Vad åker man dit för om man sladdar?

JoKarN
10 november 2010 · 236 Inlägg

Hej! Nu har första snön kommit och jag undrar vad det är för brott man begår när man sladdar?
På parkering
På allmännväg
På grusplan

Är det skillnad om man har körkortet på prövo tid lr inte?

Vad händer oftast när man blir stoppad för att man sladdar?

adde87
10 november 2010 · 228 Inlägg

vårdslös körning skulle ja tro att du kan torska dit för.

Det e VI som e HAMMARBY!
hortel
10 november 2010 · 44 Inlägg

betraktas sladden som uppsåtlig av polisen så blir det vårdslöshet i trafik men annars kan det ju bli sladd oavsiktligt och då är det väl ingenting antar jag

Marlboroman
10 november 2010 · 8 234 Inlägg

Så länge man inte är på inhängnat område är det vårdslöshet i trafik. Skillnaden är att om du har prövotid och åker dit för det får du ta om kortet efter spärrtiden medans om prövotiden är slut så får man tillbaks det efter till exempel 6 månader.

Sen exakt vad som händer när man blir stoppad beror på mycket. Resultatet kan bli allt mellan en varning och rättegång beroende på omständigheter och vem man blir stoppad av.

Volvo 240 GL "Turbo" (1990)
JoKarN
10 november 2010 · 236 Inlägg

Får man böter? eller är det indraget körkort på vårdslöshet i trafik?

loow Jävel
10 november 2010 · 2 018 Inlägg

Jag har blivit stoppad för Vårdslöshet i trafik när jag sladdade över filerna på en allmän väg. Men jag var trevlig, och dom var trevliga. Så jag fick bara en varning.. Är nog oftast det som händer, Ingen jag känner har fått böter för det, men många har fått varningar.

You got to risk it, to get the biscuit :)
muffl0n Bajsapa
10 november 2010 · 316 Inlägg

dom har bara typ sagt aja baja till mig. hmm men kan tänka mig att det blir vårdslöshet i trafik.

Driftar_N
10 november 2010 · 227 Inlägg

Ett bra exempel.
http://www.trafikjuristen.se/framgangar … oshet1.htm
Vanligast är tillsägelse

turboforssen Telge Drifting Team
10 november 2010 · 5 398 Inlägg

så länge du inte träffar på en grinig polis eller sladdar så att nån\ nånting är i fara brukar polisen inte göra så mycket mer än att ge en varning.

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/
Volvo 960 (1991)
Volvo v70 (1997)
Adrian_
10 november 2010 · 23 Inlägg

ajjabajja jokern wink

PS. Terroristattacker kommer knappast att planeras över okrypterade mail. Sabba FRA-lagen på www.hejfra.se
PMPerformance
10 november 2010 · 2 266 Inlägg

jag fick en bot på 1000 kr efter en sladdkväll var helt själv inte en bil i närheten förutom då polisen som titta på.

de står så här på den
Underlåtenhet att vid färd med motordrivet fordon anpassa färdväg, hastighet och färdsätt så att andra inte nödvändigtvis störs.

svetsdiff !!!
twin_cam Smålänning
10 november 2010 · 7 877 Inlägg

På parkering: Störande av allmän ordning alt. Våldslöshet i trafik
På allmän väg: Våldslöshet i trafik (alt. grov)
På grusplan: störande av ordning, men beror nog på vart du är...

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
Billy__bob
10 november 2010 · 496 Inlägg

inga problem att sladda på en parkering på en kväll. polien säger inget, bara man inte kör där det finns en massa folk som kan utgöra en fara. Blev själv stoppad 7 gånger på samma kväll av olika poliser för 2 år sedan, och de tyckte bara att det var bra att man sladdade där och inte på vägen. Till och med polisen lekte med oss:)

onej84
10 november 2010 · 1 854 Inlägg

Billy__bob skrev:
inga problem att sladda på en parkering på en kväll. polien säger inget, bara man inte kör där det finns en massa folk som kan utgöra en fara. Blev själv stoppad 7 gånger på samma kväll av olika poliser för 2 år sedan, och de tyckte bara att det var bra att man sladdade där och inte på vägen. Till och med polisen lekte med oss:)

Det beror ju på vilka poliser man träffar på.

Jag lekte på en stor parkering utan andra bilar och polisen såg de och stoppade mig dom sa du har tur idag, så åk härifrån och kör lugnt hädanefter.

beckstroem
10 november 2010 · 871 Inlägg

som alla säger, vårdslöshet i trafik. har du tur så kommer du undan med en varning eller "aja baja" fingret som jag fick.

Billy__bob
10 november 2010 · 496 Inlägg

de säger till och med på körskolan att man ska ut och leka av sig på en kväll när det inte finns några bilar, och att man sedan kan köra lugnt och fint när man är ute på vägarna. Alla poliser säger att det är jätte bra tänkt i alla fall.

Muttley
10 november 2010 ·

Billy__bob skrev:
de säger till och med på körskolan att man ska ut och leka av sig på en kväll när det inte finns några bilar, och att man sedan kan köra lugnt och fint när man är ute på vägarna. Alla poliser säger att det är jätte bra tänkt i alla fall.

De är bra tanke, men fel polis så åker man på det om de är allmän parkering alternativ industriområden.
Men de är klart bättre där än inne i stan.

JoKarN
10 november 2010 · 236 Inlägg

Tack

JoKarN
10 november 2010 · 236 Inlägg

Adrian_ skrev:
ajjabajja jokern wink

xD

Manne Jajjemen!
10 november 2010 · 1 512 Inlägg

En polare sladdade på allmän väg, han blev av med kortet.

Vid ett annat tillfälle såg snuten när ja sladdade, även det på allmän väg, de fick ja bara en varning för.


Så de är väldigt olika beroende på Polismannen!
Finns ingen som kan svara på din fråga med att rakt svar som gäller för alla.

Är den inte låg vill ja inte ha den.
Cutting springs isn´t just for fun, its an addiction.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang