Köpråd: Dieselböj till V40?

sweetdopey
22 november 2013 · 5 Inlägg

Halloj, hade tänkt mig o köpa ett nytt avgassystem, 2.5" Simons halvsats. Men har planer på att slänga på en "Dieselböj". Jag har en bild i huvet att det kommer se snyggt ut med en dieselböj, men problemet är att jag inte vill att bilen ska låta som en traktor...

Så frågar är, kommer de låta förbannat mycket? eller ska jag hålla mig till simons dämparen?

Ghost Rider
22 november 2013 · 466 Inlägg

skulle valt simons dämpare om det varit min bil

Christer *Dieselkungen*
BMW 430D Grand Coupe "Dieselmonstret 2.0" (2015)
aaaaaaaaaa
22 november 2013 · 236 Inlägg

På min s40 (som också har en 2.0T-motor) har jag kapat bort sista ljuddämparen och satt dit ett 3" rör.
Under 2000 RPM låter det nästan inget i kupén med fönstrena stängda, men så fort turbon börjar ladda så låter det fint. Det blir ett mörk dån, svårt att förklara. Sen så smattrar det också vid motorbromsning, vilket jag gillar... men kanske inte du?
Dock värt att testa, med tanke på att det är så billigt.
http://s13.postimg.org/bbjcig3uf/IMG_0655.jpg

Power is measured in dB
sweetdopey
22 november 2013 · 5 Inlägg

Får köra med simons dämparen, och se om jag gillar de. Har en polare som har en 854 med simons system, och de låter nice som fan. Men vi får se, kör nog så ett tag

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
23 november 2013 · 17 622 Inlägg

sweetdopey skrev:
Får köra med simons dämparen, och se om jag gillar de. Har en polare som har en 854 med simons system, och de låter nice som fan. Men vi får se, kör nog så ett tag

Det blir nog bra. DOck har 850 5 cylindrar och låter rätt annorlunda mot din 4-cylindriga. Men det blir nog ok ändå.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang