Varför rånarna använder BMW som hjälp medel?

expect1991
23 januari 2009 · 1 814 Inlägg

Bra bilar?

oftare överstyrda än understyrda vilket underlättar (?)

KimVsWorld Mästare
23 januari 2009 · 2 947 Inlägg

expect1991 skrev:
Bra bilar?

oftare överstyrda än understyrda vilket underlättar (?)

Bättre brett än snett! roll lol tongue

Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)
expect1991
23 januari 2009 · 1 814 Inlägg

KimVsWorld skrev:

expect1991 skrev:
Bra bilar?

oftare överstyrda än understyrda vilket underlättar (?)

Bättre brett än snett! roll lol tongue

jag tänkte på typ hur naturligt det är att häva en sladd (överstyrning) än understyrning när du väl är inne i den situationen.

"Gör rätt, kör brett" big_smile

Rquired Allmänt envis
23 januari 2009 · 12 512 Inlägg

expect1991 skrev:

KimVsWorld skrev:

expect1991 skrev:
Bra bilar?

oftare överstyrda än understyrda vilket underlättar (?)

Bättre brett än snett! roll lol tongue

jag tänkte på typ hur naturligt det är att häva en sladd (överstyrning) än understyrning när du väl är inne i den situationen.

"Gör rätt, kör brett" big_smile

Håller med, fan så mkt bättre kontroll med rwd och överstyrning än att ploga med en framhjulsdriven bil big_smile Men snart kommer volvo/saab maffian och då jävlar hmm

Men jag bryr mig inte, det finns en anledning till att ferrari etc inte är framhjulsdrivna... lol

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Evil_90 +Uppfinnare+
23 januari 2009 · 643 Inlägg

Sixpack skrev:
Saabarna är ju allmänt kända för att var lätta att sno, iallafall dom äldre varianterna.

Jag hade en kompis som hade en exakt likadan saab 900 som jag hade innan. En dag när hon var lite förvirrad så låste hon upp min bil med hennes nyckel och startade bilen och skulle precis köra iväg när hon upptäcker att det inte är hennes bil tongue

ommanstruntariatthamellanrummellan
ordensåspararmannågonsekundnärmanskriversinsignatur
Rquired Allmänt envis
23 januari 2009 · 12 512 Inlägg

EmilHammarlund skrev:

Rquired skrev:

expect1991 skrev:

jag tänkte på typ hur naturligt det är att häva en sladd (överstyrning) än understyrning när du väl är inne i den situationen.

"Gör rätt, kör brett" big_smile

Håller med, fan så mkt bättre kontroll med rwd och överstyrning än att ploga med en framhjulsdriven bil big_smile Men snart kommer volvo/saab maffian och då jävlar hmm

Men jag bryr mig inte, det finns en anledning till att ferrari etc inte är framhjulsdrivna... lol

Det ser svårt ut att sladda tillrätta en sladd när framhjulen släpper...

Äckligt när framhjulen släpper, dock ska man "bara" släppa gasen och frikoppla så löser det sig heter det. Problemet är ju att du har ingen möjlighet att styra under tiden den har släppt och den hinner en bra bit innan du får kontroll på den igen, det lilla barnet som springer ut framför (hemsk klassiker) har ju inte en chans.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Team-Adolfsson Gödseldräng
24 januari 2009 · 4 529 Inlägg

alain skrev:
jag kom just på en sak he he! lol
Är det inte så att för många rånare har sett filmen: The transporteur (mycket bra filmer.) den fösrta film där han kör en BMW 735.. cool
man vet aldrig var folk får sina ideer eller hur?

han kör 740 eller 750 då då det sitter avgasrör från en V motor under den bilen tongue

325i
24 januari 2009 · 141 Inlägg

dom snodde kompisen E34 520 på en pissekvart, dom e tydligen sjukt lätta å sno (enligt en anonym källa) å dom plocka allt på bilen ink mattor å toningsfilm..
Å ja vet inte om de beror på att man e insnöad på BMW elle va de e men dom bilarna ja kommer ihåg från rån å så e ju just BMW.. om de bara beror på att dom e lätta å sno elle om de faktiskt e så att dom e bra bilar me bra prestanda å väghållning vet jag inte..!

Senast redigerat av 325i (24 januari 2009)

Do not kill, do not rape, do not steal, these are principles that every man of every faith can embrace.
These are not polite suggestions,
these are codes of behavior and those of you that ignore them will pay the dearest cost!
Citroën Jumpy "Servicecar" (2004)
BMW E30 "V8 Drifting" (1988)
BMW E30 "Touring 318is" (1991)
Navkapsel
24 januari 2009 · 4 637 Inlägg

Rquired skrev:

EmilHammarlund skrev:

Rquired skrev:

Håller med, fan så mkt bättre kontroll med rwd och överstyrning än att ploga med en framhjulsdriven bil big_smile Men snart kommer volvo/saab maffian och då jävlar hmm

Men jag bryr mig inte, det finns en anledning till att ferrari etc inte är framhjulsdrivna... lol

Det ser svårt ut att sladda tillrätta en sladd när framhjulen släpper...

Äckligt när framhjulen släpper, dock ska man "bara" släppa gasen och frikoppla så löser det sig heter det. Problemet är ju att du har ingen möjlighet att styra under tiden den har släppt och den hinner en bra bit innan du får kontroll på den igen, det lilla barnet som springer ut framför (hemsk klassiker) har ju inte en chans.

Du har helt rätt!

alain www.bimmerpower.org
24 januari 2009 · 3 995 Inlägg

Team-Adolfsson skrev:

alain skrev:
jag kom just på en sak he he! lol
Är det inte så att för många rånare har sett filmen: The transporteur (mycket bra filmer.) den fösrta film där han kör en BMW 735.. cool
man vet aldrig var folk får sina ideer eller hur?

han kör 740 eller 750 då då det sitter avgasrör från en V motor under den bilen tongue

*****
Jag kör en 750 och kan se skillnad, titta på filmen en gång till och du kan ser att det är en 735. wink
Här kan du ser en sida på Google
http://www.metacafe.com/watch/yt-Z8XqwR … _bank_job/
http://www.google.se/search?sourceid=na … er+BMW+735

Senast redigerat av alain (24 januari 2009)

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org
BMW X5 4.4i (2006)
BMW 530i (2003)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang