MrCarfreak skrev:
De hajar jag ju med..
Är det endast stakarna och styrenheten som skiljer dessa motorer åt??
Tja igen, stakar, kolvar och elsystem är det jag vet som skiljer dom åt, och du ahr dom gröna spridarna på ca 300cc och dom är låg ohmiga så då måste du löda in ett motstånd till dom om du ska använda en b230 ft box (lh 2.4) och Lmm är inte likadana, lh 2.4 har en luftmassemätare som mäter mänden luft med en varm tråd och motronic har en luftmängsmätare som mäter mängden luft med en klaff och potentiometer men du kan köra med orginal Lmm tilsl du ska trimma mer så du behöver 3" etc. Men om du ska ha ett ET block så byt bara vevstakar för kolvarna håller bra i dom blocken. Sen är det ju bra som du skrive ratt byta grenrör, 940 turbos grenrör är ju högflödes och rätt stor skillnad mot ett orginal 740 grenrör. Men du kan behöva bta tändmodul också till turbons, vet inte om tändkurvan är annurlunda men det lär den ju vara, den sitter vid vänster framskärm. Sen måste du byta fördelare på din ET motor så du har en hallgivare på den, den som sitetr på ET motorn orginal tar tändsignal från svänghjulet så det fu´nkar itne men bara att byta tändplattan och det från din gamla motor.
Senast redigerat av sopbilen (6 november 2008)