H&R VS Eibach Pro - kit ? Sänkningsfjädrar

Landhage
1 mars 2013 · 36 Inlägg

Ja som överskrifter lyder.

Någon som har lite kunskap om dessa fjädrar.
Hört lite om att Eibach pro kit skall vara hårdare än va H&R fjäder sats.
OBS: vi pratar om sänkningsfjädrar inge chassi kit eller coilovers.

Audi A4 Avant "ådin" (2009)
Mardin
1 mars 2013 · 2 Inlägg

När jag hade mpsen så körde jag med H&R blev stor skillnad mot original:)

Tomas_H
1 mars 2013 · 486 Inlägg

Jag har lite info att dela med mig av.

H&R har två typer av fjädar, 50/20 och 60/40 sänkning i mm.

Jag har H&R 50/20 fjädrar på min 1-serie och visst, lite hårdare än original är det väl, men väldigt marginellt.
Dessutom blir bilen lite lägre fram än bak.
Jag har sett bilder på bilar med 60/40 sänkning och dom ser jäkligt låga ut..

En marginal är alltid tillräcklig så länge den existerar!
Volvo 760 (1987)
Landhage
2 mars 2013 · 36 Inlägg

Tomas_H skrev:
Jag har lite info att dela med mig av.

H&R har två typer av fjädar, 50/20 och 60/40 sänkning i mm.

Jag har H&R 50/20 fjädrar på min 1-serie och visst, lite hårdare än original är det väl, men väldigt marginellt.
Dessutom blir bilen lite lägre fram än bak.
Jag har sett bilder på bilar med 60/40 sänkning och dom ser jäkligt låga ut..

Har sett en 1-serie halvkombi som  jag har med 50/30. och det är de minsta till min. Han säger att han slår i hjulhusen bak på ojämnheter på motorvägar och så. då tänkte jag att det finns ju Eibach som sänker 30/25 och hoppas dem är hårdare än va H&R är.

Audi A4 Avant "ådin" (2009)
Tomas_H
2 mars 2013 · 486 Inlägg

Fel av mig. Det är såklart 50/30-fjädrar som jag har.

En marginal är alltid tillräcklig så länge den existerar!
Volvo 760 (1987)
Tomas_H
2 mars 2013 · 486 Inlägg

Landhage skrev:
Har sett en 1-serie halvkombi som  jag har med 50/30. och det är de minsta till min. Han säger att han slår i hjulhusen bak på ojämnheter på motorvägar och så.

Då har han inte originalfälgar antar jag?

Jag har 19" med 245/30 ET45 bak och det tar inte i, men det är precis på gränsen.

En marginal är alltid tillräcklig så länge den existerar!
Volvo 760 (1987)
Landhage
2 mars 2013 · 36 Inlägg

Tomas_H skrev:

Landhage skrev:
Har sett en 1-serie halvkombi som  jag har med 50/30. och det är de minsta till min. Han säger att han slår i hjulhusen bak på ojämnheter på motorvägar och så.

Då har han inte originalfälgar antar jag?

Jag har 19" med 245/30 ET45 bak och det tar inte i, men det är precis på gränsen.

Och du hade en halvkombi med M-sport chassi ?

Jag har 19" 9.5 bak med 225/30 ET35

Senast redigerat av Landhage (2 mars 2013)

Audi A4 Avant "ådin" (2009)
Tomas_H
3 mars 2013 · 486 Inlägg

Jag har en 135 coupe, men skiljer det verkligen nått? Möjligtvis är min bil något bredare bak, men jag vette fan alltså.. Det är ju inte smalare iallafall.

Landhage skrev:
Jag har 19" 9.5 bak med 225/30 ET35

Då gissar jag på att du kommer behöva valsa skärmkanterna om du ska sänka bilen.


Det sitter 8.5" breda fälgar bak på min original med ET52. Sätter man på 9.5" fälgar med ET45 bak på 135orna och sänker bilen så brukar man få valsa skärmarna. Jag har 19x9" ET45 med 245-däck + sänkning och det går precis.

Sammanfattat kan man säga att breda fälgar till en 1-serie är ett helvete p.g.a att dom vill ha höga ET-mått.

En marginal är alltid tillräcklig så länge den existerar!
Volvo 760 (1987)
Benan
3 mars 2013 · 271 Inlägg

Jag hade Eibach pro kit på min Mondeo och dom va riktigt bra!! Blev inte stötigt eller på något sätt försämrade komforten, men blev betydligt roligare att svänga med! Rekomenderar dom helt klart

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang