Kompis kvaddade min bil

it_mutt Avstängd
18 april 2013 · 10 388 Inlägg

RFMF skrev:
Hur gick det med mötet ?:p

Tystnaden indikerar; ond bråd död åt alla inblandade wink tongue

(men ja, det skulle vara intressant att få veta smile  )

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
RFMF
18 april 2013 · 253 Inlägg

it_mutt skrev:

RFMF skrev:
Hur gick det med mötet ?:p

Tystnaden indikerar; ond bråd död åt alla inblandade wink tongue

(men ja, det skulle vara intressant att få veta smile  )

Hahaha, jo men det skulle vara lite kul och veta vad hans polares mamma sa :p

244 -75 projekt med T5 !! Kom in i familjen du med !:-)
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 14&p=1
xorox_88 Smack that ass!!
18 april 2013 · 2 953 Inlägg

tror han insåg att skyll dig själv regeln infallde i detta fall tongue

Zombies, coming soon to a city near you!
www.nesdb.se ditt 8-bit forum på nätet
Volvo Amazon "It came from the swamp" (1965)
Volvo 242 DL "fd LowLife" (1982)
Trolltyget
19 april 2013 · 54 Inlägg

xorox_88 skrev:
tror han insåg att skyll dig själv regeln infallde i detta fall tongue

Jag är inte en han för det första smile

Har inte hittat den förbannade datamusen. Vart aldrig något möte utan ett långt telefonsamtal, jag vill helst bara stänga ute de här personerna ur mitt liv. Det är mitt fel för att jag lät personen köra bilen trots att han körde jävligt ouppmärksamt och jag berättade inte att det var halt. Tror att dom tror jag är ute efter en ny bil men vill ju bara ha en ursäkt. Men nu är det som det är, jag kommer inte svara i telefonen när hans MAMMA ringer utan jag kan fan sköta mig själv.

Arg tjej.

Johan85 Avstängd
19 april 2013 · 1 418 Inlägg

eftersom han tjata sönder och körde förfort med nollkontroll så tycker ja han ska betala bilen.

hade ju vart skillnad om du sagt att han skulle köra och sen typ kört på en älg eller nåt då får man skylla sig själv tycker jag:)

Smajly
19 april 2013 · 3 059 Inlägg

Sicket tjat..

Var har folk fått ifrån att han LÅNADE bilen?? det gjorde han ju inte, han var ju chaufför åt bilens ägare.
Bilens ägare var med i bilen.. hur svårt är det för denna att säga till kompisen att stanna bilen?
Hur svårt är det att dra åt handbromsen och säga att han inte ska köra mer om han nu körde för fort med mera trots bilens ägare i bilen. Få stopp på bilen o ta nyckeln..
Nä, ägaren (som var med i bilen) får nog fundera en gång till innan denna skyller allt på kompisen.

Va gjordes åt saken?
"-Oj, nu går det lite för fort, vill du vara vänlig att sakta ner?"
"-Nä fan, jag vill gasa!!"
"-Ok"

Vem vet om ni inte satt och hetsade lite och tyckte det var roligt att han sladda runt kurvorna lite..

VAD gjorde/försökte ägaren göra åt saken I BILEN för att få kompisen att köra ordentligt??

Senast redigerat av Smajly (19 april 2013)

granadadr
19 april 2013 · 7 300 Inlägg

JAG tycker att det beror lite på,, jag tycker killen ska ta lite ansvar,, han körde ju trots allt bilen,
jag var fylleschaffis åt en kompis och vi låg på ca 190 på motorvägen kl 03 och motorn rasade,, vi drog hem bilen till mig, och vi konstarterade ganska snart att den spikat sönder,, meo INTE mitt fel,, men jag lånade ut en av mina bilar så han kunde föra sitt liv som vanligt,, så gör man ju, man hjälper sina kompisar

Ford Mondeo 2,2 Sport edition "Semesterbilen" (2010)
Ford Mondeo 2,2 "Brandbilen" (2010)
Ford Granada 2,8i "Turbo edition" (1985)
Johan85 Avstängd
19 april 2013 · 1 418 Inlägg

Smajly skrev:
Sicket tjat..

Var har folk fått ifrån att han LÅNADE bilen?? det gjorde han ju inte, han var ju chaufför åt bilens ägare.
Bilens ägare var med i bilen.. hur svårt är det för denna att säga till kompisen att stanna bilen?
Hur svårt är det att dra åt handbromsen och säga att han inte ska köra mer om han nu körde för fort med mera trots bilens ägare i bilen. Få stopp på bilen o ta nyckeln..
Nä, ägaren (som var med i bilen) får nog fundera en gång till innan denna skyller allt på kompisen.

Va gjordes åt saken?
"-Oj, nu går det lite för fort, vill du vara vänlig att sakta ner?"
"-Nä fan, jag vill gasa!!"
"-Ok"


VAD gjorde/försökte ägaren göra åt saken I BILEN för att få kompisen att köra ordentligt??

en olycka händer snabbt?smile han kanske inte åkte och sladda i alla kurvor han hittade utan råkade åka lite fort och fick sladd som slutade med krasch? då kan man inte som med passagerare hinna säga bromsa lugna ner dig?
har han då även tjatat hål i huvet på henne att få köra bilen så tycker ja han ska ersätta det han gjort det hade ja iaf:)

Johan85 Avstängd
19 april 2013 · 1 418 Inlägg

granadadr skrev:
JAG tycker att det beror lite på,, jag tycker killen ska ta lite ansvar,, han körde ju trots allt bilen,
jag var fylleschaffis åt en kompis och vi låg på ca 190 på motorvägen kl 03 och motorn rasade,, vi drog hem bilen till mig, och vi konstarterade ganska snart att den spikat sönder,, meo INTE mitt fel,, men jag lånade ut en av mina bilar så han kunde föra sitt liv som vanligt,, så gör man ju, man hjälper sina kompisar

frågan är ju om du eller han ville ligga på 190? vissa strir ju sönder en att gasa och krångla när man är chafför och då tycker ja dom får stå för kalaset själva:)

som om ja kör någons bil och han strir att ja ska börna och sen gör ja det och det skjuter en drivaxel eller nåt då får han skylla sig själv:) men hade ja tjatat om att få börna och skjuter en axel då får ja stå för det:)

granadadr
19 april 2013 · 7 300 Inlägg

Johan85 skrev:

granadadr skrev:
JAG tycker att det beror lite på,, jag tycker killen ska ta lite ansvar,, han körde ju trots allt bilen,
jag var fylleschaffis åt en kompis och vi låg på ca 190 på motorvägen kl 03 och motorn rasade,, vi drog hem bilen till mig, och vi konstarterade ganska snart att den spikat sönder,, meo INTE mitt fel,, men jag lånade ut en av mina bilar så han kunde föra sitt liv som vanligt,, så gör man ju, man hjälper sina kompisar

frågan är ju om du eller han ville ligga på 190? vissa strir ju sönder en att gasa och krångla när man är chafför och då tycker ja dom får stå för kalaset själva:)

som om ja kör någons bil och han strir att ja ska börna och sen gör ja det och det skjuter en drivaxel eller nåt då får han skylla sig själv:) men hade ja tjatat om att få börna och skjuter en axel då får ja stå för det:)

nja klart VI BÅDA var med på det,, och jag gasade ju inte på som ett svin smile som man kan läsa av min text smile och för er som inte kan så mkt om turbobilar så spikar man inte sönder en motor på ett par min direkt,, så meo så var den i risigt skick innan,, men som jag skrev tidigare så hjälper man sin kompis iaf smile

it_mutt Avstängd
19 april 2013 · 10 388 Inlägg

Fast å andra sidan, klarar man inte att stå pall för lite grupptryck, så är man inte bara uppenbart kille, utan också tveksam som hemmahörande bakom ratten

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Smajly
19 april 2013 · 3 059 Inlägg

Johan85 skrev:

granadadr skrev:
JAG tycker att det beror lite på,, jag tycker killen ska ta lite ansvar,, han körde ju trots allt bilen,
jag var fylleschaffis åt en kompis och vi låg på ca 190 på motorvägen kl 03 och motorn rasade,, vi drog hem bilen till mig, och vi konstarterade ganska snart att den spikat sönder,, meo INTE mitt fel,, men jag lånade ut en av mina bilar så han kunde föra sitt liv som vanligt,, så gör man ju, man hjälper sina kompisar

frågan är ju om du eller han ville ligga på 190? vissa strir ju sönder en att gasa och krångla när man är chafför och då tycker ja dom får stå för kalaset själva:)

som om ja kör någons bil och han strir att ja ska börna och sen gör ja det och det skjuter en drivaxel eller nåt då får han skylla sig själv:) men hade ja tjatat om att få börna och skjuter en axel då får ja stå för det:)

Exakt!
Och vad brukar hända med folk som fått i sig några beera? Jo ett jedra tjat om att man ska göra/köra si eller så.. Sladda!! Börna!! Kom igen nu.. fortare.. gasa... smile

Johan85 Avstängd
19 april 2013 · 1 418 Inlägg

Smajly skrev:

Johan85 skrev:

granadadr skrev:
JAG tycker att det beror lite på,, jag tycker killen ska ta lite ansvar,, han körde ju trots allt bilen,
jag var fylleschaffis åt en kompis och vi låg på ca 190 på motorvägen kl 03 och motorn rasade,, vi drog hem bilen till mig, och vi konstarterade ganska snart att den spikat sönder,, meo INTE mitt fel,, men jag lånade ut en av mina bilar så han kunde föra sitt liv som vanligt,, så gör man ju, man hjälper sina kompisar

frågan är ju om du eller han ville ligga på 190? vissa strir ju sönder en att gasa och krångla när man är chafför och då tycker ja dom får stå för kalaset själva:)

som om ja kör någons bil och han strir att ja ska börna och sen gör ja det och det skjuter en drivaxel eller nåt då får han skylla sig själv:) men hade ja tjatat om att få börna och skjuter en axel då får ja stå för det:)

Exakt!
Och vad brukar hända med folk som fått i sig några beera? Jo ett jedra tjat om att man ska göra/köra si eller så.. Sladda!! Börna!! Kom igen nu.. fortare.. gasa... smile

och sen när dom får bakfylleångest så är det den som kördes fel:)

Smajly
19 april 2013 · 3 059 Inlägg

Johan85 skrev:

Smajly skrev:

Johan85 skrev:

frågan är ju om du eller han ville ligga på 190? vissa strir ju sönder en att gasa och krångla när man är chafför och då tycker ja dom får stå för kalaset själva:)

som om ja kör någons bil och han strir att ja ska börna och sen gör ja det och det skjuter en drivaxel eller nåt då får han skylla sig själv:) men hade ja tjatat om att få börna och skjuter en axel då får ja stå för det:)

Exakt!
Och vad brukar hända med folk som fått i sig några beera? Jo ett jedra tjat om att man ska göra/köra si eller så.. Sladda!! Börna!! Kom igen nu.. fortare.. gasa... smile

och sen när dom får bakfylleångest så är det den som kördes fel:)

Precis!!

Johan85 Avstängd
19 april 2013 · 1 418 Inlägg

Smajly skrev:

Johan85 skrev:

Smajly skrev:

Exakt!
Och vad brukar hända med folk som fått i sig några beera? Jo ett jedra tjat om att man ska göra/köra si eller så.. Sladda!! Börna!! Kom igen nu.. fortare.. gasa... smile

och sen när dom får bakfylleångest så är det den som kördes fel:)

Precis!!

men i det här fallet tror ja det var killens fel som körde:) brudar säger sällan börna och slit sönder min bil på fyllan;)

granadadr
19 april 2013 · 7 300 Inlägg

Johan85 skrev:

Smajly skrev:

Johan85 skrev:

och sen när dom får bakfylleångest så är det den som kördes fel:)

Precis!!

men i det här fallet tror ja det var killens fel som körde:) brudar säger sällan börna och slit sönder min bil på fyllan;)

och när jag är shaffis så gör jag inte det endå,, man har respekt för andras egendom,, och tro mig jag kör OFTA fina nya bilar åt en kompis smile
även om jag förmodligen skulle gå fri så skulle jag skämmas ögonen ur mig om jag klantade mig

Kristian_L
19 april 2013 · 1 893 Inlägg

Smajly skrev:

Johan85 skrev:

Smajly skrev:

Exakt!
Och vad brukar hända med folk som fått i sig några beera? Jo ett jedra tjat om att man ska göra/köra si eller så.. Sladda!! Börna!! Kom igen nu.. fortare.. gasa... smile

och sen när dom får bakfylleångest så är det den som kördes fel:)

Precis!!

Om bilen varit värd en halv mille? Skulle föraren pröjsa en halv mille?
Näe, bilen skulle varit helförsäkrad, och föraren skulle betalat självrisk, plus "bonus bevakning"

Varför kräva han på hela bilen bara för att den kostar mindre? Inte hans fel att bilen inte var försäkrad, det är ägarens ansvar, och ägaren lånade ut bilen!

Sedan att det är två barnrumpor, som behöver hjälp av sina mammor att reda ut soppan, gör inte saken bättre!
Varför har vi inte hört från TS på flera dagar? Samma orsak som ovan. Inget ansvar, inga förpliktelser. =Barn!
Man ber om hjälp. sedan bryr man sej inte nog för att skriva hur det gick. Jag tar bort bevakning på denna tråd. TS kommer aldrig tillbaka med info! Man blir bara sne på sej själv för att man över huvudtaget bemödade sej med ett inlägg! (Låter jag bitter? tongue )

Volvo V60 D4 "Inscription" (2019)
granadadr
19 april 2013 · 7 300 Inlägg

Kristian_V skrev:

Smajly skrev:

Johan85 skrev:

och sen när dom får bakfylleångest så är det den som kördes fel:)

Precis!!

Om bilen varit värd en halv mille? Skulle föraren pröjsa en halv mille?
Näe, bilen skulle varit helförsäkrad, och föraren skulle betalat självrisk, plus "bonus bevakning"

Varför kräva han på hela bilen bara för att den kostar mindre? Inte hans fel att bilen inte var försäkrad, det är ägarens ansvar, och ägaren lånade ut bilen!

Sedan att det är två barnrumpor, som behöver hjälp av sina mammor att reda ut soppan, gör inte saken bättre!
Varför har vi inte hört från TS på flera dagar? Samma orsak som ovan. Inget ansvar, inga förpliktelser. =Barn!
Man ber om hjälp. sedan bryr man sej inte nog för att skriva hur det gick. Jag tar bort bevakning på denna tråd. TS kommer aldrig tillbaka med info! Man blir bara sne på sej själv för att man över huvudtaget bemödade sej med ett inlägg! (Låter jag bitter? tongue )

ts la ett inlägg idag kl 17:42 wink läs vet ja wink

Mankan87
19 april 2013 · 112 Inlägg

Kristian_V skrev:

Smajly skrev:

Johan85 skrev:

och sen när dom får bakfylleångest så är det den som kördes fel:)

Precis!!

Om bilen varit värd en halv mille? Skulle föraren pröjsa en halv mille?
Näe, bilen skulle varit helförsäkrad, och föraren skulle betalat självrisk, plus "bonus bevakning"

Varför kräva han på hela bilen bara för att den kostar mindre? Inte hans fel att bilen inte var försäkrad, det är ägarens ansvar, och ägaren lånade ut bilen!

Sedan att det är två barnrumpor, som behöver hjälp av sina mammor att reda ut soppan, gör inte saken bättre!
Varför har vi inte hört från TS på flera dagar? Samma orsak som ovan. Inget ansvar, inga förpliktelser. =Barn!
Man ber om hjälp. sedan bryr man sej inte nog för att skriva hur det gick. Jag tar bort bevakning på denna tråd. TS kommer aldrig tillbaka med info! Man blir bara sne på sej själv för att man över huvudtaget bemödade sej med ett inlägg! (Låter jag bitter? tongue )

Hon har fortfarande inte krävt han på beloppet. Hon vill ha en ursäkt och hjälp med självrisk. Men du verkar inte ha läst vad som står.

Kristian_L
19 april 2013 · 1 893 Inlägg

granadadr skrev:
ts la ett inlägg idag kl 17:42 wink läs vet ja wink

Mankan87 skrev:
Hon har fortfarande inte krävt han på beloppet. Hon vill ha en ursäkt och hjälp med självrisk. Men du verkar inte ha läst vad som står.

Ber om ursäkt. Missade den. :-)

Trolltyget skrev:
Har inte hittat den förbannade datamusen. Vart aldrig något möte utan ett långt telefonsamtal, jag vill helst bara stänga ute de här personerna ur mitt liv. Det är mitt fel för att jag lät personen köra bilen trots att han körde jävligt ouppmärksamt och jag berättade inte att det var halt. Tror att dom tror jag är ute efter en ny bil men vill ju bara ha en ursäkt. Men nu är det som det är, jag kommer inte svara i telefonen när hans MAMMA ringer utan jag kan fan sköta mig själv.

Arg tjej.

Spolade lite för snabbt och missade detta inlägget!

Hoppas det löser sej!

Se det som läro pengar. Jag vet att det är en redig slant. Men du lever, och vet lite mer om vem som är din kompis och inte!...
Lycka till.smile

Senast redigerat av Kristian_V (19 april 2013)

Volvo V60 D4 "Inscription" (2019)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang