Ljuddämpare BMW E30

Ahonen
24 juni 2010 · 354 Inlägg

Tjenare!

Jag har en BMW e30 318i, med en M40 motor i.
Hur som helst, tycker den låter liite för lite. Så min fråga är, om jag tar bort ljuddämparen bak, kommer den låta för mycket då?

Jag har ju kat på min. Men den ser ut att vara väääldigt stor för att bara vara kat, tänkte om den kanske fungera som ljuddämpare på något sätt med? För modellerna innan som inte har kat har en liten ljuddämpare sittandes där istället.

Så, någon som har en aning? smile

Jocke91
24 juni 2010 · 138 Inlägg

Jag köpte min e30 320ik med raka rör efter katt och det lät alldeles för mycket, satte dit Simons sporthalvsats och det blev skönt ljud.

Ahonen
24 juni 2010 · 354 Inlägg

Mjo det va väl de jag va rädd för att den skulle göra. Den låter ju inte alls speciellt gött nu, men ekonomin tillåter inte mig att köpa så mycket för tillfället =/

Ahonen
24 juni 2010 · 354 Inlägg

Men hur mycket skillnad skulle det göra ljudmässigt med simons halvsats?

Jokk3
24 juni 2010 · 377 Inlägg

den kommer låta betydligt mer, jag bytte ut min ljuddämpare på min gamla 318 e30 och den lät mycket mer.

BMW 318d E91 "M-sport" (2010)
Ahonen
24 juni 2010 · 354 Inlägg

Jag får väl försöka att satsa på ett simons system då! Antar att det låter bra med det? smile

InX-Engineering
24 juni 2010 · 138 Inlägg

zagzer skrev:
Jag får väl försöka att satsa på ett simons system då! Antar att det låter bra med det? smile

Vill du ha kvalite och ljud kör du med nåt annat tex JETEX,Monza, Supersprint Vet inte om Monza eller Supersprint passar men känner en som kör med Jetex på en E30 318 enligt mig låter det fint (M40 Motor).

https://www.jetex.co.uk/jetex/store/ind … uctId=1167

Jocke91
24 juni 2010 · 138 Inlägg

Det är ju en ekonomifråga också då supersprinten kostar en del mer än simons, haha tycker inte det låter alls med simonsen nu när jag kört med raka rör. Kan tyvärr inte säga nåt om hur stor skillnad det blir heller mot original då jag inte själv haft det...

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang