Köpråd! en blivande stance&racing-bil?

floff
7 februari 2013 · 270 Inlägg

HampusGlans skrev:

floff skrev:

HampusGlans skrev:

Ah hittade en fin faktiskt! Inte omöjligt att jag köper en sådan smile finns det några typiska grejer man kan råka ut för eller nått man bör veta innan man köper en sådan?  Anledningen att jag frågar är att jag såg att du har en sådan! Grymt snygg var den!

Så att alla fönster hissar funkar, stereon funkar den kan dö på en sida om man använder skiva.
Sen att den inte skrapar på några synkringar i växellådan, annars tror jag inte de ska vara något!

Jävligt roliga bilar är de big_smile Vet inte om du vill ha baksäte för 350z är ju bara två sitsig.

Vad menar du med skrapar på några synkringar i växellådan? Dyrt/svårt att reparera/byta? smile
Nae baksäte behöver jag icke än på några år wink

Jag vet att dom tidigare modellerna har de problemet, jag vet faktiskt inte va de kan kosta, mina skrapar inte än iaf xD
Hehe nee så kände jag med wink

Nissan 350Z GT "Vortech V3 Supercharger" (2004)
Anubis
7 februari 2013 · 1 255 Inlägg

Känns som en dålig kombo de där med racebil och att de ska va en nyare för sådan liten budget, tycker du ska köpa något äldre o välja ett fint exemplar istället.

Turbolagg, för den som väntar på något gott väntar aldrig för länge =D
Zzoink
7 februari 2013 · 1 229 Inlägg

den första jag tänkte på var nissan 370z wink 327hk riktigt jävla snygg och jaa smile sen kom jag till budgeten och där sprack min idé sad men 350z kan du ju få riktigt snygg den också! du har väl inte missat den här+ smile http://www.garaget.org/?car=295291 dock en 370z men fet är den wink

HampusGlans
8 februari 2013 · 28 Inlägg

floff skrev:

HampusGlans skrev:

floff skrev:

Så att alla fönster hissar funkar, stereon funkar den kan dö på en sida om man använder skiva.
Sen att den inte skrapar på några synkringar i växellådan, annars tror jag inte de ska vara något!

Jävligt roliga bilar är de big_smile Vet inte om du vill ha baksäte för 350z är ju bara två sitsig.

Vad menar du med skrapar på några synkringar i växellådan? Dyrt/svårt att reparera/byta? smile
Nae baksäte behöver jag icke än på några år wink

Jag vet att dom tidigare modellerna har de problemet, jag vet faktiskt inte va de kan kosta, mina skrapar inte än iaf xD
Hehe nee så kände jag med wink

Nu kommer ännu en till dum fråga från en grabb med dålig koll på växellådor..  hur vet jag om de skrapar, antar att man hör det ? smile

HampusGlans
8 februari 2013 · 28 Inlägg

Anubis skrev:
Känns som en dålig kombo de där med racebil och att de ska va en nyare för sådan liten budget, tycker du ska köpa något äldre o välja ett fint exemplar istället.

Tro mig, jag vill innerst inne köpa en lite äldre grym bil men jag har, som nästan alla andra, fobi för rost.. Och risken är stor med äldre bilar.. Klart det kommer komma en tid då dom lite nyare som är runt 2003, också kommer får rostproblem men risken är fortfarande större om jag köper någon bil från senare på 90-talet. hmm

HampusGlans
8 februari 2013 · 28 Inlägg

Zzoink skrev:
den första jag tänkte på var nissan 370z wink 327hk riktigt jävla snygg och jaa smile sen kom jag till budgeten och där sprack min idé sad men 350z kan du ju få riktigt snygg den också! du har väl inte missat den här+ smile http://www.garaget.org/?car=295291 dock en 370z men fet är den wink

Haha om jag ändå hade råd med det för tillfället så wink hehe. Ja jag kollar runt för fullt på 350z o dom går knappt att motstå big_smile

Busgrabb Rejsa ?
8 februari 2013 · 2 959 Inlägg

HampusGlans skrev:

Anubis skrev:
Känns som en dålig kombo de där med racebil och att de ska va en nyare för sådan liten budget, tycker du ska köpa något äldre o välja ett fint exemplar istället.

Tro mig, jag vill innerst inne köpa en lite äldre grym bil men jag har, som nästan alla andra, fobi för rost.. Och risken är stor med äldre bilar.. Klart det kommer komma en tid då dom lite nyare som är runt 2003, också kommer får rostproblem men risken är fortfarande större om jag köper någon bil från senare på 90-talet. hmm

Det är ju inte sant...en nyare bilar kan ha dåligt rostskydd och sedan beror det väldigt mycket på hur bilen är skött.
En entusiastbil är ofta mycket bättre omskött och kanske inte alla gånger ens körd på vintern i salt och skit.
Välj bil efter vad du ser när du kollar på bilen istället.

Autotech
BMW 335D (2008)
HampusGlans
8 februari 2013 · 28 Inlägg

Busgrabb skrev:

HampusGlans skrev:

Anubis skrev:
Känns som en dålig kombo de där med racebil och att de ska va en nyare för sådan liten budget, tycker du ska köpa något äldre o välja ett fint exemplar istället.

Tro mig, jag vill innerst inne köpa en lite äldre grym bil men jag har, som nästan alla andra, fobi för rost.. Och risken är stor med äldre bilar.. Klart det kommer komma en tid då dom lite nyare som är runt 2003, också kommer får rostproblem men risken är fortfarande större om jag köper någon bil från senare på 90-talet. hmm

Det är ju inte sant...en nyare bilar kan ha dåligt rostskydd och sedan beror det väldigt mycket på hur bilen är skött.
En entusiastbil är ofta mycket bättre omskött och kanske inte alla gånger ens körd på vintern i salt och skit.
Välj bil efter vad du ser när du kollar på bilen istället.

Okej. Ska tänka på detta...

floff
8 februari 2013 · 270 Inlägg

HampusGlans skrev:

floff skrev:

HampusGlans skrev:

Vad menar du med skrapar på några synkringar i växellådan? Dyrt/svårt att reparera/byta? smile
Nae baksäte behöver jag icke än på några år wink

Jag vet att dom tidigare modellerna har de problemet, jag vet faktiskt inte va de kan kosta, mina skrapar inte än iaf xD
Hehe nee så kände jag med wink

Nu kommer ännu en till dum fråga från en grabb med dålig koll på växellådor..  hur vet jag om de skrapar, antar att man hör det ? smile

De kan man höra när växlar tongue

Nissan 350Z GT "Vortech V3 Supercharger" (2004)
HampusGlans
8 februari 2013 · 28 Inlägg

floff skrev:

HampusGlans skrev:

floff skrev:

Jag vet att dom tidigare modellerna har de problemet, jag vet faktiskt inte va de kan kosta, mina skrapar inte än iaf xD
Hehe nee så kände jag med wink

Nu kommer ännu en till dum fråga från en grabb med dålig koll på växellådor..  hur vet jag om de skrapar, antar att man hör det ? smile

De kan man höra när växlar tongue

Okej, tack för tipsen smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang