Volvo 745 GLE -87 startar inte efter nollställning

pistol
16 november 2013 · 186 Inlägg

YeahBitch skrev:
Du har inte fått veven ett halvvarv fel då?

Veven går väl två varv medans toppen går ett o.s.v
Ta lös skiten igen o i med en mejsel i 1an o vrid fram veven tills kolven kommer upp igen o prova!
Fördelaren sitter i toppen antar ja? Om det var en b230E så kika så att inte hallgivaren har havererat lr är glapp!

Japp drog en skruvmejsel i 1an och betäckningen på veven var åt helvete därför den inte starta när jag nollade den på veven xD

Volvo 945 classic -98 "Classic" (1998)
pistol
16 november 2013 · 186 Inlägg

volyota skrev:
halv gas brukar funka men inte mer då dör den när den suger ihop slangen

ofan, ska testa tack för svar:D

Volvo 945 classic -98 "Classic" (1998)
pistol
16 november 2013 · 186 Inlägg

volyota skrev:
en 87a kolla slangen till luftburken den brukar suga ihop sej när den varit med ett tag om den är av gummi ta bort den och prova

Du menar denna? http://www.garaget.org/mypage/gallery_i … ge=2104386

Volvo 945 classic -98 "Classic" (1998)
volyota
16 november 2013 · 241 Inlägg

nej den tjocka som sitter på insprutet och till luftburken ca 60-70 mm tjock den svarta som sitter under den blå batterikabeln

Senast redigerat av volyota (16 november 2013)

Drönirettab
16 november 2013 · 21 761 Inlägg

Den är gjord av plast. På bilden ser det dessutom ut som att slangen inte sitter på plats. smile

pistol
17 november 2013 · 186 Inlägg

volyota skrev:
nej den tjocka som sitter på insprutet och till luftburken ca 60-70 mm tjock den svarta som sitter under den blå batterikabeln

jaha okey, jag får varva den och se om den suger ihop sig.
Går det att laga?;D

Volvo 945 classic -98 "Classic" (1998)
volyota
17 november 2013 · 241 Inlägg

Drönirettab---Bilden är på en 240 och han åker 740 87a o på dom så är slangen av gummi

pistol
18 november 2013 · 186 Inlägg

volyota skrev:
Drönirettab---Bilden är på en 240 och han åker 740 87a o på dom så är slangen av gummi

Såg idag att den sög ihop sig som fan!! går det att fixa?big_smile

Volvo 945 classic -98 "Classic" (1998)
volyota
19 november 2013 · 241 Inlägg

skaffa en beg eller köp en ny--- ta från en 240 den är av plast.--,.--eller en fuskis ta en petflaska o skär av ändarna och stoppa in den i slangen så suger den inte ihop sej--- det är bensinen som löst upp gummit så det blivit sladdrigt

pistol
19 november 2013 · 186 Inlägg

volyota skrev:
skaffa en beg eller köp en ny--- ta från en 240 den är av plast.--,.--eller en fuskis ta en petflaska o skär av ändarna och stoppa in den i slangen så suger den inte ihop sej--- det är bensinen som löst upp gummit så det blivit sladdrigt

okej!, men de går inte att sätta dit ett sportluft filter så den får lättare luft?

Volvo 945 classic -98 "Classic" (1998)
FredrikBr
19 november 2013 · 111 Inlägg

Tror inte det kommer funka för den kommer ju fortfarande dra ihop sig?

pistol
19 november 2013 · 186 Inlägg

FredrikBr skrev:
Tror inte det kommer funka för den kommer ju fortfarande dra ihop sig?

Mhh, men den får ju luft lättare?smile

Volvo 945 classic -98 "Classic" (1998)
FredrikBr
19 november 2013 · 111 Inlägg

Jo men frågan är då om det blir tillräckligt lätt smile

pistol
19 november 2013 · 186 Inlägg

FredrikBr skrev:
Jo men frågan är då om det blir tillräckligt lätt smile

Får testa big_smile

Volvo 945 classic -98 "Classic" (1998)
FredrikBr
19 november 2013 · 111 Inlägg

Ja det är ju lika bra att testa annars vet man ju inte om det hade funkat smile

pistol
20 november 2013 · 186 Inlägg

Så nu har jag bytt till 240 insug, och skulle ut och testa och den varva på!!

Men nu har ett problem till kommit.. kylar slangen small och all vatten försvann samt att remmarna till generatorn och fläkten hoppa ur, jag har sagt tidigare att jag har haft problem att nolla motorn för vevaxeln hjulet stod inte rätt.

Och nu har den hoppat ur helt och hållet! Det är som en ring som sitter på axeln som remmarna går på den har hoppat ur och har satt dit den igen men den börjar vobbla och sen så åker den ut igen.. det såg ut som det var en packning och den såg väldigt sliten ut..

Min fråga är: Är det bara och byta ut vevaxeln där remmarna går på?
Köpa en på skroten och sätta dit igen?
Måste remskivan vara från just en GLE?

Mvh

Senast redigerat av pistol (20 november 2013)

Volvo 945 classic -98 "Classic" (1998)
YeahBitch
21 november 2013 · 730 Inlägg

pistol skrev:
Så nu har jag bytt till 240 insug, och skulle ut och testa och den varva på!!

Men nu har ett problem till kommit.. kylar slangen small och all vatten försvann samt att remmarna till generatorn och fläkten hoppa ur, jag har sagt tidigare att jag har haft problem att nolla motorn för vevaxeln hjulet stod inte rätt.

Och nu har den hoppat ur helt och hållet! Det är som en ring som sitter på axeln som remmarna går på den har hoppat ur och har satt dit den igen men den börjar vobbla och sen så åker den ut igen.. det såg ut som det var en packning och den såg väldigt sliten ut..

Min fråga är: Är det bara och byta ut vevaxeln där remmarna går på?
Köpa en på skroten och sätta dit igen?
Måste remskivan vara från just en GLE?

Mvh

Är det remskivan som sitter på Veven du menar?

Isf sitter de en på ett kilspår, ska inte gå o få på den fel. Har du pajjat axeln där så kan du börja skruva ur motorn o få i en annan x)

ก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้ ก็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ กิิิิิิิิิิิิิิิิิิิิ
Audi <3
pistol
21 november 2013 · 186 Inlägg

YeahBitch skrev:

pistol skrev:
Så nu har jag bytt till 240 insug, och skulle ut och testa och den varva på!!

Men nu har ett problem till kommit.. kylar slangen small och all vatten försvann samt att remmarna till generatorn och fläkten hoppa ur, jag har sagt tidigare att jag har haft problem att nolla motorn för vevaxeln hjulet stod inte rätt.

Och nu har den hoppat ur helt och hållet! Det är som en ring som sitter på axeln som remmarna går på den har hoppat ur och har satt dit den igen men den börjar vobbla och sen så åker den ut igen.. det såg ut som det var en packning och den såg väldigt sliten ut..

Min fråga är: Är det bara och byta ut vevaxeln där remmarna går på?
Köpa en på skroten och sätta dit igen?
Måste remskivan vara från just en GLE?

Mvh

Är det remskivan som sitter på Veven du menar?

Isf sitter de en på ett kilspår, ska inte gå o få på den fel. Har du pajjat axeln där så kan du börja skruva ur motorn o få i en annan x)

Nejnej, men nu har jag försökt få bort den gamla remskivan men sitter som helvete den sviktar tillbaka hela tiden när man försökte dra bort den,hur ska man göra?!

Volvo 945 classic -98 "Classic" (1998)
YeahBitch
21 november 2013 · 730 Inlägg

Får du inte loss skruven lr vad menar du? Själva remskivan? Den brukar ju inte sitte jätte hårt men annars är de väl banka, elda, bryt som gäller ungefär tongue




,

ก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้ ก็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ กิิิิิิิิิิิิิิิิิิิิ
Audi <3
pistol
21 november 2013 · 186 Inlägg

YeahBitch skrev:
Får du inte loss skruven lr vad menar du? Själva remskivan? Den brukar ju inte sitte jätte hårt men annars är de väl banka, elda, bryt som gäller ungefär tongue

Nee får inte bort muttern! har lagt i 4an och handbromsen men ändå rör sig veven ändå lite när jag försöker lossa på den.

Tänkte åka till OKq8 verkstad så får dem ta bort den imorgon!



,

Senast redigerat av pistol (21 november 2013)

Volvo 945 classic -98 "Classic" (1998)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang