BMW 320i E36 | BMW [//M]otorsport | SÅLD 6e September

dcay Licenssvetsare
9 september 2009 · 927 Inlägg

Rquired skrev:
Är det en orginallykta eller någon sorts eftermarknad?

Eftermarknad , "man får vad man betalar för"

Rquired Allmänt envis
9 september 2009 · 12 512 Inlägg

dcay skrev:

Rquired skrev:
Är det en orginallykta eller någon sorts eftermarknad?

Eftermarknad , "man får vad man betalar för"

Tyvärr är det väl så, men tycker ändå du skall klaga lite. Vem vet, du kan kanske få en som sitter bättre? smile

Senast redigerat av Rquired (9 september 2009)

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
dcay Licenssvetsare
10 september 2009 · 927 Inlägg

Rquired skrev:

dcay skrev:

Rquired skrev:
Är det en orginallykta eller någon sorts eftermarknad?

Eftermarknad , "man får vad man betalar för"

Tyvärr är det väl så, men tycker ändå du skall klaga lite. Vem vet, du kan kanske få en som sitter bättre? smile

Har redan fått skicka tillbaka blinkersen som jag fick med i paketet, dom passade inte till 97ans modell, stog inget om det på hemsidan, o han sa att han trodde att jag skulle ha e39ans blinkers på min.. har lite svårt att tro på det men vi får se vad som händer, ska i vilket fall som helst skicka tillbaka blinkerserna o få nya o se om dom passar. Men han borde ju ha nått att säga emot iomed att det var ett tag sen jag monterade dom, och inte märkte det fören nu.. Kan ju hoppas att resultatet blir det bästa i vilket fall smile

simoonn
10 september 2009 · 21 Inlägg

kul att se e36 projekt, har själv byggt på en e36 under sista gymnasie året.
Blev att lägga alla pengar på det bara wink men man får tag på mer pengar än man tror faktiskt wink

BMW 328i (1998)
BMW 528IA (1997)
dcay Licenssvetsare
10 september 2009 · 927 Inlägg

simoonn skrev:
kul att se e36 projekt, har själv byggt på en e36 under sista gymnasie året.
Blev att lägga alla pengar på det bara wink men man får tag på mer pengar än man tror faktiskt wink

Kul att du tycker det! Jo, har själv 2 år kvar, bytte linje efter ett år så jag har ju mer fritid nu än om jag hade börjat jobba nästa år.. Pengarna kommer loss , ingen tvivel, blir till att jobba lite på helger kanske, sen är det ju sommarjobb som gäller nästa sommar också så då får jag ju ta pengar där o lägga på bilen big_smile

Rquired Allmänt envis
10 september 2009 · 12 512 Inlägg

dcay skrev:

simoonn skrev:
kul att se e36 projekt, har själv byggt på en e36 under sista gymnasie året.
Blev att lägga alla pengar på det bara wink men man får tag på mer pengar än man tror faktiskt wink

Kul att du tycker det! Jo, har själv 2 år kvar, bytte linje efter ett år så jag har ju mer fritid nu än om jag hade börjat jobba nästa år.. Pengarna kommer loss , ingen tvivel, blir till att jobba lite på helger kanske, sen är det ju sommarjobb som gäller nästa sommar också så då får jag ju ta pengar där o lägga på bilen big_smile

That´s the spirit smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
dcay Licenssvetsare
11 september 2009 · 927 Inlägg

Rquired skrev:

dcay skrev:

simoonn skrev:
kul att se e36 projekt, har själv byggt på en e36 under sista gymnasie året.
Blev att lägga alla pengar på det bara wink men man får tag på mer pengar än man tror faktiskt wink

Kul att du tycker det! Jo, har själv 2 år kvar, bytte linje efter ett år så jag har ju mer fritid nu än om jag hade börjat jobba nästa år.. Pengarna kommer loss , ingen tvivel, blir till att jobba lite på helger kanske, sen är det ju sommarjobb som gäller nästa sommar också så då får jag ju ta pengar där o lägga på bilen big_smile

That´s the spirit smile

Oh yes! Ska till rudskogen imorgon , får se om det finns nått fint företag som har nån bra baslåda till ett fint pris därinne. Får se om farsan till och med sponsrar! lol

quuz__91 KHM Racing
14 september 2009 · 140 Inlägg

När blir de dax för en uppdatering?
Händer det inget i garaget nu?

Mvh Pontus

Sponsorer:
Stylingwebben.se - Bilstyling och diodbelysning
Hova.com - Car styling and tuning
Dekaltrim.nu
BMW 328 e36 (1996)
dcay Licenssvetsare
14 september 2009 · 927 Inlägg

quuz__91 skrev:
När blir de dax för en uppdatering?
Händer det inget i garaget nu?

Mvh Pontus

Det kommer, håller på och kopplar lite ljud i bilen nu så får ta med mig kameran o ta lite kort imorgon.. tongue

dcay Licenssvetsare
16 september 2009 · 927 Inlägg

Kopplade in en ny stereo idag/igår. Va ett jävla meckande att trycka in den då det var mer sladd bak på den stereon än vad det är i hela bilen original.. Får se om jag kan fixa fram kameran o ta lite kort snart! smile

Rquired Allmänt envis
16 september 2009 · 12 512 Inlägg

dcay skrev:
Kopplade in en ny stereo idag/igår. Va ett jävla meckande att trycka in den då det var mer sladd bak på den stereon än vad det är i hela bilen original.. Får se om jag kan fixa fram kameran o ta lite kort snart! smile

Haha vad har du då köpt för nånting? Tycker där är rätt rymligt där bakom tongue

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
dcay Licenssvetsare
16 september 2009 · 927 Inlägg

Rquired skrev:

dcay skrev:
Kopplade in en ny stereo idag/igår. Va ett jävla meckande att trycka in den då det var mer sladd bak på den stereon än vad det är i hela bilen original.. Får se om jag kan fixa fram kameran o ta lite kort snart! smile

Haha vad har du då köpt för nånting? Tycker där är rätt rymligt där bakom tongue

Har inte köpt någonting! big_smile Har lånat en stereo med 7'' touch skärm av en av farsans kollegor på obestämd tid, sen gick jag ner och länsade farsans båt på en liten låda med 2 st gas 10''are.. tongue Steget hade jag i forden jag hade innan roll Kommer nog byta ut lådan o steget efter ett tag men det e bra o börja med smile

Senast redigerat av dcay (16 september 2009)

dcay Licenssvetsare
1 oktober 2009 · 927 Inlägg

Hallå där.

Snackade med en kille nu som ska skicka fälgar till mig.. Kommer förhoppningsvis nästa vecka så ska dom renoveras och lackas om! smile

Xtravagant 1337
1 oktober 2009 · 1 343 Inlägg

stora planer, lycka till...

I'm not a fighter, I'm a lover!
Mazda MX5 "NjoyDesign" (1991)
Holmii Nästan Maskiningenjör
1 oktober 2009 · 399 Inlägg

Vad blir det för fälgar? smile

Min projekttråd Bmw 320 e36
Rollin´hard or hardly rollin´?
dcay Licenssvetsare
1 oktober 2009 · 927 Inlägg

Xtravagant skrev:
stora planer, lycka till...

Tack så mycket!

Holmii skrev:
Vad blir det för fälgar? smile

100+ Qualifier har jag köpt, färg på dessa kommer senare wink smile

dcay Licenssvetsare
3 oktober 2009 · 927 Inlägg

Hallå allihop, behöver erat smakråd nu! smile

Vill ha lite maffigare motorljud nu, känns lite tråkigt att åka runt tyst.. Har ni nått tips på en billig slutdämpare som ser bra ut? Jag vill inte ha en japsdämpare så det är uteslutet, har dock hittat den här som jag tycker ser lite fräck ut, vet dock inte om den klassas som japsdämpare wink
Kostar ju inte så värst mycket heller liksom, vill ha kvar "bmw ljudet" och inte så att den låter som nån jävla 740 som kör förbi i 50 men låter som om den går i 200..

http://tillbilen.com/?artnr=002LJUDD_KL&cat_id=91

Rquired Allmänt envis
3 oktober 2009 · 12 512 Inlägg

Ta inte i för mycket bara, visst låter en 320i underbart med rätt grejer. Men å andra sidan låter den också betydligt mer potent än vad den är, lagom är bäst wink

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
dcay Licenssvetsare
3 oktober 2009 · 927 Inlägg

Rquired skrev:
Ta inte i för mycket bara, visst låter en 320i underbart med rätt grejer. Men å andra sidan låter den också betydligt mer potent än vad den är, lagom är bäst wink

precis vad jag menar, den har ju inte världens största motor liksom, men vill ha lite maffigare ljud bara.. längre fram kanske det blir ett fullt sportsystem men jusst nu så får det räcka med en ljuddämpare pga ekonomin liksom.. och den jag länkade var ju billig så jag funderar på och köpa den tills jag har pengar till "the real deal" liksom.. Vad tycker du/ni andra?

dcay Licenssvetsare
4 oktober 2009 · 927 Inlägg

Hallå där, idag tänkte jag att ni skulle få lite bilder på bilen o det jag gjort idag eftersom jag var och köpte en minneskortsläsare till usb, men givetvis så passar skiten inte till just mitt minneskort.. Ska se om jag orkar dra mig till farsan ikväll o ladda in dom på hans dator annars så får jag vänta med att ladda upp dom till veckan.. smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang