bra videoredigeringsprogram..?

zwich Saab raggare : )
28 februari 2006 · 887 Inlägg

Skulle va tacksam om ni skulle kunna tipsa om bra redigeringsprogram, sitter med Windows movie maker och känner som jag är redo för nästa steg =P

Turbo.. Because Im worth it :)
FugitivE BMW Power
28 februari 2006 · 2 362 Inlägg

hehe kan förstå det big_smile Vegas är riktigt bra program, kan vara riktigt simpelt och avancerat, det beror på vad du själv är ute efter. Det rekommenderar jag mest! innan man går ytterligare ett steg.

Mvh Kevin

BMW, bogsering med wire :/
JohnnyN Rutinerad medlem
28 februari 2006 · 1 938 Inlägg

Personligen använder jag Pinnacle Studio vrs. 9 smile
Helschysst program big_smile

Static
28 februari 2006 · 208 Inlägg

MAGIX MOVIE EDIT PRO är rätt så bra.. finns mkt att göra o de är väldigt lätt att förstå sig på!

mvh

Martin 9-3 Fisketokig
28 februari 2006 · 2 997 Inlägg

Premiere Pro (adobe)

perfekt redigeringsprogram av "råmaterial" och sen är AGK lämpligt att komprimera i.

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg
Saab 9-3 Aero SS "Svart och Xenon" (2006)
zwich Saab raggare : )
28 februari 2006 · 887 Inlägg

tack för alla svar smile
håller på o lär mig Vegas.. va o köpte de nyss (A) ;D SKITBRA o skitkul big_smile

Turbo.. Because Im worth it :)
zwich Saab raggare : )
1 mars 2006 · 887 Inlägg

meen.. alla ni som kan Vegas tongue de va värre när man skulle spara som vanlig film.. säg huur yikes

Turbo.. Because Im worth it :)
FugitivE BMW Power
1 mars 2006 · 2 362 Inlägg

zwich skrev:
meen.. alla ni som kan Vegas tongue de va värre när man skulle spara som vanlig film.. säg huur yikes

Det är väl inte så svårt ? big_smile

Senast redigerat av FugitivE (1 mars 2006)

BMW, bogsering med wire :/
zwich Saab raggare : )
1 mars 2006 · 887 Inlägg

FugitivE skrev:

zwich skrev:
meen.. alla ni som kan Vegas tongue de va värre när man skulle spara som vanlig film.. säg huur yikes

Det är väl inte så svårt ? big_smile

vet att de inte låtar så svårt.. men de fucka sig för jag hade bara ett lager markerat.. jag trodde den skulle fatta själv att den skulle spara allt tongue

Turbo.. Because Im worth it :)
carnageman Rallyförare
8 mars 2006 · 1 075 Inlägg

Köpte?big_smile

Chevrolet Explorer Van Hitop E85 "- Vardagsrums-bussen -" (1998)
zwich Saab raggare : )
8 mars 2006 · 887 Inlägg

carnageman skrev:
Köpte?big_smile

ja köpte.. (A):. Laaaaaaaaaalalalalalla .. tongue

Turbo.. Because Im worth it :)
M1cha
9 mars 2006 · 645 Inlägg

Vegas är väl det man ska börja med. Väldigt lätt att arbeta i. Sen har ju Adobe några mer avancerade.

Toyota Scion xB "Skokartongen" (2004)
Toyota Supra MKIV Euro-spec 6spd "Vänsterstyrd" (1994)
Weinert
10 mars 2006 · 87 Inlägg

ofta man köper vegas smile vegas 5 är skönast. då kan du lägga in mpeg filer direkt. vegas 4 tar inte klipp från kameran direkt. måste göra om i t.ex Videomach.

zwich Saab raggare : )
10 mars 2006 · 887 Inlägg

goosh.. ni tror alltså jag köpt ?tongue

Turbo.. Because Im worth it :)
nautiqu3
10 mars 2006 · 37 Inlägg

Weinert skrev:
ofta man köper vegas smile vegas 5 är skönast. då kan du lägga in mpeg filer direkt. vegas 4 tar inte klipp från kameran direkt. måste göra om i t.ex Videomach.

Största myten! ^^ Vegas 4 tar visst .mpg klipp direkt från kameran. Det har bara med codecs att göra. Man behöver MC Mpeg-1 Mpeg-2 Professional Codecs ... Vegas 6 är förövrigt skönast ;P
Sen är det Adobe Premiere som gäller om man vill skapa riktigt sjysst filmer. Fast där behövs det lite kunskap för att klara av det! ;D Vegas är bra förövrigt om man precis håller på att lära sig. Tänk bara på hur du anväder spåren.
Spår ett är huvudspåret. Så det hamnar alltid överst i filmen. Lägg allså ALL TEXT i spår nummer 1!
Sen filmer i spår 2-3mm och sist ljudspåret. :]

ENJOY!

lustgasen Saab 99 Turbo-Nörd
15 mars 2006 · 368 Inlägg

zwich skrev:
goosh.. ni tror alltså jag köpt ?tongue

TÄNKTE VÄL! big_smile

Med lust att gasa
www.aabh.se/
www.antonbjörklund.se/
Saab 99 GL VAN "Servicebilen-Vanheden" (1977)
XL-Dempa
10 juli 2011 · 457 Inlägg

jag ser att den här tråden är från 06 så jag undrar är det fortfarande vegas som gäller ? wink

Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla !!!
its only illegal if you get caught!
Buick GNX (1987)
MightyMike
10 juli 2011 · 173 Inlägg

Skumt att ingen nämnt Avid. Det är ju ändå standardprogramet som används i professionell redigering, både för TV och film. Rekomenderar det alla dagar i veckan!
Sen om man lär sig after effects utöver avid så kan man skapa sig ett riktigt mästerverk.. wink

Volvo S40 T4 Autotech "SuperRide" (1998)
careau
11 juli 2011 · 1 624 Inlägg

premiere är ju lätt det bästa, har en utbildning i det och så fort man lärt sig det så kan man i stort sett göra lite vad som helst big_smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang