Eftersnack/Bilder: FNM/Första Vårträffen - Ikea Barkarby 15/4 -11

Zuxx
17 april 2011 · 4 Inlägg

Ingen som har bilder på hojarna som burnade? cool

Pryllan
17 april 2011 · 82 Inlägg

Zystem skrev:

Pryllan skrev:

Zystem skrev:
Den vita Sierran var ju sjukt gött ljud i, fick med en liten filmsnutt på den!

Mycket folk, och många trevliga bilar!

Ja jäklar va han lät gött. o fint att han Visar det på trevligt avstånd oxå så han inte störde folket med barnvagnar som rörde sig på träffen. Respekt till han smile big_smile

http://www.garaget.org/video/103041

Skönt flås smile

Riktigt gött. Va en hel del som duckade lite lätt när den smällde, trotts att vi va minst 500 meter ifrån. fränt som tusan wink
va de han som fick sig en böter lite senare ? hmm

BMW 520i "Import I Banankartong" (1993)
wadde Tryck och pys-åka
18 april 2011 · 884 Inlägg

oj kolla, lite pics. Fint värre smile

Audi 90 quattro "Gris-90" (1986)
bodyshot
18 april 2011 · 2 Inlägg

Någon som sitter på nån bra bild på en röd TTRS?

cruel88 CREW FTR
18 april 2011 · 435 Inlägg

någon som har bilder på en S70R Saffran??big_smile hade vart kul o se om man fastna på bild:D

FUCKTARD RACING CREW
Roos
18 april 2011 ·

Clash skrev:
Här är några bilder som jag har tagit smile

....

HAHA gulligt.. Visste inte att jag såg så liten ut i bilen lol

nsa
18 april 2011 · 73 Inlägg

JapMax skrev:
Haha, kom på att jag körde ikapp en snut på väg hem (E4 nånstans i sthlm) han låg i 90, jag tänkte wft big_smile Körde om han i 95 och det gick kalas. Sen när han låg några hundra meter bakom va det bara trycka på lite mer sen va man snart hemma smile

Till smurfen, det gör inget att polisen närvarar, men när de kommer i 10 bilar och spärrar av alla vägar är det inte lika roligt.

Det är bara att tacka de som omringar polisen, skriker "försvinn j*vla h*ror" och kastar grejer på polisbilarna, det är klart som fan att de kallar in förstärkning. 
Att inte folk kan hålla sig lugna! Det skulle inte bli fler än 2 polisbilar då.

Toyota MR2 GT "2" (1993)
TLO
18 april 2011 · 1 062 Inlägg

nsa skrev:

JapMax skrev:
Haha, kom på att jag körde ikapp en snut på väg hem (E4 nånstans i sthlm) han låg i 90, jag tänkte wft big_smile Körde om han i 95 och det gick kalas. Sen när han låg några hundra meter bakom va det bara trycka på lite mer sen va man snart hemma smile

Till smurfen, det gör inget att polisen närvarar, men när de kommer i 10 bilar och spärrar av alla vägar är det inte lika roligt.

Det är bara att tacka de som omringar polisen, skriker "försvinn j*vla h*ror" och kastar grejer på polisbilarna, det är klart som fan att de kallar in förstärkning. 
Att inte folk kan hålla sig lugna! Det skulle inte bli fler än 2 polisbilar då.

Handlar om mognad.  Verkar vara oerhört svårt för en del att förstå, att om man provocerar så agerar myndigheten därefter......

"You Go, we go!"
Ulf_W bilder.ulfw.se
18 april 2011 · 1 103 Inlägg

Hittade denna på Zatzy http://www.youtube.com/watch?v=uh4mED_IIpw
Undrar varför det kommer en massa poliser till bilträffar numera?

Nä bilträffar slutade vara roliga efter 2004...

"He who sacrifices freedom for security deserves neither"
Roos
18 april 2011 ·

Ulf_W skrev:
Hittade denna på Zatzy http://www.youtube.com/watch?v=uh4mED_IIpw
Undrar varför det kommer en massa poliser till bilträffar numera?

Nä bilträffar slutade vara roliga efter 2004...

Det där var bara pinsamt att se. Hur beter sig folk egentligen?

Senast redigerat av Roos (18 april 2011)

Chevrolet_racing Fullständigt galen
18 april 2011 · 319 Inlägg

fy fan vad pinsamt!!! nä riktigt dålig stil!

Full gas spar tid!
Loud pipes saves lives!
Full choke och öppna spjäll!
N.O.S Cruisers Stockholm
Volkswagen Beach Buggy "Badkaret" (1969)
Eddy Galen, inte dum.
18 april 2011 · 1 324 Inlägg

Jag skulle vilja skicka in ett mail till polisen som förklarar situationen och som säger att det uppskattas också att dom försöker hålla träffen civiliserad.

Kosha
18 april 2011 · 138 Inlägg

Men polisen överdrev ju till max på träffen, då tycker jag knappast att allt det där på videon var pinsamt tycker bara det är rätt men men det är ju vad jag tycker smile

Ulf_W bilder.ulfw.se
18 april 2011 · 1 103 Inlägg

Kosha skrev:
Men polisen överdrev ju till max på träffen, då tycker jag knappast att allt det där på videon var pinsamt tycker bara det är rätt men men det är ju vad jag tycker smile

Du tycker alltså att uppförandet på filmen är rätt och vettigt?
Tror du att det underlättar för framtida bilträffar att provocera polisen? Att det blir färre poliser på plats nästa gång?

"He who sacrifices freedom for security deserves neither"
Kosha
18 april 2011 · 138 Inlägg

Ulf_W skrev:

Kosha skrev:
Men polisen överdrev ju till max på träffen, då tycker jag knappast att allt det där på videon var pinsamt tycker bara det är rätt men men det är ju vad jag tycker smile

Du tycker alltså att uppförandet på filmen är rätt och vettigt?
Tror du att det underlättar för framtida bilträffar att provocera polisen? Att det blir färre poliser på plats nästa gång?

Nej det påstog jag väl inte eller? Den uppfattningen jag får av alla poliser som var där är provocerande, då tycker jag iallafall att det _kan_ vara rätt att provocera tillbaka. Sen vadå, det jag såg på videon var att i princip alla stog runt polisen bilen och "blockerade", ser inte det som värsta stora grejen direkt, gör du?

Nej det underlättar antagligen inte, men jag tror inte att det skulle bli någon skillnad om folket inte gjorde som dom gjorde heller. Ja det hoppas jag verkligen då det finns viktigare saker dom bör lägga ner resurser på än att hålla koll på bilträffar smile)))))))

Senast redigerat av Kosha (18 april 2011)

Ulf_W bilder.ulfw.se
18 april 2011 · 1 103 Inlägg

Kosha skrev:
Nej det påstog jag väl inte eller? Den uppfattningen jag får av alla poliser som var där är provocerande, då tycker jag iallafall att det _kan_ vara rätt att provocera tillbaka. Sen vadå, det jag såg på videon var att i princip alla stog runt polisen bilen och "blockerade", ser inte det som värsta stora grejen direkt, gör du?

Nej det underlättar antagligen inte, men jag tror inte att det skulle bli någon skillnad om folket inte gjorde som dom gjorde heller. Ja det hoppas jag verkligen då det finns viktigare saker dom bör lägga ner resurser på än att hålla koll på bilträffar smile)))))))

Jag är absolut ingen stor fan av poliser, och jag vet precis hur dom funkar. Men det där är absolut fel sätt tro mig...

Eftersom dom inte har nåt vettigare att göra än att stå vid hojklubbar som har fest och kolla id, fotografera alla och dokumentera tatueringar osv osv, så skulle jag inte bli förvånad om bilträffar blir deras nästa stora tidsfördriv på kvällarna.

"He who sacrifices freedom for security deserves neither"
Kosha
18 april 2011 · 138 Inlägg

Ulf_W skrev:

Kosha skrev:
Nej det påstog jag väl inte eller? Den uppfattningen jag får av alla poliser som var där är provocerande, då tycker jag iallafall att det _kan_ vara rätt att provocera tillbaka. Sen vadå, det jag såg på videon var att i princip alla stog runt polisen bilen och "blockerade", ser inte det som värsta stora grejen direkt, gör du?

Nej det underlättar antagligen inte, men jag tror inte att det skulle bli någon skillnad om folket inte gjorde som dom gjorde heller. Ja det hoppas jag verkligen då det finns viktigare saker dom bör lägga ner resurser på än att hålla koll på bilträffar smile)))))))

Jag är absolut ingen stor fan av poliser, och jag vet precis hur dom funkar. Men det där är absolut fel sätt tro mig...

Eftersom dom inte har nåt vettigare att göra än att stå vid hojklubbar som har fest och kolla id, fotografera alla och dokumentera tatueringar osv osv, så skulle jag inte bli förvånad om bilträffar blir deras nästa stora tidsfördriv på kvällarna.

Jag förstår att det är dumt och onödigt och förmodligen inte leder till något positivt om man provocerar "tillbaka" så där, men jag tycker endå att det kan vara berättigat till en viss nivå.

Nej det har du rätt i, men det är ju det som är så sorgligt att dom just lägger ner så här mycket resurser på bilträffar m.m istället för annat som jag finner viktigare.

Visst är det okej om någon polis bil kommer förbi och kollar läget osv, men det här var ju bara extremt överdrivet och totalt provocerande enligt mig.

Rock-Star
18 april 2011 · 2 982 Inlägg

Kosha skrev:
Men polisen överdrev ju till max på träffen, då tycker jag knappast att allt det där på videon var pinsamt tycker bara det är rätt men men det är ju vad jag tycker smile

Hur överdrev polisen På träffen...?
- det fanns person som stod och burnade, polisen sprang efter och det visade sig att han saknade körkort.
- inte polisens fel att folk kastar glasflaskor på dem.
- alkohol på platsen innebar risk för rattfylla och JAG är tacksam för blåstesten etc.

Kosha
18 april 2011 · 138 Inlägg

Rock-Star skrev:

Kosha skrev:
Men polisen överdrev ju till max på träffen, då tycker jag knappast att allt det där på videon var pinsamt tycker bara det är rätt men men det är ju vad jag tycker smile

Hur överdrev polisen På träffen...?
- det fanns person som stod och burnade, polisen sprang efter och det visade sig att han saknade körkort.
- inte polisens fel att folk kastar glasflaskor på dem.
- alkohol på platsen innebar risk för rattfylla och JAG är tacksam för blåstesten etc.

- Aha okej, och hur skulle jag veta det hade du tänkt?
- Beror på hur man ser det.
- Ja det gör det, fast alkohol dricks ju lite här och där och inte endast på bilträffar så risken för rattfylla finns ju överallt, ja absolut är blåstesten bra då det kan förhindra rattfyllerister.

Haha älskar att alla blir så irriterade så fort man nämner något negativt om polisen eller helt enkelt inte håller med vad andra tycker.

Senast redigerat av Kosha (18 april 2011)

jliskyline Team Midnight Racing
18 april 2011 · 137 Inlägg

Helt okej träff synd att det blev så j##la mörkt bara.Kul att träffa polare och se grymma bilar.Poliser är bra men dom måste också sköta sig att stänga av en hel väg känns överdrivet.Men jag åker absolut på fler träffar i sommar den här gav mer smak.

T.M.R Team Midnight Racing
TVR Tuscan "Factory Red Rose" (2001)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang