 ett alternativ att kolla upp också, full-hd ,bluray och så kan man surfa, lägga in linux etc (vilket sony godkänner) har jag för mig. Finns säkert nån här som kan bekräfta om så är fallet smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
expect1991
28 februari 2009 · 1 814 Inlägg

360 om du är "snål" annars är det egentligen ingen idé med wii, den är för de som aldrig ägt en spelkonsoll innan, typ

välj hellre mellan ps3 o xbox 360

VolvoHanna
28 februari 2009 · 373 Inlägg

wii är lite mer interaktivt skulle jag tippa på, utbudet på spel varierar väl lite vart man kollar sj tycker jag det är helt ok, med wii sports bla kan ju hela familjen utmana varandra/ köra turnering på ett annat sätt än med "vanliga" spelkonsoller.

Freddye
28 februari 2009 · 391 Inlägg

Det är nog lillgrabben som kommer att spela mest, så ett wii skulle nog vara bäst big_smile

Sylwe
28 februari 2009 · 143 Inlägg

Skulle välja mellan wii å ps3 iställe

wii är ju bra för "barnet" rör på sig lite mer än till övriga spel men inte så kul för en "annan" som vill slappna av i soffan å lira lite bara.

With bloody hands i cant deny
BMW 320i cabriolet "Ethirty6" (1994)
equal PKW
28 februari 2009 · 115 Inlägg

Jag har ett PS3 hoch har haft ett WII jag sålde WII efter ett tag för att det var inte så kul i längden och ville inte spela spel med små rosa runda gubbar som svävar runt..:S Jag är ju PS3 Fanboy och säger att du ska köpa PS3 för att det inte låter lika mycket som xbox, bluray, roligare spel enligt mig, (finns till alla kön och åldrar). Men om det står mellan WII och 360 så skulle jag köpt 360t, men som sagt, beror på budget och ålder på "lillkillen" också, är han över 10 skulle jag köpt PS3/360

360 Vs Wii -> 360
PS3 Vs 360-> PS3
PS3 Vs Wii + xbox -> PS3


Kom ju just på att vissa XboX får ju fenomenet, "red ring of death" vilket är när hela skiten krashar,, två av mina kompisar har fått det. och ingen av oss 4 (kompisar) som har PS3 har upplevt några problem.

Lycka till.

Senast redigerat av Miztr (28 februari 2009)

Volkswagen Golf 4 GTI "V2.0 incoming" (2002)
s12 Nissan Gazelle
28 februari 2009 · 1 460 Inlägg

eftersom jag har ps2 så skulle jag ta Xbox 360 istället för Nintendo wii

Nissan Silvia
Android
28 februari 2009 · 892 Inlägg

Jag har lite erfarenhet av alla tre konsoler och jag skulle säga att du får titta lite på spelutbudet och se vad som passar er bäst, kanske smita in på nån butik ni har i stan och provspela lite på test konsolerna som brukar finnas. Sen får du ju fundera lite över hur ni vill spela. PS3 och Xbox är ju väldigt lika, men som du säger så spelar man ju på ett annat sätt. Spelen till Wii är rätt tekniskt primitiva, men så ligger ju fokus på spelandet i sig och inte på att pusha pixlar. smile

Du ska dock inte glömma bort att ta hänsyn till eran TV. Har du en hyfsat ny HD TV (som de flesta har idag) så kvittar det, men har du en gammal SD TV så köp för guds skull inte PS3'an, då grafik kortet i den maskinen inte är något vidare...

Personligen föredrar jag Xbox före PS3'an alla gånger. Bättre spel, bättre handkontroll, bättre design på både mjukvara och maskinen i sig osv. Tekniskt sett så har de båda sina styrkor och svagheter, så i slutändan så är det nog bara upp till vad du är villig att betala. Jag skulle vilja påstå att det är ovärt att betala dubbla priset för en PS3 mot en Xbox, i jämförelse med vad man får för pengarna, men det är bara jag...

Men sen vet man ju inte vad som händer i framtiden vilka spel som kommer ut. PS3 kanske kan vara en bättre framtidsinvestering då det egentligen är en ruskigt kraftfull maskin. Å andra sidan så är väl livslängden på de här konsolerna över nån gång mellan 2010-2015.

I slutändan så är det ju helt upp till personliga preferenser. Men som någon sa så är han över 10 så skulle nog jag chansa på en PS3/Xbox, tror ju inte han blir ledsen om man säger så... wink

Senast redigerat av Android (28 februari 2009)

"Nä det här suger. Farväl grymma värld! Nu raderar jag kontot." *dramatiskt musklick* - Sandman
Min projekt tråd
FBR
28 februari 2009 · 61 Inlägg

Om det är riktigt små barn så är nog wii det bästa alternativet  och till lite större barn så är nog PS3 poppis.

janz0rz Avstängd
28 februari 2009 · 168 Inlägg

s12 skrev:
eftersom jag har ps2 så skulle jag ta Xbox 360 istället för Nintendo wii

Du har redan ett PlayStation 2, därför skulle du ta en Xbox 360 och inte ett Wii? Det förstår jag inte riktigt.
Skit i ditt gamla PlayStation och håll tyst om du inte har något som kan vara till hjälp för ts att välja konsol.

Jag tycker att du ska göra som de flesta sagt, köp en Xbox 360. Garanterad underhållning för hela familjen, finns spel som passar allas behov. Wii däremot känns lite högt prissatt i min mening, man får ingen valuta för pengarna direkt. Kontrollerna är bökiga och känns rätt dåliga kvalitetsmässigt, sen är spelutbudet inte det bästa heller. Sen är ju inte grafiken den bästa heller, Wii har inte ens HDMI-utgång. Det har däremot alla Xbox 360 som du köper nya nu.

Sylwe
28 februari 2009 · 143 Inlägg

janz0rz skrev:

s12 skrev:
eftersom jag har ps2 så skulle jag ta Xbox 360 istället för Nintendo wii

Du har redan ett PlayStation 2, därför skulle du ta en Xbox 360 och inte ett Wii? Det förstår jag inte riktigt.
Skit i ditt gamla PlayStation och håll tyst om du inte har något som kan vara till hjälp för ts att välja konsol.

Jag tycker att du ska göra som de flesta sagt, köp en Xbox 360. Garanterad underhållning för hela familjen, finns spel som passar allas behov. Wii däremot känns lite högt prissatt i min mening, man får ingen valuta för pengarna direkt. Kontrollerna är bökiga och känns rätt dåliga kvalitetsmässigt, sen är spelutbudet inte det bästa heller. Sen är ju inte grafiken den bästa heller, Wii har inte ens HDMI-utgång. Det har däremot alla Xbox 360 som du köper nya nu.

hahaha jag förstod inte heller resomanget med ps2 och 360?  hehehe hur fan de nu stavas?
Annars tycker jag ps3 är överlägsen mot 360 på allt förutom att handkontrollerna är 100ggr skönare till boxen.
+ gratis online spelning på ps3

With bloody hands i cant deny
BMW 320i cabriolet "Ethirty6" (1994)
FireTraXX DFFL
28 februari 2009 · 9 020 Inlägg

Mellan de du vill ha så hade jag valt 360.
Nu vet jag inte hur gammal han är men Wii tröttnar man på om man inte ALLTID spelar med kompisar.
360 kan uppehålla honom ensam när du och frun vill wink.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Murvald Knegare
28 februari 2009 · 718 Inlägg

Fan vad folk skriver "Ta 'insertrandom konsol here', jag har den och är skitnöjd".
Jag har använt och ägt alla tre konsollerna, sålde nyss ps3an för att köpa ett xbox 360 igen, varför? Simpelt, större spelutbud och... host, piratkopiering, host.

Frågan jag skulle ställa till dig om du kom in där jag jobbar (expert) för att köpa en konsoll är hur gammal "lillpojken" är. Skulle jag köpa en konsoll till min son idag (ska dock ej, han är en vecka idag förresten, till er som läste min tråd för länge sen.) så skulle jag tänka på vad jag vill att han ska spela.
Vill jag att han ska kunna spela 'roliga' spel samtidigt som han tränar koordination skulle jag utan att tveka köpa ett Wii. Passar otroligt bra till lite yngre barn, men är "lillgrabben" närmare tonåren skulle jag köpa ett 360, då har man lite mer "action-sug", och vill inte direkt sitta och vifta med armarna själv i timmar. Ja, barn/ungdommar har lätt att sitta i timmar och spela, bara för att.

Jag kommer mest troligt inte hitta tillbaka till denna tråd så har du någon fråga så skicka ett PM.

William 2009-02-20
coltjohan Tomte
28 februari 2009 · 58 Inlägg

Beror på vad han gillar för spel. Gillar han mario och sådana typiska "nintendo-spel" är ju wii att föredra. Annars är 360 bra gällande utbud o allt sånt. Men i vilket fall lär han nog bli nöjd, vad du än väljer att köpa smile

Audi 100 2.3E "Vitsuggan" (1989)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang