Volvo 855 t5 2.0 inget laddtryck och visslande turbo HJÄLP NU!!!

Nilsson10
17 mars 2012 · 313 Inlägg

Har inge laddtryck har bytt wastgaten men inget resultat! vissel från turbon! vad fan är felet? turbon byttes för 10mil sedan har kört på 0,7 i ladd!

JonasHalt
17 mars 2012 · 699 Inlägg

Kollat så att inte någon tryckslang har lossnat? Har varit med om att den undre på intercoolern lossnat, slangklammern hade rostat bort..

Bilgalen elektriker :)
Volvo 264 T5 "Reggad" (1975)
LeafBox Lat Perfektionist
17 mars 2012 · 6 359 Inlägg

jonnielahti skrev:
kass avlastningsventil smile

Skulle säga samma sak.
Den har säkert fastnat i öppet läge

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968
Mitsubishi Spacewagon "Driftbussen" (2004)
Audi Coupé Turbo "S1.5" (1990)
Nilsson10
17 mars 2012 · 313 Inlägg

JonasHalt skrev:
Kollat så att inte någon tryckslang har lossnat? Har varit med om att den undre på intercoolern lossnat, slangklammern hade rostat bort..

Jag har ryckt och kollat slangarna men hittar inge fel där! hmm

Nilsson10
17 mars 2012 · 313 Inlägg

LeafBox skrev:

jonnielahti skrev:
kass avlastningsventil smile

Skulle säga samma sak.
Den har säkert fastnat i öppet läge

Dumpventilen tänk ni eller? Sitt en ny där och har testat en annan med!

Nilsson10
17 mars 2012 · 313 Inlägg

jonnielahti skrev:
annars har du ba blåst nåt rör eller icn

De är helt de med! /:

Nilsson10
17 mars 2012 · 313 Inlägg

jonnielahti skrev:
är kissen hel förresten? den kan ju va täppt wink

Asså turbon visslar men snurrar lätt hittar enge läcka eller nått!

Nilsson10
18 mars 2012 · 313 Inlägg

jonnielahti skrev:
magnetventilen då kanske smile

Hur vet man att de är fel på den då? :p

nesum
18 mars 2012 · 695 Inlägg

Jag har varit med om detta 2ggr, ena gången hade ic pajjat, inte alltid så lätt att se de. Och andra gången hade katten rasat...

Hellre omkörd och bortkommen än omkommen och bortkörd.
®™ Nuclear Performance
Skaune
18 mars 2012 ·

har du kört 0,7 med den nya turbon? Och visslade den direkt efter bytet? Var det en helt ny turbo förresten? Normalt skulle jag säga kass WG eller en slang som hoppat, men du säger turbon viner?

Mercedesturbodiesel Sothora <3
19 mars 2012 · 1 201 Inlägg

han kanske inte hör skillnaden på ett turbo vissel och ett läckage vissel..

Bildemonterare samt egen verkstad. !
Mercedes 320 cdi "Powersmoke garage" (2001)
Nilsson10
19 mars 2012 · 313 Inlägg

T-Gul_ skrev:
har du kört 0,7 med den nya turbon? Och visslade den direkt efter bytet? Var det en helt ny turbo förresten? Normalt skulle jag säga kass WG eller en slang som hoppat, men du säger turbon viner?

ja asså jag han som hade bilen innan bytte till en ny turbo! och den har max går 15mil kanske! har testat byta wg! ja jag har kört 0.7 med nya turbon! den vinter som fan!

Skaune
19 mars 2012 ·

Såg att du bor i Ö-vik, de kan inte vara så att ni har haft minusgrader och du har fått en ispropp i laddluftsystemet? Ingen slang som är svullen som fan?

Nilsson10
19 mars 2012 · 313 Inlägg

T-Gul_ skrev:
Såg att du bor i Ö-vik, de kan inte vara så att nYyi har haft minusgrader och du har fått en ispropp i laddluftsystemet? Ingen slang som är svullen som fan?

jag ställde på bilen i fredags! Har stått ivarmgarage en vecka innan jag börja köra! Men jag va nyss ut och kolla om nån slang va svullen men hitta ingen!

Nilsson10
20 mars 2012 · 313 Inlägg

jonnielahti skrev:

Nilsson10 skrev:

T-Gul_ skrev:
Såg att du bor i Ö-vik, de kan inte vara så att nYyi har haft minusgrader och du har fått en ispropp i laddluftsystemet? Ingen slang som är svullen som fan?

jag ställde på bilen i fredags! Har stått ivarmgarage en vecka innan jag börja köra! Men jag va nyss ut och kolla om nån slang va svullen men hitta ingen!

pröva att ta bort slangarna till kompressorhuset och WG och sätt in en slang mellan dem, då ska de ladda 0,45
Alltså en slang mellan kompressorhus och wg.

Ja men vad ger de då vill ju få bort felet inte göra nå tills vidare lösningar!

Mercedesturbodiesel Sothora <3
20 mars 2012 · 1 201 Inlägg

läckage eller trasig magnetventil. ALT slut turbo, ingen ide o sitta här mer o gissa nu, ut o kolla dom tre sakerna.

1 kolla ifall turbon glappar
2 kolla läckage

är 1,2 bra så byt magnetventil

Bildemonterare samt egen verkstad. !
Mercedes 320 cdi "Powersmoke garage" (2001)
Skaune
20 mars 2012 ·

Mercedesturbodiesel skrev:
läckage eller trasig magnetventil. ALT slut turbo, ingen ide o sitta här mer o gissa nu, ut o kolla dom tre sakerna.

1 kolla ifall turbon glappar
2 kolla läckage

är 1,2 bra så byt magnetventil

Men om Magnetventilen e kass, ska den ju ladda grundladdet iaf på 0,45. Bilen laddar ju 0 om jag förstått det rätt?

Mercedesturbodiesel Sothora <3
20 mars 2012 · 1 201 Inlägg

jasså ska den? om din magnetventil står öppen så står ju wg öppen med? jobbigt med ladd då.

Men ja tror ändå på läckage..

Bildemonterare samt egen verkstad. !
Mercedes 320 cdi "Powersmoke garage" (2001)
Nilsson10
20 mars 2012 · 313 Inlägg

jonnielahti skrev:

Nilsson10 skrev:

jonnielahti skrev:

pröva att ta bort slangarna till kompressorhuset och WG och sätt in en slang mellan dem, då ska de ladda 0,45
Alltså en slang mellan kompressorhus och wg.

Ja men vad ger de då vill ju få bort felet inte göra nå tills vidare lösningar!

bilar med lågtryckturboprogram är så, bara för att testa att det inte är turbon roll

Har skickat efter en ny turbo nu! ha testat allt så måste bara vara den! Sen så lever den ju om som fan med så kan inte tänka mig nå annat!

nesum
20 mars 2012 · 695 Inlägg

Nilsson10 skrev:

jonnielahti skrev:

Nilsson10 skrev:

Ja men vad ger de då vill ju få bort felet inte göra nå tills vidare lösningar!

bilar med lågtryckturboprogram är så, bara för att testa att det inte är turbon roll

Har skickat efter en ny turbo nu! ha testat allt så måste bara vara den! Sen så lever den ju om som fan med så kan inte tänka mig nå annat!

Min lät också som fan, trots hur noga jag än kollade så läckte icn i skarven mellan ena plasttanken och aluminiumet, inte helt ovanligt och heller inte lätt att upptäcka... Jag tror inte på turbon, men jag har haft fel förr..

Hellre omkörd och bortkommen än omkommen och bortkörd.
®™ Nuclear Performance
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang