Durkplåt???

El-Carlot
16 januari 2008 · 34 Inlägg

Hej!

Tänkte lägga in durkplåt istället för de fula original gummi-mattorna.
Vart kan jag få tag i dessa, och vad kostar det..

Ös med tips!

Ps:Finns det durkplåt som redan är färdigskurna efter modell? Ds

Cheva87 Bilplåtslagare/lackerare
16 januari 2008 · 28 Inlägg

Här i Finland finns hela mattserier med gummiliknande durkplåt,ser faktiskt riktigt bra ut.

Senast redigerat av Cheva87 (16 januari 2008)

Varför limma fast plast på bilen,modellbilar finns väl i affären?
Ksj
16 januari 2008 · 1 217 Inlägg

Dra till feltema/jula/mekonomen.. de brukar ha billig "fuskmatta" som ser ut som durkplåt.

Saab 900 "2.1an" (1992)
Wanegardh Asgammal medlem.
16 januari 2008 · 2 246 Inlägg

kolla min bil

lustgasen Saab 99 Turbo-Nörd
16 januari 2008 · 368 Inlägg

Äh det där fuskmattorna är ju psistråkiga å ser inte ens verkliga ut
titta vad jag hittade efter 2sekunders sökning på google 'durkplåt'
http://alumeco.net.dynamicweb.dk/Defaul … QwodRw6r1A

så svårt äre inte att googla.. ?

Med lust att gasa
www.aabh.se/
www.antonbjörklund.se/
Saab 99 GL VAN "Servicebilen-Vanheden" (1977)
Cheva87 Bilplåtslagare/lackerare
16 januari 2008 · 28 Inlägg

Mycket jobb för så liite.

Varför limma fast plast på bilen,modellbilar finns väl i affären?
Inkster Fartsyndare/Musik-narkoman
16 januari 2008 · 199 Inlägg

El-Carlot skrev:
Hej!

Tänkte lägga in durkplåt istället för de fula original gummi-mattorna.
Vart kan jag få tag i dessa, och vad kostar det..

Ös med tips!

Ps:Finns det durkplåt som redan är färdigskurna efter modell? Ds

har funnits tunnare durkplåt på bauhaus.. ganska dyrt har jag för mig..

"fuskdurk" på rulle har funnits på jula.. dock inte rolig att pilla med...
knappt värt pengarna..

har det i bagaget och dels så säljs den på rulle vilket gör att den "krullar" sig när man rullar ut den... sen kmr du antagligen erfarara hur "vikt" plast ser ut  (såna där vita knäck i plasten.. dem har en förmåga att upp komma när man håller på...   sedan nöts den "kromade" ytan om den halkaer runt lite.

fuskdurk i bilmattsform finns på bauhaus och jula.. säljs i 4-delar. ser ganska halkig ut. (mjukplast/gummi är materialet)


M.V.H Jimmpa

Jag kommer bara ihåg saker som är viktiga, Eller var det saker som som är oviktiga?
nexzon
16 januari 2008 · 72 Inlägg

bege dej till närmsta plåtslageri så kan dom fixa fram durkaluminium åt dej, blir mkt bättre än sånna fuskgummimattor

ılı.lılı.ılı NEXZON ılı.lılı.ılı
evilaudio
16 januari 2008 · 16 195 Inlägg

finns färdiga plåtmattor till div bilmodeller.. kolla me dalhems.

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
El-Carlot
17 januari 2008 · 34 Inlägg

Tack för alla svar, Jag är plåtslagare, men durkplåten vi tillhandahåller är 6 mm tjock, det går inte att klippa.. Omöjligt. Och så koster den satan. Fick ett bra svar av (Lustgasen) och kollade lite, men deras minsta var 2 mm, dels det för tjockt... Men ett bra tips.. Skulle vilja ha durkplåt i max 1 mm.. och alu, lättast att jobba med...q

Sylwe
17 januari 2008 · 143 Inlägg

vad väger plåten? man vill ju inte ha onödiga kilo?

With bloody hands i cant deny
BMW 320i cabriolet "Ethirty6" (1994)
Mäki Långsam Perfektionist
17 januari 2008 · 4 800 Inlägg

El-Carlot skrev:
Tack för alla svar, Jag är plåtslagare, men durkplåten vi tillhandahåller är 6 mm tjock, det går inte att klippa.. Omöjligt. Och så koster den satan. Fick ett bra svar av (Lustgasen) och kollade lite, men deras minsta var 2 mm, dels det för tjockt... Men ett bra tips.. Skulle vilja ha durkplåt i max 1 mm.. och alu, lättast att jobba med...q

2mm är ju inge större problem? smile

Audiot som råkat ut för Subarusjukan
FL3JM Inga konstigheter
17 januari 2008 · 2 064 Inlägg

Mäki skrev:

El-Carlot skrev:
Tack för alla svar, Jag är plåtslagare, men durkplåten vi tillhandahåller är 6 mm tjock, det går inte att klippa.. Omöjligt. Och så koster den satan. Fick ett bra svar av (Lustgasen) och kollade lite, men deras minsta var 2 mm, dels det för tjockt... Men ett bra tips.. Skulle vilja ha durkplåt i max 1 mm.. och alu, lättast att jobba med...q

2mm är ju inge större problem? smile

Tänk på att själva mönstret är 2-3 mm tjockt också. Det är inget man klipper i så lätt, men det går ju bra att såga i skiten, speciellt om det är aluminium, då går det fort!



Edit: Vad du än gör så köp INTE fusk-durkplåts-mattor, det ser verkligen förjävligt ut. Jävla biltema-styling.

Senast redigerat av FL3JM (17 januari 2008)

El-Carlot
18 januari 2008 · 34 Inlägg

Mäki skrev:

El-Carlot skrev:
Tack för alla svar, Jag är plåtslagare, men durkplåten vi tillhandahåller är 6 mm tjock, det går inte att klippa.. Omöjligt. Och så koster den satan. Fick ett bra svar av (Lustgasen) och kollade lite, men deras minsta var 2 mm, dels det för tjockt... Men ett bra tips.. Skulle vilja ha durkplåt i max 1 mm.. och alu, lättast att jobba med...q

2mm är ju inge större problem? smile

Är du plåtslagare eller smed?

För att kunna klippa material som är tjockare än 1 mm så måste du ha kantpress, det har inte vi, sen så går det inte att klippa 2mm för hand, det låter larvigt, 2 mm haha! Men det är omöjligt... Du orkar inte...

nexzon
18 januari 2008 · 72 Inlägg

klipper 2 mm på jobbet i gradsaxen och det går hur bra som helst.. ska inte vara några större problem att knäcka heller om du så behöver om ni har en vettig knäckmaskin.

ılı.lılı.ılı NEXZON ılı.lılı.ılı
Miklen
18 januari 2008 ·

mina är nog 4mm dom är sågade..är väl inget svårt att såga lite smile

© Barnvagnsracer ® V70 T5
20 januari 2008 · 21 Inlägg

Det finns ju lite olika durkplåtar, sådana "snygga" med 5 ribbor och de där fula jävlarna som har 2 små "riskorn". Hur som helst, de med 5 ribbor finns i 3/5 och 5/7 mm hos de flesta metallgrossister. (Har för mig att det finns i 1/3 också men är inte säker) Vilken du än väljer är största problemet ribborna när du skall bocka plåten upp mot torpedväggen. Då kan de spricka och släppa, men du är ju plåtslagare så det skall inte vara några problem.

Fick frågan för ex antal år sen när jag jobbade på aluminiumkompaniet i sthlm, det var en kille som ville göra mattor precis som du. Men vi hade ingen 1/3 på lager och var tvungna att beställa sa chefen.

BTW, den där fula med 2 ribbor är 1/2 mm om jag minns rätt. (inte en halv mm utan 1 på själva plåten och 2 mm där ribborna ligger) wink

El-Carlot
22 januari 2008 · 34 Inlägg

Tack för alla svar, Ska se vad som händer? Durkplåt blir det iallafall, men tack för alla tips...

Smajly
22 januari 2008 · 3 059 Inlägg

Jag kapar en del alu i lite mer än 2mm och det brukar jag göra med sticksåg.. går fin fint.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang