Riktiga bilar är bakhjulsdrivna?

carnageman Rallyförare
9 mars 2005 · 1 075 Inlägg

Stämmer det?

Chevrolet Explorer Van Hitop E85 "- Vardagsrums-bussen -" (1998)
chrizz Administratör
9 mars 2005 · 11 790 Inlägg

Nej, och du har postat i fel forum smile *flyttar*

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Lizzardo
9 mars 2005 · 130 Inlägg

Smurfar är tre äpplen höga, stämmer det??
Ungefär lika intressant fråga.

"Oriktiga" bilar brukar oftast ägas av minderåriga grabbar och ett dussin av dessa får plats i en liten korg

Opel Astra OPC "Borg Warner EFR" (2006)
Opel Astra GSI "Saab B204" (1993)
mrcelica
10 mars 2005 · 1 639 Inlägg

Ja ex. Volvo 745 är ju bakhjulsdriven och det är ju en "riktig" bil det... Host,host.....
Fast i och för sig är ju kungen bland supersportbilar bakhjulsdriven... (Supra MKIV)

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....
jk Tjeckisk maffia medlem
10 mars 2005 · 71 Inlägg

Ännu en tråd som visar att garaget.org blitt en mötesplats för Epa traktorer och 740 raggare. Synd på en sån fin, och genom arbetad sida.

chrizz Administratör
10 mars 2005 · 11 790 Inlägg

jk skrev:
Ännu en tråd som visar att garaget.org blitt en mötesplats för Epa traktorer och 740 raggare. Synd på en sån fin, och genom arbetad sida.

vet inte om du noterat det men epor och a-traktorer är inte tillåtna numera. Personligen tycker jag sajten är rätt långt ifrån den nivån... nåja, hör inte riktigt till ämnet det här.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Redbull Moderator+
10 mars 2005 · 1 081 Inlägg

För vissa kanske, för andra inte. Det optima för en bil är ju inte bakhjulsdrivet iaf smile (om man inte ser till att leka i snön och köra 402m)

Mvh

Vem jag?
Katamso Superstar
10 mars 2005 · 511 Inlägg

Jag vet väl inte om man ska kalla det "riktiga bilar " men jag hajar vad du menar... kan väl säga att min personliga åsikt är att det e roligare med bakhjulsdriv smile har dock aldrig kört en som driver på alla 4.


mvh

Toyota Supra "One Last Ride" (1993)
Mitsubishi Eclipse "Paul Walker Tribute" (1997)
ola@thomasson.nu
10 mars 2005 · 31 Inlägg

Bakhjulsdrivet med diffverkan eller 4wd med 50/50 drivning alternativt mer drivning bak än fram, det tycker jag är roligast iaf.

Mvh
Ola Thomasson
Alea Iacta Est, The Dice Is Rolled
carnageman Rallyförare
10 mars 2005 · 1 075 Inlägg

OK tack för alla åsikter!
Som vanligt va det nån stackars skodaägare som kom i kläm i diskussionen.

Har arbetat på VAG och kört en jävla massa Octavia RS.

Säger bara en sak: Skulle ALDRIG köpa en sån bil.
Då har ja hellre en 244GL :->

Chevrolet Explorer Van Hitop E85 "- Vardagsrums-bussen -" (1998)
Daniel
10 mars 2005 · 671 Inlägg

En bakhjulsdriven bil med dålig balans är tråkigare än en framhjulsdriven med bra balans.

jk Tjeckisk maffia medlem
10 mars 2005 · 71 Inlägg

carnageman skrev:
OK tack för alla åsikter!
Som vanligt va det nån stackars skodaägare som kom i kläm i diskussionen.

Har arbetat på VAG och kört en jävla massa Octavia RS.

Säger bara en sak: Skulle ALDRIG köpa en sån bil.
Då har ja hellre en 244GL :->

Kul att alla tycker olika. Der vore ju tråkigt om alla hade likadan bilar. Tycker bara att din tråd var oerhört omogen och barslig. Jag kom inte i kläm!!!  Personligen tycker jag att fyrhjuls drift är roligast, men som läget är nu så kör jag en framhjuls driven bil.

Humlan
10 mars 2005 · 238 Inlägg

Det hänger väl också på vad det är för underlag och varför man kör. Är det vinterväglag och kör en bakhjulsdriven bil kan man ha rejält kul. Ska man på samma väglag köra ungarna är AWD en säkerhet. På sommaren kör jag bakhjulsdrift med sommarbilen och på vintern AWD med familjebussen.

A B E C E D E
jimpat bäst...
10 mars 2005 · 8 Inlägg

helt klart....

Opel antara enjoy "opeln" (2007)
loudness
10 mars 2005 · 4 554 Inlägg

haha skulle aldrig köpa en bakhjulsdiven bil.. det enda man den är bra till är att dra tunga släp.. resten är inget att ha.. leka fungerar ju utmärkt med en bakhjulsdrivem men enda gången ja leker är på vintern är man lkör på isen och utan riktiga isdäck är bakhjulsdrivet värdelöst.. då funkar handbromsen bättre... 402 är ingen ide att tänka på ska man va med i sånt får man ha nått att komma med och de kostar allt för mycke pengar... så framhjulsdrift är det som gäller..

Senast redigerat av loudness (10 mars 2005)

Fixxen Bilgalen
10 mars 2005 · 50 Inlägg

Tjenare...

Säger bara en sak... -> FYRHJULSDRIFT  smile

Mvh,

Attenator
10 mars 2005 · 404 Inlägg

Bakhjulsdrivet är det roligaste man kan köra, den framkrafsade bilen har jag ännu inte funnit något riktigt nöje i - särskilt som kryckan är fastfrusen i min mazda 626, j-la skräphög...

BMW 2002 (1972)
Benan
11 mars 2005 · 271 Inlägg

RWD e ju kul när man kan utnytja den.! Köra på ställ och göra donuts. Annars e den lite i vägen... Men jag har inget emot att min bil e Rwd.. smile

Alango
13 mars 2005 · 6 Inlägg

Bakhjulsdrift!!!!

Serkan
13 mars 2005 · 36 Inlägg

quattro 4-ever !

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang