Bilprovningen pajja min motor? bmw 525 tds

fluppidupp ...
8 februari 2014 · 757 Inlägg

JosseAudi skrev:

robzter skrev:

JosseAudi skrev:

Du har nog haft otur när du besökt din bilprovning då. Ang vad bilen har för avgasrenande komponenter så finns det en lååååång fet lista med olika bestämmelser för olika bilar. Du kan inte dra alla över en kam...

kan bara svara för bilarna jag äger men när personalen vägrar lyssna på vad folk säger så förtjänar dom inget annat än nedläggning.

Tråkigt att du råkat ut för det...

inte bara jag som råkat ut för det. det är ofta man hör att så fort det rör entusiastbilar så blir det strul. hur många dyra/udda sportbilar har ni inte crashat eller förstört.

JosseAudi AB Svensk Bilprovning
8 februari 2014 · 75 Inlägg

robzter skrev:

JosseAudi skrev:

robzter skrev:

kan bara svara för bilarna jag äger men när personalen vägrar lyssna på vad folk säger så förtjänar dom inget annat än nedläggning.

Tråkigt att du råkat ut för det...

inte bara jag som råkat ut för det. det är ofta man hör att så fort det rör entusiastbilar så blir det strul. hur många dyra/udda sportbilar har ni inte crashat eller förstört.

Du.... Jag tänker inte sitta och ta någon skit över ett forum. Jag skrev här för att försöka ge klarhet i hur avgastesterna görs på dieselbilar. Du är välkommen till Karlshamn om du vill gnälla vidare. Jag lovar att lyssna på dej då.......

Josefin
BMW 535i F11 Touring "M-Sport" (2011)
Evildan
8 februari 2014 ·

Boys för hlvt!
Ni kan väl inte mena på allvar att ni sitter och vräker skit över en enskild individ anställd vid ett företag som utför ett arbete ställt efter statliga bestämda normer?
Det är ju lika inskränkt i mina ögon som att exempelvis skriva att jag såg en busschaufför som körde över heldraget och en annan som bommade en högerregel, nu anser jag att alla bussförare beter sig illa i trafiken.
Eller annan valfri yrkeskår där några har arslat till sig någon gång eller haft otur med defekt material, lastbilschaufför, glasmästare, bilmek osv.

Varför inte engagera er politiskt istället för att få till lagändringar på det vis som passar er och de fordon ni brukar, alternativ bygg bilar som är besiktningsbara så förvinner säkert en del av den missriktade ilskan och bitterheten gentemot de individer/företag/instanser som har till uppdrag att se till att de fordon som rullar på vägarna uppfyller ställda krav.
(PS, min bil gick som vanligt igenom utan anmärkning)

fluppidupp ...
8 februari 2014 · 757 Inlägg

Evildan skrev:
Boys för hlvt!
Ni kan väl inte mena på allvar att ni sitter och vräker skit över en enskild individ anställd vid ett företag som utför ett arbete ställt efter statliga bestämda normer?
Det är ju lika inskränkt i mina ögon som att exempelvis skriva att jag såg en busschaufför som körde över heldraget och en annan som bommade en högerregel, nu anser jag att alla bussförare beter sig illa i trafiken.
Eller annan valfri yrkeskår där några har arslat till sig någon gång eller haft otur med defekt material, lastbilschaufför, glasmästare, bilmek osv.

Varför inte engagera er politiskt istället för att få till lagändringar på det vis som passar er och de fordon ni brukar, alternativ bygg bilar som är besiktningsbara så förvinner säkert en del av den missriktade ilskan och bitterheten gentemot de individer/företag/instanser som har till uppdrag att se till att de fordon som rullar på vägarna uppfyller ställda krav.
(PS, min bil gick som vanligt igenom utan anmärkning)

ingen som har klagat på en enskild individ. utan vi har klagat på det generella sättet som personalen på SBP utför sina jobb. om en person ifrågasätter ett beslut och säger att det inte stämmer så skiter dom flesta i det och vägrar kolla upp det.

JonR
8 februari 2014 · 3 259 Inlägg

JosseAudi skrev:

JonR skrev:

JosseAudi skrev:

Opacitetsmätning - mätning av röktäthet.
Du svarade precis dej själv - många kör sakta för det är där kraften finns. Kör på låga varv med en diesel, ja då sotar det igen....

På vilket sätt svarade jag mig själv?

Bara för att avgassytemet är fullt med sot så betyder ju inte det att bilen har dåliga avgasvärden. Att man är tvungen att blåsa ur allt skit på ett ställe kan ju knappast vara mer miljövänligt än lite här o där. För det är ju så man får göra, varva ur sotet på vägen till bilprovningen eller på bilprovningen. Ett annat sätt att mäta det på vore ju bäst på alla sätt. Där inte ett sotigt avgassystem ska påverka bilprovningens mätning alltså.

Det måste vara ursotat för att man ska kunna mäta och få ett rättvist värde. Är bilen full med sot kommer K-värdet bli för högt och bilen kommer att bli underkänd. Rök och sot går liksom hand i hand... Ingen sot, bättre värde.

Ja precis, det är ju det jag skriver... Och för att bilprovningens instrument ska kunna mäta rätt värden krävs det att man pinar sin motor... Byt mätmetod kan ju jag tycka då. Man måste ju kunna mäta värdena på en dieselbil ärligt utan att det ska påverkas av sotbeläggning i avgassystemet. Skulle man kunna det skulle bilprovningen slippa rasa motorer och dom som åker långmilare skulle slippa massa onödiga påfrestningar.

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125976
Nissan S14 "2jz Rocketbunny" (1996)
JosseAudi AB Svensk Bilprovning
9 februari 2014 · 75 Inlägg

JonR skrev:

JosseAudi skrev:

JonR skrev:

På vilket sätt svarade jag mig själv?

Bara för att avgassytemet är fullt med sot så betyder ju inte det att bilen har dåliga avgasvärden. Att man är tvungen att blåsa ur allt skit på ett ställe kan ju knappast vara mer miljövänligt än lite här o där. För det är ju så man får göra, varva ur sotet på vägen till bilprovningen eller på bilprovningen. Ett annat sätt att mäta det på vore ju bäst på alla sätt. Där inte ett sotigt avgassystem ska påverka bilprovningens mätning alltså.

Det måste vara ursotat för att man ska kunna mäta och få ett rättvist värde. Är bilen full med sot kommer K-värdet bli för högt och bilen kommer att bli underkänd. Rök och sot går liksom hand i hand... Ingen sot, bättre värde.

Ja precis, det är ju det jag skriver... Och för att bilprovningens instrument ska kunna mäta rätt värden krävs det att man pinar sin motor... Byt mätmetod kan ju jag tycka då. Man måste ju kunna mäta värdena på en dieselbil ärligt utan att det ska påverkas av sotbeläggning i avgassystemet. Skulle man kunna det skulle bilprovningen slippa rasa motorer och dom som åker långmilare skulle slippa massa onödiga påfrestningar.

Du verkar inte vilja förstå. Det är som det är, det mäts som det mäts. Det finns en anledning till varför, men det verkar som den infon du får försvinner så fort du läst? Skaffa en bensinbil då, eller kontakta trp styrelsen....

Josefin
BMW 535i F11 Touring "M-Sport" (2011)
Evildan
9 februari 2014 ·

JosseAudi skrev:

JonR skrev:

JosseAudi skrev:

Det måste vara ursotat för att man ska kunna mäta och få ett rättvist värde. Är bilen full med sot kommer K-värdet bli för högt och bilen kommer att bli underkänd. Rök och sot går liksom hand i hand... Ingen sot, bättre värde.

Ja precis, det är ju det jag skriver... Och för att bilprovningens instrument ska kunna mäta rätt värden krävs det att man pinar sin motor... Byt mätmetod kan ju jag tycka då. Man måste ju kunna mäta värdena på en dieselbil ärligt utan att det ska påverkas av sotbeläggning i avgassystemet. Skulle man kunna det skulle bilprovningen slippa rasa motorer och dom som åker långmilare skulle slippa massa onödiga påfrestningar.

Du verkar inte vilja förstå. Det är som det är, det mäts som det mäts. Det finns en anledning till varför, men det verkar som den infon du får försvinner så fort du läst? Skaffa en bensinbil då, eller kontakta trp styrelsen....

Alternativet borde då vara att göra mätningen direkt utan någon hjälpande uppvarvning alls av BT och lägga hela den biten på ägaren till bilen att avgasröret ska vara rent utan sotpartiklar, problemet löst, samtliga gamla surdieslar får nedslag på för höga avgasvärden och jorden blev en renare plats att bo på big_smile
(det är ju inte så att en BT ska hjälpa till att exempelvis justera parkeringsbromsen om den tar för högt, smörjer upp ett kärvande bromsok vid anliggning eller byter en trasig glödlampa, utan det är ägarens ansvar att bilen är i ett besiktningsbart skick när den skall in i hallen.)

JosseAudi AB Svensk Bilprovning
9 februari 2014 · 75 Inlägg

Evildan skrev:

JosseAudi skrev:

JonR skrev:

Ja precis, det är ju det jag skriver... Och för att bilprovningens instrument ska kunna mäta rätt värden krävs det att man pinar sin motor... Byt mätmetod kan ju jag tycka då. Man måste ju kunna mäta värdena på en dieselbil ärligt utan att det ska påverkas av sotbeläggning i avgassystemet. Skulle man kunna det skulle bilprovningen slippa rasa motorer och dom som åker långmilare skulle slippa massa onödiga påfrestningar.

Du verkar inte vilja förstå. Det är som det är, det mäts som det mäts. Det finns en anledning till varför, men det verkar som den infon du får försvinner så fort du läst? Skaffa en bensinbil då, eller kontakta trp styrelsen....

Alternativet borde då vara att göra mätningen direkt utan någon hjälpande uppvarvning alls av BT och lägga hela den biten på ägaren till bilen att avgasröret ska vara rent utan sotpartiklar, problemet löst, samtliga gamla surdieslar får nedslag på för höga avgasvärden och jorden blev en renare plats att bo på big_smile
(det är ju inte så att en BT ska hjälpa till att exempelvis justera parkeringsbromsen om den tar för högt, smörjer upp ett kärvande bromsok vid anliggning eller byter en trasig glödlampa, utan det är ägarens ansvar att bilen är i ett besiktningsbart skick när den skall in i hallen.)

Haha, ja det är ju också ett alternativ!! Synd att det är så många som inte förstår att vi gör det för att deras bilar ska bli godkända. Well well, kan ju lägga fram det förslaget till trp styrelsen :-) ..o ang att "laga" kundens bil på plats, så hjälper vi till så gott det går. Går det att undvika en efterkontroll så försöker vi göra det. Är ett halvljus bländande kan man (i de flesta fall) skruva ner det. Kundservice är viktigt! 👍

Josefin
BMW 535i F11 Touring "M-Sport" (2011)
Evildan
9 februari 2014 ·

JosseAudi skrev:

Evildan skrev:

JosseAudi skrev:

Du verkar inte vilja förstå. Det är som det är, det mäts som det mäts. Det finns en anledning till varför, men det verkar som den infon du får försvinner så fort du läst? Skaffa en bensinbil då, eller kontakta trp styrelsen....

Alternativet borde då vara att göra mätningen direkt utan någon hjälpande uppvarvning alls av BT och lägga hela den biten på ägaren till bilen att avgasröret ska vara rent utan sotpartiklar, problemet löst, samtliga gamla surdieslar får nedslag på för höga avgasvärden och jorden blev en renare plats att bo på big_smile
(det är ju inte så att en BT ska hjälpa till att exempelvis justera parkeringsbromsen om den tar för högt, smörjer upp ett kärvande bromsok vid anliggning eller byter en trasig glödlampa, utan det är ägarens ansvar att bilen är i ett besiktningsbart skick när den skall in i hallen.)

Haha, ja det är ju också ett alternativ!! Synd att det är så många som inte förstår att vi gör det för att deras bilar ska bli godkända. Well well, kan ju lägga fram det förslaget till trp styrelsen :-) ..o ang att "laga" kundens bil på plats, så hjälper vi till så gott det går. Går det att undvika en efterkontroll så försöker vi göra det. Är ett halvljus bländande kan man (i de flesta fall) skruva ner det. Kundservice är viktigt! 👍

Nej, allt, precis allt ni gör på ditt arbete är enbart för att jävlas med era kunder och sätta väl fungerande och felfria fordon ur spel roll
Däremot är det en subjektiv bedömning gjord av individer, så givetvis kan det ibland bli olika bedömningar beroende på vem som gör kontrollen, fast det är förbannat sällsynt anser jag, och jag har besökt dessa anläggningar väldigt många gånger under mitt bilägande/bilbytande.

Precis, många av dina kollegor gör betydligt mer än vad som är dom ålagda med ljusjusteringar eller dyl.
👍 till er som står ut med alla mindre genomtänkta bortförklaringar och annat bullshit när ni gör ert arbete.

Extrazz En 5a är Livet.
9 februari 2014 · 2 005 Inlägg

Assh.. Vad ni bråkar.

Har fått hjälp av SBP många gånger.
En gång när startmotorn gick sönder samma dag när jag besiktigade. Bara putta igång liket ^^
Fått lite  "2or" som man åtgärdat utan att de lagt någon vikt på det hela.

Sen att det finns rötägg som tror att plast rostar och vill underkänna saker för att de inte hittade något vettigt att klaga på. Som tur är har man sina stationer man åker till där man känner sig välkommen.
Är bilen inte "frisk" nog att stressas 5 minuter så är något fel. Eller alla de som toksänker bilen eller svetsar diffen och det riskerar att gå sönder något bara för att kunden har varit framme och modifierat.

Alla våra miljoners bilar så vad kan det vara på ett år som går sönder för att SBP råkat krocka eller något annat gått sönder. Men varje dag så ser man ju minst en bil stående i vägkanten med varnings blinkers eller på en bärgare. Nä för SBP förstör visst bara bilar och de går aldrig sönder eller krockas utanför deras besiktningstid.

Tycker det hela börjar bli lite löjligt. Fixa bilen och sluta whina.

Volvo 850 T-5R "T-Grön" (1996)
JonR
9 februari 2014 · 3 259 Inlägg

JosseAudi skrev:

JonR skrev:

JosseAudi skrev:
Det måste vara ursotat för att man ska kunna mäta och få ett rättvist värde. Är bilen full med sot kommer K-värdet bli för högt och bilen kommer att bli underkänd. Rök och sot går liksom hand i hand... Ingen sot, bättre värde.

Ja precis, det är ju det jag skriver... Och för att bilprovningens instrument ska kunna mäta rätt värden krävs det att man pinar sin motor... Byt mätmetod kan ju jag tycka då. Man måste ju kunna mäta värdena på en dieselbil ärligt utan att det ska påverkas av sotbeläggning i avgassystemet. Skulle man kunna det skulle bilprovningen slippa rasa motorer och dom som åker långmilare skulle slippa massa onödiga påfrestningar.

Du verkar inte vilja förstå. Det är som det är, det mäts som det mäts. Det finns en anledning till varför, men det verkar som den infon du får försvinner så fort du läst? Skaffa en bensinbil då, eller kontakta trp styrelsen....

Du verkar ha problem att förstå vad jag skriver. Vet inte hur jag ska förklara mig tydligare. "Det mäts som det mäts", ja det är ju exakt det som är problemet. Ska jag skaffa bensinbil för att bilprovningen riskerar att varva ihjäl min bil pga att deras instrument kräver det? Om bilen får fel värden med en sotbeläggning i avgasröret och får rätt värden med ett rent avgassystem så tycker jag att bilprovningen borde ändra mätmetod för då är den fasiken inte riktig. Eller så ger man fan i varvar motorerna så att inga sotpartiklar släpper utan man håller sig inom dom varvtalen bilen används. Som man gör när man mäter bensinbilar.

Senast redigerat av JonR (9 februari 2014)

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125976
Nissan S14 "2jz Rocketbunny" (1996)
JosseAudi AB Svensk Bilprovning
9 februari 2014 · 75 Inlägg

JonR skrev:

JosseAudi skrev:

JonR skrev:

Ja precis, det är ju det jag skriver... Och för att bilprovningens instrument ska kunna mäta rätt värden krävs det att man pinar sin motor... Byt mätmetod kan ju jag tycka då. Man måste ju kunna mäta värdena på en dieselbil ärligt utan att det ska påverkas av sotbeläggning i avgassystemet. Skulle man kunna det skulle bilprovningen slippa rasa motorer och dom som åker långmilare skulle slippa massa onödiga påfrestningar.

Du verkar inte vilja förstå. Det är som det är, det mäts som det mäts. Det finns en anledning till varför, men det verkar som den infon du får försvinner så fort du läst? Skaffa en bensinbil då, eller kontakta trp styrelsen....

Du verkar ha problem att förstå vad jag skriver. Vet inte hur jag ska förklara mig tydligare. "Det mäts som det mäts", ja det är ju exakt det som är problemet. Ska jag skaffa bensinbil för att bilprovningen riskerar att varva ihjäl min bil pga att deras instrument kräver det? Om bilen får fel värden med en sotbeläggning i avgasröret och får rätt värden med ett rent avgassystem så tycker jag att bilprovningen borde ändra mätmetod för då är den fasiken inte riktig. Eller så ger man fan i varvar motorerna så att inga sotpartiklar släpper utan man håller sig inom dom varvtalen bilen används. Som man gör när man mäter bensinbilar.

Eftersom du verkar vara ett sånt jävla geni och så fenomenalt kunnig i allt, så kan du väl uppfinna ett mätinstrument där det fungerar då? DET GÅR INTE ATT MÄTAS PÅ ANNAT VIS I DAGSLÄGET.

PERIOD!

Josefin
BMW 535i F11 Touring "M-Sport" (2011)
JonR
9 februari 2014 · 3 259 Inlägg

JosseAudi skrev:

JonR skrev:

JosseAudi skrev:
Du verkar inte vilja förstå. Det är som det är, det mäts som det mäts. Det finns en anledning till varför, men det verkar som den infon du får försvinner så fort du läst? Skaffa en bensinbil då, eller kontakta trp styrelsen....

Du verkar ha problem att förstå vad jag skriver. Vet inte hur jag ska förklara mig tydligare. "Det mäts som det mäts", ja det är ju exakt det som är problemet. Ska jag skaffa bensinbil för att bilprovningen riskerar att varva ihjäl min bil pga att deras instrument kräver det? Om bilen får fel värden med en sotbeläggning i avgasröret och får rätt värden med ett rent avgassystem så tycker jag att bilprovningen borde ändra mätmetod för då är den fasiken inte riktig. Eller så ger man fan i varvar motorerna så att inga sotpartiklar släpper utan man håller sig inom dom varvtalen bilen används. Som man gör när man mäter bensinbilar.

Eftersom du verkar vara ett sånt jävla geni och så fenomenalt kunnig i allt, så kan du väl uppfinna ett mätinstrument där det fungerar då? DET GÅR INTE ATT MÄTAS PÅ ANNAT VIS I DAGSLÄGET.

PERIOD!

Men herregud, lugna ner dig. Är det du som tillverkat mätverktyget eller? Om inte, sluta ta åt dig personligen. Sen var det ju du som kom in som besiktingsexperten, jag tycker bara att kan man flyga till månen och kan man operera in grishjärtan i folk så borde man kunna mäta dieselavgaser utan att varva gamla slitna motorer sönder o samman. Har aldrig påstått att jag vet hur man ska göra, jag påstår bara att det borde gå och det skulle vara förbaskat mycket bättre.

Senast redigerat av JonR (9 februari 2014)

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125976
Nissan S14 "2jz Rocketbunny" (1996)
xXSammy
9 februari 2014 · 6 584 Inlägg

JonR skrev:
Eller så ger man fan i varvar motorerna så att inga sotpartiklar släpper utan man håller sig inom dom varvtalen bilen används. Som man gör när man mäter bensinbilar.

Fast du, det är ju rätt många bilar som kommer in för 2or för avgasvärdena men sen kör man bilen genomvarm och sotar ut den så är värdena bra?

De/Dem
JosseAudi AB Svensk Bilprovning
9 februari 2014 · 75 Inlägg

JonR skrev:

JosseAudi skrev:

JonR skrev:

Du verkar ha problem att förstå vad jag skriver. Vet inte hur jag ska förklara mig tydligare. "Det mäts som det mäts", ja det är ju exakt det som är problemet. Ska jag skaffa bensinbil för att bilprovningen riskerar att varva ihjäl min bil pga att deras instrument kräver det? Om bilen får fel värden med en sotbeläggning i avgasröret och får rätt värden med ett rent avgassystem så tycker jag att bilprovningen borde ändra mätmetod för då är den fasiken inte riktig. Eller så ger man fan i varvar motorerna så att inga sotpartiklar släpper utan man håller sig inom dom varvtalen bilen används. Som man gör när man mäter bensinbilar.

Eftersom du verkar vara ett sånt jävla geni och så fenomenalt kunnig i allt, så kan du väl uppfinna ett mätinstrument där det fungerar då? DET GÅR INTE ATT MÄTAS PÅ ANNAT VIS I DAGSLÄGET.

PERIOD!

Men herregud, lugna ner dig, det var ju du som kom in som besiktingsexperten, jag tycker bara att kan man flyga till månen och kan man operera in grishjärtan i folk så borde man kunna mäta dieselavgaser utan att varva gamla slitna motorer sönder o samman. Har aldrig påstått att jag vet hur man ska göra, jag påstår bara att det borde gå och det skulle vara förbaskat mycket bättre.

Om du inte vet allt, säg då för helsefyr inte att jag inte lyssnar på vad du säger!
Det går inte att göra på ett annat sätt.
Ditt klagobrev kan du köra upp där solen aldrig lyser, för det är ingen som kommer vidta åtgärder ändå.

Lämnar denna tråden nu.
Jävla lekstuga..

Josefin
BMW 535i F11 Touring "M-Sport" (2011)
xXSammy
9 februari 2014 · 6 584 Inlägg

JosseAudi skrev:
Text.

Ett vänligt tips är att inte använda firmans namn på dessa forum, ibland går det inte riktigt som man vill.
Finns folk som tidigare sagt beskyller en hel verksamhet pga en person.

:3

De/Dem
JosseAudi AB Svensk Bilprovning
9 februari 2014 · 75 Inlägg

Malheus skrev:

JosseAudi skrev:
Text.

Ett vänligt tips är att inte använda firmans namn på dessa forum, ibland går det inte riktigt som man vill.
Finns folk som tidigare sagt beskyller en hel verksamhet pga en person.

:3

Firmans namn? AB Svensk Bilprovning? Nä det är ju inte redan officiellt va.. Jag försökte förklara vad och varför man gör som man gör. Vad har mitt arbete eller "firmans" namn för del i detta? Hela grejen med forum är väl ändå att byta kunskap med varandra?
Sen att inte alla förstår, eller VILL förstå är ju en annan sak.

Vänligt tips tillbaka då, till alla dieselägare.
Varmkör o gasa så möet ni orkar innan ni åker till bilprovningen. Då kanske vi slipper att göra mer än ett varvstopp och där med får rätt K-värde på första försöket!

Well, lycka till..

Josefin
BMW 535i F11 Touring "M-Sport" (2011)
Pierre_r Lastbilsmekaniker
9 februari 2014 · 729 Inlägg

Eller så köper man sånna bilar med diesel motorer som inte får tas avgasprov på.
Som 6.2 och 6.5td motorerna upp till en viss årsmodell.

Dom tål inte att bli varvade obelastade.

Så det enda jag behöver göra är att köra dom lite ordenligt innan så soten åker ut så det inte blir rent kolsvart vid den alternativa metoden.

JonR
9 februari 2014 · 3 259 Inlägg

JosseAudi skrev:

JonR skrev:

JosseAudi skrev:
Eftersom du verkar vara ett sånt jävla geni och så fenomenalt kunnig i allt, så kan du väl uppfinna ett mätinstrument där det fungerar då? DET GÅR INTE ATT MÄTAS PÅ ANNAT VIS I DAGSLÄGET.

PERIOD!

Men herregud, lugna ner dig, det var ju du som kom in som besiktingsexperten, jag tycker bara att kan man flyga till månen och kan man operera in grishjärtan i folk så borde man kunna mäta dieselavgaser utan att varva gamla slitna motorer sönder o samman. Har aldrig påstått att jag vet hur man ska göra, jag påstår bara att det borde gå och det skulle vara förbaskat mycket bättre.

Om du inte vet allt, säg då för helsefyr inte att jag inte lyssnar på vad du säger!
Det går inte att göra på ett annat sätt.
Ditt klagobrev kan du köra upp där solen aldrig lyser, för det är ingen som kommer vidta åtgärder ändå.

Lämnar denna tråden nu.
Jävla lekstuga..

Ja, lämna på du, du verkar ju inte ha nåt vettigt att komma med förutom att kopiera in text från regelboken ändå. Du argumenterar hårt för nåt du inte förstår dig på. Och eftersom du kommer in i tråden som miss bilprovningsexpert så kan ju du lära oss som inte fattar nåt.(ne just ja du visste ju inget heller förutom att hänvisa till paragrafer) Men när man kommer med motargument och frågor om varför så ballar du ur. Hade du fattat vad du pratat om och fattat vad jag skrivit så hade du inte reagerat som du gjort.

Senast redigerat av JonR (9 februari 2014)

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125976
Nissan S14 "2jz Rocketbunny" (1996)
JonR
9 februari 2014 · 3 259 Inlägg

Malheus skrev:

JonR skrev:
Eller så ger man fan i varvar motorerna så att inga sotpartiklar släpper utan man håller sig inom dom varvtalen bilen används. Som man gör när man mäter bensinbilar.

Fast du, det är ju rätt många bilar som kommer in för 2or för avgasvärdena men sen kör man bilen genomvarm och sotar ut den så är värdena bra?

Ja det är jag väl medveten om, därav mina inlägg.

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125976
Nissan S14 "2jz Rocketbunny" (1996)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang