Köpråd: rolig brukisbil för 1-250 000kr

Ladapowa
9 september 2012 · 12 Inlägg

Hejsvejs!

har börjat gå i planer på att köpa en lite roligare brukisbil,.nått snyggt, rolig men ändå funktionellt.
Nått jag gärna ser bilen har men som inte  är nått krav är 5 dörrar, dottern ska få plats så bilar i miata storlek kan vi skippa..... Jag vill ha en bil med 300 hästar eller mer samt god komfort. sitta bekvämt och tyst och slippa skrammel från dålig instrumentering.   i listan jag har skrivit över bilar är de sånna jag kollat å funderar på men har bara provkört v70r.  något speciellt å tänka på över dom bilarna samt har du något annat roligt förslag som jag missat kanske ?

V70R/s60r
ford focus Rs
Bmw m5
Subaru impreza wrx sti, 04-08


tacksam för svar!

frostyman
9 september 2012 · 120 Inlägg

Slänger bara in en kärra helt så där smile

BMW 335i

Porsche 996 Turbo "Europipe Stage 2L" (2001)
Saab 9-5 (1999)
Ladapowa
9 september 2012 · 12 Inlägg

frostyman skrev:
Slänger bara in en kärra helt så där smile

BMW 335i

glömde jag skriva att jag har funderat på smile

dom har varit en dröm rätt länge, de slår dock ner lite på 2 dörrars men de är ju grymt fina bilar med bra komfort

frostyman
10 september 2012 · 120 Inlägg

Ladapowa skrev:

frostyman skrev:
Slänger bara in en kärra helt så där smile

BMW 335i

glömde jag skriva att jag har funderat på smile

dom har varit en dröm rätt länge, de slår dock ner lite på 2 dörrars men de är ju grymt fina bilar med bra komfort

De finns ju som 4-dörrars med!

t.ex. http://www.blocket.se/jonkoping/BMW_335 … 20&w=3

Kan tänka mig att det går att hitta många fler i tyskland

Senast redigerat av frostyman (10 september 2012)

Saab 9-5 (1999)
Porsche 996 Turbo "Europipe Stage 2L" (2001)
Slayerkiller
10 september 2012 · 109 Inlägg

Subaru Impreza WRX STi hade jag valt, men är lite osäker på hur komforten är och hur tyst den är.

Sen finns ju BMW M3 och Mercedes C32 o C55 AMG oxå. Komforten i en C32 kan jag iaf garantera är mkt god smile

Snackar vi lite nyare bilar så lägger jag min röst på BMW 335 eller Mercedes C 350, men då spräcker man nog din budget på 250 000.

Audi S3 "Sportback" (2009)
Ladapowa
10 september 2012 · 12 Inlägg

frostyman skrev:

Ladapowa skrev:

frostyman skrev:
Slänger bara in en kärra helt så där smile

BMW 335i

glömde jag skriva att jag har funderat på smile

dom har varit en dröm rätt länge, de slår dock ner lite på 2 dörrars men de är ju grymt fina bilar med bra komfort

De finns ju som 4-dörrars med!

t.ex. http://www.blocket.se/jonkoping/BMW_335 … 20&w=3

Kan tänka mig att det går att hitta många fler i tyskland

ja de var som fan !! de var första jag sett med 4 dörrar på smile

får nog fan lusläsa blocket litet till. tack som fan för tipset nu ligger inte denna längst ner på listan längre smile

Ladapowa
10 september 2012 · 12 Inlägg

Slayerkiller skrev:
Subaru Impreza WRX STi hade jag valt, men är lite osäker på hur komforten är och hur tyst den är.

Sen finns ju BMW M3 och Mercedes C32 o C55 AMG oxå. Komforten i en C32 kan jag iaf garantera är mkt god smile

Snackar vi lite nyare bilar så lägger jag min röst på BMW 335 eller Mercedes C 350, men då spräcker man nog din budget på 250 000.

Jo just imprezorna är rätt snygga men jag misstänker att både den och focus rs:n har lite väl mycke plast i inredningen samt rätt mycke vägljud hmm

  mercedes vettifan om de någonsin kommer stå på min uppfart big_smile

Carlee82 Icke gående Hellaflush wannabe
10 september 2012 · 287 Inlägg

Ladapowa skrev:

frostyman skrev:

Ladapowa skrev:

glömde jag skriva att jag har funderat på smile

dom har varit en dröm rätt länge, de slår dock ner lite på 2 dörrars men de är ju grymt fina bilar med bra komfort

De finns ju som 4-dörrars med!

t.ex. http://www.blocket.se/jonkoping/BMW_335 … 20&w=3

Kan tänka mig att det går att hitta många fler i tyskland

ja de var som fan !! de var första jag sett med 4 dörrar på smile

får nog fan lusläsa blocket litet till. tack som fan för tipset nu ligger inte denna längst ner på listan längre smile

335 finns ju både som sedan, kombi, cab, RWD, 4WD, bensin och diesel alla passar din budget så det är bara att välja vad som passar bäst! Underbar bil btw bara att fråga om det är nått du undrar över, har ägt min i fyra år och har inte en tanke på att byta ut den...

Såhär beter sig ryggradslösa kräk! http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … 884#997884
Slayerkiller
10 september 2012 · 109 Inlägg

Det är ju en sak att gissa sig fram, men man ska aldrig döma ut bilar på förhand. Provsitt/provkör Imprezan och Focusen först.

Ladapowa skrev:

Slayerkiller skrev:
Subaru Impreza WRX STi hade jag valt, men är lite osäker på hur komforten är och hur tyst den är.

Sen finns ju BMW M3 och Mercedes C32 o C55 AMG oxå. Komforten i en C32 kan jag iaf garantera är mkt god smile

Snackar vi lite nyare bilar så lägger jag min röst på BMW 335 eller Mercedes C 350, men då spräcker man nog din budget på 250 000.

Jo just imprezorna är rätt snygga men jag misstänker att både den och focus rs:n har lite väl mycke plast i inredningen samt rätt mycke vägljud hmm

  mercedes vettifan om de någonsin kommer stå på min uppfart big_smile

Audi S3 "Sportback" (2009)
P-K Everyday´s my birthday, cause bitches love cake.
10 september 2012 · 501 Inlägg

jag har ett svar till dig och det är dessa: http://www.blocket.se/kalmar/Subaru_Imp … 13&w=3


riktigt fräna och snygga bilar. motorn går som satan med sina 300 häst och 4wd! riktigt cleant med originallooken men fortfarande redigt snygg och funktionell!



Dock så tycker jag att du ska försöka hitta något själv som passar just dig men dessa ska du hålla i minnet!

Stil>Funktion
Slayerkiller
10 september 2012 · 109 Inlägg

P-K skrev:
jag har ett svar till dig och det är dessa: http://www.blocket.se/kalmar/Subaru_Imp … 13&w=3


riktigt fräna och snygga bilar. motorn går som satan med sina 300 häst och 4wd! riktigt cleant med originallooken men fortfarande redigt snygg och funktionell!



Dock så tycker jag att du ska försöka hitta något själv som passar just dig men dessa ska du hålla i minnet!

Ny motor på en 08:a? Varför byter man motor på en sån ny bil?

http://www.blocket.se/vasternorrland/Su … 15&w=3

SÅ ska en Impreza se ut! Den snyggaste modellen av Impreza enligt mig.

Senast redigerat av Slayerkiller (10 september 2012)

Audi S3 "Sportback" (2009)
Zeero
10 september 2012 · 129 Inlägg

Komforten tycker jag det inte är något fel på. Såklart beror det på hur lång/stor man är. Det är ju inte den tystaste bilen beroende såklart på avgassystem osv. Jag själv kör med ett medalion avgas men har även orginal ifall jag tröttnar eller ska besikta bilen. Riktigt rolig bil på vintern med ställbar diff om man vill att det ska släppa lite enklare. Inredningen är ju clean och inte för mycket onödiga knappar osv.

Går i tankarna att köpa en bakhjulsdriftare så ifall det blir intressant med en impreza så hör av dig om du vill.

Oldsmobile Holiday 98 "Miss Molly" (1956)
P-K Everyday´s my birthday, cause bitches love cake.
10 september 2012 · 501 Inlägg

ja. jag har åkt i en . dock inte "fort" smile

absolut inget fel på komforten och jag tyckte inte att den lät för mcket? yikes iallafall inte när man körde lungt? kanske bara är om man drar på lite extra wink

Stil>Funktion
Zeero
10 september 2012 · 129 Inlägg

Man hör bara det underbara boxerljudet om man varvar ur smile Men nej annars låter dom inte för mycket.

Oldsmobile Holiday 98 "Miss Molly" (1956)
Ladapowa
10 september 2012 · 12 Inlägg

P-K skrev:
jag har ett svar till dig och det är dessa: http://www.blocket.se/kalmar/Subaru_Imp … 13&w=3


riktigt fräna och snygga bilar. motorn går som satan med sina 300 häst och 4wd! riktigt cleant med originallooken men fortfarande redigt snygg och funktionell!



Dock så tycker jag att du ska försöka hitta något själv som passar just dig men dessa ska du hålla i minnet!

Jo snygga är dom helt klart och de är den med några år på nacken i så fall, nya modellen är inte snygg om du frågar mig tongue


Men 300 hästar är egentligen mindre än jag vill ha men man får väl kompromissa kanske, förra bilen jag hade lämnade nästan 400 hästar men de var en del haverier på den och därför vill jag gå upp lite i pris till något som kanske inte går sönder med jämna mellanrum :p

Zeero
10 september 2012 · 129 Inlägg

Kör ju själv med en större turbo osv. Lämnar mer effekt än 300hk och det håller kan jag lova smile

Oldsmobile Holiday 98 "Miss Molly" (1956)
Woojen
10 september 2012 · 1 101 Inlägg

Inte kollat något på nyare EVOs? smile

Det omöjliga tar bara lite längre tid att utföra...
www.nogs.se
200a Projektet
Honda Civic EG "Turbo Civic" (1992)
Subaru Impreza "ost" (2000)
Nissan Skyline r33 GT-R "Skajjan" (1995)
Ladapowa
10 september 2012 · 12 Inlägg

Zeero skrev:
Kör ju själv med en större turbo osv. Lämnar mer effekt än 300hk och det håller kan jag lova smile

Jo jag orkar inte skruva längre å vet en polare hade en vässad gammal wrx sti å den höll för hans brutala körning å de blev jag lite impad över smile  den bilen gick mycke bana å han bytte aldrig några delar på den även att den lämnade 350 hjulhästar om jag inte minns fel.  lite därför som den föll mig i ögonen smile

Ladapowa
10 september 2012 · 12 Inlägg

Woojen skrev:
Inte kollat något på nyare EVOs? smile

Jag tycker faktiskt inte nyare evos är speciellt snygga hmm en gammal evo 6a däremot kan vara något, dom exemplaren jag sett har dock haft rätt mycke rost och de avskräcker mig

zemet
10 september 2012 · 4 047 Inlägg

Ett alternativ som inte nämnts är bmw 135. Den ska ju vara sjukt rolig och bra enligt diverse tester. Den är ju och en mindre bil men den skulle nog kunna fungera ändå:-)  annars 335 eller M5 lär du ju inte bli missnöjd med:-)

V70R har jag läst en hel del här på garaget om att hylsan till bakhjulsdriften ska knäckas och allmänt strul med 4wd systemet på dom.

Tesla Model S P85D "LingonExpressen" (2015)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang