Tips och råd om facelift/styling på 328an (nybörjare på¨detta)

peakjonas
11 februari 2010 · 185 Inlägg

HAlloj smile efter en tid av funderingar och lite sådant så har jag bestämt att ge min E36 en skönare look extirört samt interört den är typ helt och hållet orginal förutom fålg o sådant smile

Så jag undrar om de finns någon/några tokiga E36 stylister där ut epå garaget men jag vet att ni finns wink Jag skulle behöva tips och råd om hur jag kan göra en extirör samt en interör facelift/styling på 328an. börjar bli lite less på orginal stuket så något måste man kunna göra för att synas lite extra smile cruising på sommarn där ska manju synas smile

behövs lite expertis för att få ut de bästa för 328an (nybörjare)

tacksam för svar smile



https://www1.garaget.org/gallery/archive/119630/857481_ld4bsh.jpg
328an som är i behov av en facelift smile

The Glenlivet, the singel malt that started it all
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 4#p2406344
BMW 328i "käkar volvo till frukost" (1997)
båge montör och hobby mekaniker
11 februari 2010 · 2 672 Inlägg

lacka ner den, sänka lite fram, byta lyktor och blinkers.. några förslag iaf!

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.
Volkswagen Caddy 1,8 16v mk1 "Lilla Blå" (1990)
Volkswagen Golf GTD "Smokey Joe" (1990)
mwiechert
11 februari 2010 · 172 Inlägg

Angel eyes, m3front, gt-läpp, m3speglar, gt-vinge är några tips smile ser inte riktigt hur inredningen ser ut smile

Putteliten
11 februari 2010 · 9 083 Inlägg

Håller med föregående talare. Finns inget snyggare till E36an än M3 prylar....

NiKeMaN Entreprenör
11 februari 2010 · 1 286 Inlägg

Snälla - köp inga kladdiga kjolpaket eller nått annat "ris-kokar" aktigt.

Skaffa dig ett M3 paket. GT läpp, en sänkningssats så är du hemma sen!

// Niklas Johansson
peakjonas
11 februari 2010 · 185 Inlägg

tackar smile har funderat på m3 grejor big_smile  någon med förslag på annat fix på utsidan någon som ha nå små fix till insidan plasma tavlor och sådant kanske ?

The Glenlivet, the singel malt that started it all
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 4#p2406344
BMW 328i "käkar volvo till frukost" (1997)
Putteliten
12 februari 2010 · 9 083 Inlägg

Plasmatavlor är ju riktigt snyggt, sen är kolfiberinlägg i paneler mm. riktigt snyggt oxå

båge montör och hobby mekaniker
12 februari 2010 · 2 672 Inlägg

jag är inget jätte fan av M3 saker, då jag tycker det ska sitta på just en M3:a, finns så mycket anant man kan göra för ett cleant utseende! smile

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.
Volkswagen Golf GTD "Smokey Joe" (1990)
Volkswagen Caddy 1,8 16v mk1 "Lilla Blå" (1990)
NiKeMaN Entreprenör
12 februari 2010 · 1 286 Inlägg

Nej nej inga plasmatavlor.

Satsa hellre på fräsha tygmattor, kolfiberpaneler, kolfiberbackspeglar, kolfibernjurar, svarta framljus med angeleyes någon stilig modell, xenonkonvertering......... smile

// Niklas Johansson
Timmyboy hellaflush!
12 februari 2010 · 1 266 Inlägg

Tona rutor, några fina mörka LED baklyse (inga lexus), några mörka framljus och blinkers och ner lackad/m3 front och kjolar. Det hade jag gjort iallafall. Sen insidan, cleant med blanksvarta lister, någon fin växelknopp och allmänt välstädat wink

steifan DR!FTT3KN!K3R
13 februari 2010 · 10 427 Inlägg

"Nedlackning" av frontspoiler, sidokjolar och bakspoiler borde vara prio1.
Sen kanske byte av lyktorna fram till såna med angel eyes av schysst fabrikat.
Borde räcka väldigt långt enligt mig smile

peakjonas
14 februari 2010 · 185 Inlägg

tackar för alla tips smile någon som har något mera tips på insidan ?

någon som vet var man kan köpa den lite nyare regplåts håller med listen som inte går endå ut till kanterna big_smile

The Glenlivet, the singel malt that started it all
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 4#p2406344
BMW 328i "käkar volvo till frukost" (1997)
Lozinmust "Unloaded"
14 februari 2010 · 1 557 Inlägg

M3-lister är ett hett tips, nedlackering samt M3-paket i sin helhet är aldrig fel heller. Men gärna tyskstukade fälgar, det är ballt, jättegärna med sjuk fälgkant bak big_smile

"When innovation meets passion!"
Smajly
14 februari 2010 · 3 059 Inlägg

Kan bara hålla med alla föregående skribenter..
M3 grejor gör sig bra.. front o kjolar o speglar.. och ska det bli riktigt snyggt så ta bakre störfångaren också...
Släng bara inte på en stor jävla supra vinge eller nått sånt.. finns INGET fulare..
Inga mörka bakljus eller mörka framljus.. Skaffa helt vanliga rödvita baklampor.. är skitsnyggt på en vit bil..
Och absolut nej! Inget tyskstuk.. snyggare med ett par fina fälgar och däck som PASSAR.

Senast redigerat av Smajly (14 februari 2010)

Lozinmust "Unloaded"
14 februari 2010 · 1 557 Inlägg

Smajly skrev:
Kan bara hålla med alla föregående skribenter..
M3 grejor gör sig bra.. front o kjolar o speglar.. och ska det bli riktigt snyggt så ta bakre störfångaren också...
Släng bara inte på en stor jävla supra vinge eller nått sånt.. finns INGET fulare..
Inga mörka bakljus eller mörka framljus.. Skaffa helt vanliga rödvita baklampor.. är skitsnyggt på en vit bil..
Och absolut nej! Inget tyskstuk.. snyggare med ett par fina fälgar och däck som PASSAR.

Snyggare med snuskigt breda 16-17" fälgar med lagom mycket stretch, men smaken är som baken smile Fast du har helt rätt angående vingar; det ska på sin extrema höjd vara en M3-vinge, knappt ens så att jag gillar M3 GT-vingen ens.. Fast hellre den än en rakblads-antiaerodynamisk historia.

"When innovation meets passion!"
sk8ville
14 februari 2010 · 653 Inlägg

Tycker inte du ska slänga på m3-grejor, ska inte sitta på en bmw som inte är m. Satsa istället på att lacka ner den och köp en snygg läpp till orginal fronten, sänk den, angeleyes och gtr vinge sen är den riktigt snygg smile

Smoke tires not drugs
Nissan Navara V6 diesel "Brukisen" (2011)
Toyota Supra "mkiv TT" (1993)
Lozinmust "Unloaded"
14 februari 2010 · 1 557 Inlägg

sk8ville skrev:
Tycker inte du ska slänga på m3-grejor, ska inte sitta på en bmw som inte är m. Satsa istället på att lacka ner den och köp en snygg läpp till orginal fronten, sänk den, angeleyes och gtr vinge sen är den riktigt snygg smile

Håller med till viss del att M3-grejer endast ska sitta på en M3; vad gäller M3-emblem så ska det icke sitta några på annat än M3, men sen att det är snyggaste original kjolpaket till E36:orna kan man ju inte göra så mkt åt. Samma sak med Saabs Aero-bilar, Volvos R-bilar, Audis RS/S-bilar etc. etc. etc.

"When innovation meets passion!"
Putteliten
15 februari 2010 · 9 083 Inlägg

När E36orna var nya så kunde man ju beställa en sådan med M-paket, beställde man fulla M-paketet så var det enda som skilde bilarna åt motorerna. Emblemen som var på dom bilarna var ju bara ett M. Så jag tycker det är helt okej med M3 kjolar mm.! Likaså Audi kan man ju beställa som S-Line, och det är väl samma utrustning som RS bilarna förutom motorer och ev quattro?

PITSTOP Bygger BMW ///M Touring
15 februari 2010 · 1 152 Inlägg

coilovers, breda 17". lacka ner allt som är svart. kristall bakljus klarglas sidoblinkers, dimljus, framlampa.
sedan så kör du gul solfilm på det hela och sedan håller en fin puts wink

invändigt så ska du skaffa dig m3 inredning eller sportstolar(om du nu inte har det), velour mattor, mocca handbrom och vxl damask, svart läder knopp (á la m3), Bmw´s sportratt, kolfiberpanel, snygga alupedaler och fotstöd och alu ringar runt mätarna.

Följ: 323Ti på instagram för att följa projektet på Insta.
Eller M2F89 för att följa m2 ”kombi” projektet.....
BMW M3 F81 "M3 Touring" (2014)
Dubs I got Dubs!
15 februari 2010 · 2 423 Inlägg
Lexus RX 300 "The Pursuit Of Perfection" (2000)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang