Vad gör dig förbannad just nu?

Evildan
26 november 2010 ·

FireTraXX skrev:

Evildan skrev:

bmx skrev:

har du ens kört lastbil?du vet att de är bra många ton dom handskas med,och när de väll släpper så är det inte lika lätt som en bil.

3e raden andra stycket...

För att kunna säga "andra stycket" så måste du dela upp texten i stycken...

Sisådärja, såg att det flöt ihop..vad gör jag inte för att hålla dig nöjd big_smile

FordRSC Los geht's, Schumacher
26 november 2010 · 1 510 Inlägg

Irriterar mig på killar som har bild på sin brud ist på sig själv/bilen.

En riktigt bra tävlingsbil måste falla i bitar efter målgången - Michael Schumacher
*
Intresserad av att besöka Chernobyl och Pripyat? Kika på länken nedan:
https://www.youtube.com/watch?v=KFwNEut9iyE
Saab 900 SE Coupé 2.0T "The Fox" (1997)
FireTraXX DFFL
27 november 2010 · 9 020 Inlägg

Evildan skrev:
Respektlösa yrkeschauförer som verkar ha svårt att begripa att det är halt, ligger lastbilar till höger och vänster i dikena.

Jag vet att det är skitsvårt att häva en sladd eller om det bryter med trailern, men varför inte köra långsammare, ta ned fötterna från instrumentbrädan, stänga av datorn eller filmen man tittar på och göra det man faktiskt får betalt för: KÖRA lastbilshelvetet.

När jag ändå är inne på lastbilschauförer, varför gäller inte trafikreglerna vissa utav dom?
Som när dom ska ut på motorvägen...bara kör ut på påfarten oavsett om det är fullt med bilar i bägge körfält, vänsterblink (ibland ges faktiskt tecken) sen bara tränga sig ut trots det som media kallar "snökaos"
Fast ska en annan försöka komma ut på motorvägen och det är helt tomt i vänsterfältet inte fan flyttar dom på sig då...märkligt.
En gång har jag fått "hjälp" ut från påfarten, en Holländare orkade vrida lite på kringlan och underlätta för mig, heder åt honom och andra trafikanter som hjälps åt i trafiken.

Jag är givetvis medveten om att det inte är samma chaufför vid alla dessa tillfällen trots detta är det ett återkommande beteende...

Ännu liten fundering: går inte dimljusen att stänga av på lastbilar? tror dom att dom inte syns eller har så många starr så det verkar vara ständig dimma? stort behov kanske av att just synas, därav yrkesvalet att ratta något stort?

Det går alldeles utmärkt att köra säkert med fötterna på panelen. smile

Jag tvingar mig också ut på motorvägen och jag släpper inte in någon ifall det är fritt framför och bakom mig.
Detta för att jag inte kan eller får köra snabbare än 90.
(Nu gör jag ju eftersom att folk är fega och inte vågar gasa.)

Mina dimljus är alltid av, palla bli stannad och stå skitlänge för att de vill kolla färdskrivaren och kortet, bara för dimljus...

Ifall det inte riktigt framgick så kör jag lastbil om dagarna. smile

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
martinn
27 november 2010 · 2 624 Inlägg

Att jag ska upp och besikta bilen om inte många timmar sad

Volvo S60 2,5T Summum "S60n" (2005)
TomasCarlsson Tell the world that Jesus lives
27 november 2010 · 177 Inlägg

Att man på 80-talet byggde exlusiva radhus med endast två rum utan fönster, och dessa rum är alldeles för små för att få in en säng i. Jag lider av svår OCD, och vill inte ha någon insyn när jag sover. Visst, "dra för fönsterna då" kanske någon tänker, men det är inte så lätt när man är paranoid, har svår OCD, ADHD och asperger (är bara diagnosirad för ocd, asperger och adhd, men med min sjukdomsinsikt säger att jag har paranoia).

Vad som gör mig glad är däremot att familjen äger fler fastigheter. Dock inte extremt nära...

Hool
27 november 2010 · 1 067 Inlägg

TomasCarlsson skrev:
Att man på 80-talet byggde exlusiva radhus med endast två rum utan fönster, och dessa rum är alldeles för små för att få in en säng i. Jag lider av svår OCD, och vill inte ha någon insyn när jag sover. Visst, "dra för fönsterna då" kanske någon tänker, men det är inte så lätt när man är paranoid, har svår OCD, ADHD och asperger (är bara diagnosirad för ocd, asperger och adhd, men med min sjukdomsinsikt säger att jag har paranoia).

Vad som gör mig glad är däremot att familjen äger fler fastigheter. Dock inte extremt nära...

Köp dig en resårsäng med skumgummiomadrass eller en mörkläggningsgardin?

BMW 525i E34 "Pingu" (1992)
BMW 325iT "Oxy" (1989)
TomasCarlsson Tell the world that Jesus lives
27 november 2010 · 177 Inlägg

Hool skrev:

TomasCarlsson skrev:
Att man på 80-talet byggde exlusiva radhus med endast två rum utan fönster, och dessa rum är alldeles för små för att få in en säng i. Jag lider av svår OCD, och vill inte ha någon insyn när jag sover. Visst, "dra för fönsterna då" kanske någon tänker, men det är inte så lätt när man är paranoid, har svår OCD, ADHD och asperger (är bara diagnosirad för ocd, asperger och adhd, men med min sjukdomsinsikt säger att jag har paranoia).

Vad som gör mig glad är däremot att familjen äger fler fastigheter. Dock inte extremt nära...

Köp dig en resårsäng med skumgummiomadrass eller en mörkläggningsgardin?

Jag vet att det egentligen inte är någon insyn just, men du vet, är man paranoid så är man:(

Ska ta stesolid (20 mg) nu. Helst skulle jag vilja ta 40 mg stesolid + fyra tabletter attarax, men jag kan inte ringa min läkare vid denna tidpunkten och om man överdoserar när man fått läkarintyg på en redan mycket stor dos stesolid (ovanligt hög dos med tanke på min vikt och längd) så riskerar man ju att dö, så det vågar jag inte.

Mack Forum- och sitemoderator
27 november 2010 · 26 174 Inlägg

___ skrev:

Evildan skrev:
Ännu liten fundering: går inte dimljusen att stänga av på lastbilar? tror dom att dom inte syns eller har så många starr så det verkar vara ständig dimma? stort behov kanske av att just synas, därav yrkesvalet att ratta något stort?

dimmljuset verkar fan inte gå att stänga av på vanliga personbilar heller yikes

btw så hatar jag lyktstolpar från och med nu

Inte var det du som skickade in sms till radion inatt och klagade på att du kört in i just en stolpe? tongue

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Mack Forum- och sitemoderator
27 november 2010 · 26 174 Inlägg

Deception skrev:
Haha en till som lyssnat på vaken? tongue



Jag är grymt less på folk som ligger ytterfil hela vägen igenom brommarondellen oavsett var de ska ut! Det stopapr upp och skapar kaos varje gång någon enstaka idiot kommer på tanken! Senast igår. 4bilar, inkl jag fick tvärnita för att EN idiot skulle ligga ytterfil när han skulle rakt igenom rondellen (som har 8 utfarter)...

Självklart. Dock längtar jag tills Jenny och Peter åter jobbar tillsammans..fy fan vad kul de är ihop smile

Till topic: att Susann och Sanna - eller vad de nu heter - är så förbannat tråkiga att lyssna på, gällande samma radioprogram..

Senast redigerat av AirOne (27 november 2010)

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
martinn
27 november 2010 · 2 624 Inlägg

att bilen fick en sur 2a på bes sad att styrningen inte går tillbaka!! aja det är väll inget svindyrt att laga smile

Volvo S60 2,5T Summum "S60n" (2005)
___
27 november 2010 · 588 Inlägg

AirOne skrev:

___ skrev:

Evildan skrev:
Ännu liten fundering: går inte dimljusen att stänga av på lastbilar? tror dom att dom inte syns eller har så många starr så det verkar vara ständig dimma? stort behov kanske av att just synas, därav yrkesvalet att ratta något stort?

dimmljuset verkar fan inte gå att stänga av på vanliga personbilar heller yikes

btw så hatar jag lyktstolpar från och med nu

Inte var det du som skickade in sms till radion inatt och klagade på att du kört in i just en stolpe? tongue

nej det var det inte big_smile

Tubbex
27 november 2010 · 1 517 Inlägg

att man är insnöad.. kommer inte ut med bilen  stop på vägen.. -.-

▂ ▃ ▅ ▆ ▇ ▉ 100%
FordRSC Los geht's, Schumacher
28 november 2010 · 1 510 Inlägg

Suavecito skrev:
Möss helveten på övervåningen som springer runt skiter och äter upp saker i mitt sovrum! mad Blir att ringa Anticimex så fort som möjligt innan jag blir tokig på fanskapen!

Låna en självgående musmördare - en katt

En riktigt bra tävlingsbil måste falla i bitar efter målgången - Michael Schumacher
*
Intresserad av att besöka Chernobyl och Pripyat? Kika på länken nedan:
https://www.youtube.com/watch?v=KFwNEut9iyE
Saab 900 SE Coupé 2.0T "The Fox" (1997)
Streethawk Billjuds Wannabe
28 november 2010 · 1 771 Inlägg

Att man varit sjuk hela lördan. feber och illamående gjorde att man missade den vanliga träffen med polarna som brukar vara det enda man har att se fram emot i veckorna.

Personligt högsta - 142,05db med budgett 3000kr
(hade blivit högre om inte lådan varit för liten & sluten)
Letar med ljus och lykta efter ett Cheva Nova 68-72 objekt att ta sig an.
fontheking5
28 november 2010 · 825 Inlägg

Att V8power.nl inte har skickat något aktiveringsmail fast att jag reggade mig för 2 dagar sen . Har mailat och frågat om dom kommer aktivera kontot eller inte . Annars får jag väl läsa utan att vara reggad där .

Riktiga Bilar Kommer Från USA *****____________________
*****____________________
Marticus Meldem
28 november 2010 · 917 Inlägg

Suavecito skrev:
Möss helveten på övervåningen som springer runt skiter och äter upp saker i mitt sovrum! mad Blir att ringa Anticimex så fort som möjligt innan jag blir tokig på fanskapen!

har också möss, men i källaren, asen äter upp huset man kan höra det! vidrigt! ska gå ner och kolla om råttfällan har nappat, men efter frukost... tongue

(╯°□°)╯​︵ ┻━┻
RBejbi
28 november 2010 ·

Lite jobbigt när stallägaren ger min häst mat som han inte ska ha eller behöver utan att ens fråga mig.. =/

danne5
28 november 2010 · 111 Inlägg

Idag morse var det -16, brrrrrr...

TS_quattro fyrkrafsare
28 november 2010 · 1 443 Inlägg

att jaktsäsongen än en gång är förstörd i förtid...

Riktiga bilar är fyrhjulsdrivna...
Numera leg. grusligist!
Subaru Legacy Station 2.0R "Obsidian Black Pearl" (2007)
JonR
28 november 2010 · 3 259 Inlägg

Att dom korkade volvoteknikerna inte utrustade v70 med separat justering av handbromsen på varje hjul... och hur fan kan en bil ha trumbromsar till handbromsen för det andra???? Som är tillverkad på 2000talet! Dom flesta bilmärken gick ifrån det på 90talet.... Godmorgon liksom...

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125976
Nissan S14 "2jz Rocketbunny" (1996)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang