Bilprovningen pajja min motor? bmw 525 tds

baltis
12 februari 2014 · 1 948 Inlägg

Anledningen till att dom "rusar" motorerna är ju för att era gubbkörda dieslar ska klara avgaskraven.
Första gången jag besiktigade min golf så var besiktningsgubben tvungen att göra det med min bil, fick då tipset att till nästa besiktning se till att köra några mil innan på ordentlig gas samt varva ur växlarna - har nu besiktat bilen 5ggr sen dess utan att dom behövt varva motorn en enda gång.

Breisladd
12 februari 2014 · 56 Inlägg

T414 skrev:
Skruvar in stoppskruven till gasreglaget på pumpen så den gör Max 4000rpm, ingen rök och inget onödigt slitage på motorn, enkelt på mekanisk pump smile

På en mekanisk Bosch rotorpump är det enkelt att göra så, dock så har ju tex Mercedes radpump..där får man nog bara ställa ner bränslet helt enkelt så att det inte blir fullvarv, klagar bes att den inte når mätaren ut på rpm tavlan kan man ju alltid ge en grinig kommentar och fråga gubbjäveln om hans *** orkar lika mycket nu som när han var 20år...ha ha...winkbig_smilebig_smile

Constantine
13 februari 2014 · 679 Inlägg

baltis skrev:
Anledningen till att dom "rusar" motorerna är ju för att era gubbkörda dieslar ska klara avgaskraven.
Första gången jag besiktigade min golf så var besiktningsgubben tvungen att göra det med min bil, fick då tipset att till nästa besiktning se till att köra några mil innan på ordentlig gas samt varva ur växlarna - har nu besiktat bilen 5ggr sen dess utan att dom behövt varva motorn en enda gång.

Men förhoppningsvis så vet alla bilintresserade här på gorg redan om att man måste gasa ur en dieselbil då och då så den inte ska sota igen, det är även viktigt för partikelfiltret. Men absolut om dieseln är trött och sotar måste man väl kanske varva upp den lite men finns ingen anledning att ha upp den på varvstoppet för det.

no_fake
16 februari 2014 · 865 Inlägg

robzter skrev:
lol hon skicka PM till mig och hänvisar bara "full gas, varvstopp samma sak". sa till henne att det är 2 helt olika saker och nu blockade hon mig från PM tongue jävla 5åring.

jag håller med henne
om jag håller full gas så kommer bilen gå till varvstoppet annars kan jag ju inte hållit full gas..
5åring kan väl tyckas men smart e hon iaf som blockade dig för vem vill ha Pm från dig?

fluppidupp ...
16 februari 2014 · 757 Inlägg

no_fake skrev:

robzter skrev:
lol hon skicka PM till mig och hänvisar bara "full gas, varvstopp samma sak". sa till henne att det är 2 helt olika saker och nu blockade hon mig från PM tongue jävla 5åring.

jag håller med henne
om jag håller full gas så kommer bilen gå till varvstoppet annars kan jag ju inte hållit full gas..
5åring kan väl tyckas men smart e hon iaf som blockade dig för vem vill ha Pm från dig?

jo du kan hålla full gas utan att gå till varvstoppet. du kan hålla full gas i 0.3sekunder tongue  har aldrig varit med om att dom stått och slagit på varvstoppet på någon besiktning. det finns som sagt en anledning att varvstopp finns där uppe i registret och att det är rödmarkerat. just pga att man övervarvar motorn om man ligger där uppe för länge. är ju fan allmänt vett att man inte ska varva en diesel mer än nödvändigt.

uhm som sagt skrev inget otrevligt till henne. men du kanske bara håller med henne för att hon är tjej? hon har fel i sina argument.

Senast redigerat av robzter (16 februari 2014)

fluppidupp ...
16 februari 2014 · 757 Inlägg

robzter skrev:

no_fake skrev:

robzter skrev:
lol hon skicka PM till mig och hänvisar bara "full gas, varvstopp samma sak". sa till henne att det är 2 helt olika saker och nu blockade hon mig från PM tongue jävla 5åring.

jag håller med henne
om jag håller full gas så kommer bilen gå till varvstoppet annars kan jag ju inte hållit full gas..
5åring kan väl tyckas men smart e hon iaf som blockade dig för vem vill ha Pm från dig?

jo du kan hålla full gas utan att gå till varvstoppet. du kan hålla full gas i 0.3sekunder tongue  har aldrig varit med om att dom stått och slagit på varvstoppet på någon besiktning. det finns som sagt en anledning att varvstopp finns där uppe i registret och att det är rödmarkerat. just pga att man övervarvar motorn om man ligger där uppe för länge. är ju fan allmänt vett att man inte ska varva en diesel mer än nödvändigt.

uhm. uppenbarligen hon eftersom hon skickade PM till mig. som sagt skrev inget otrevligt till henne. men du kanske bara håller med henne för att hon är tjej? hon har fel i sina argument.

H3dlund Med lem
16 februari 2014 · 1 127 Inlägg

Känns som den här bilden summerar många trådar och användare på garagets forum.

http://i62.tinypic.com/106ghhx.jpg

no_fake
16 februari 2014 · 865 Inlägg

robzter skrev:

no_fake skrev:

robzter skrev:
lol hon skicka PM till mig och hänvisar bara "full gas, varvstopp samma sak". sa till henne att det är 2 helt olika saker och nu blockade hon mig från PM tongue jävla 5åring.

jag håller med henne
om jag håller full gas så kommer bilen gå till varvstoppet annars kan jag ju inte hållit full gas..
5åring kan väl tyckas men smart e hon iaf som blockade dig för vem vill ha Pm från dig?

jo du kan hålla full gas utan att gå till varvstoppet. du kan hålla full gas i 0.3sekunder tongue  har aldrig varit med om att dom stått och slagit på varvstoppet på någon besiktning. det finns som sagt en anledning att varvstopp finns där uppe i registret och att det är rödmarkerat. just pga att man övervarvar motorn om man ligger där uppe för länge. är ju fan allmänt vett att man inte ska varva en diesel mer än nödvändigt.

uhm som sagt skrev inget otrevligt till henne. men du kanske bara håller med henne för att hon är tjej? hon har fel i sina argument.

du har aldrig varit med om de men ändå yttrar du dig i en tråd om de? ja men jag säger fortfarande att om man ska hålla full gas ska man hålla tills bilen inte kan varva mer annars var de ju aldrig full gas

nej jag håller med henne för att jag tycker att hon har rätt kön spelar ingen roll.

fluppidupp ...
16 februari 2014 · 757 Inlägg

no_fake skrev:

robzter skrev:

no_fake skrev:

jag håller med henne
om jag håller full gas så kommer bilen gå till varvstoppet annars kan jag ju inte hållit full gas..
5åring kan väl tyckas men smart e hon iaf som blockade dig för vem vill ha Pm från dig?

jo du kan hålla full gas utan att gå till varvstoppet. du kan hålla full gas i 0.3sekunder tongue  har aldrig varit med om att dom stått och slagit på varvstoppet på någon besiktning. det finns som sagt en anledning att varvstopp finns där uppe i registret och att det är rödmarkerat. just pga att man övervarvar motorn om man ligger där uppe för länge. är ju fan allmänt vett att man inte ska varva en diesel mer än nödvändigt.

uhm som sagt skrev inget otrevligt till henne. men du kanske bara håller med henne för att hon är tjej? hon har fel i sina argument.

du har aldrig varit med om de men ändå yttrar du dig i en tråd om de? ja men jag säger fortfarande att om man ska hålla full gas ska man hålla tills bilen inte kan varva mer annars var de ju aldrig full gas

nej jag håller med henne för att jag tycker att hon har rätt kön spelar ingen roll.

du kanske ska läsa första inlägget i tråden. tråden handlade om att han råkat ut för en inkompetent tekniker som stått och varvat livet ur hans maskin. nej full gas är bara en benämning på plattan i mattan inte hur länge man håller där. du kan trycka gasen i botten 1 sekund och många bilar hinner inte till varvstoppet innan du släpper efter den sekunden gått. fortfarande så var det full gas. . varvar du ur och slår på varvstoppet varje gång innan du växlar upp med? isf kanske du skulle lära dig lite om motorer och deras effektregistrer eller kanske till och med lämna in körkortet för det är isf sånna som dig som står rasade på essingeleden och orsakar köer. en bra förare övervarvar aldrig.

om du håller med henne så visar det ju bara hur ignorant du är. läs första inlägget och se vad som står där. var bilprovningen som orsakade skadorna på motorn och enligt bilprovningens riktlinjer skulle det aldrig göras opacitetsmätning.

Mack Forum- och sitemoderator
16 februari 2014 · 26 174 Inlägg

no_fake skrev:

robzter skrev:

no_fake skrev:

jag håller med henne
om jag håller full gas så kommer bilen gå till varvstoppet annars kan jag ju inte hållit full gas..
5åring kan väl tyckas men smart e hon iaf som blockade dig för vem vill ha Pm från dig?

jo du kan hålla full gas utan att gå till varvstoppet. du kan hålla full gas i 0.3sekunder tongue  har aldrig varit med om att dom stått och slagit på varvstoppet på någon besiktning. det finns som sagt en anledning att varvstopp finns där uppe i registret och att det är rödmarkerat. just pga att man övervarvar motorn om man ligger där uppe för länge. är ju fan allmänt vett att man inte ska varva en diesel mer än nödvändigt.

uhm som sagt skrev inget otrevligt till henne. men du kanske bara håller med henne för att hon är tjej? hon har fel i sina argument.

du har aldrig varit med om de men ändå yttrar du dig i en tråd om de? ja men jag säger fortfarande att om man ska hålla full gas ska man hålla tills bilen inte kan varva mer annars var de ju aldrig full gas

nej jag håller med henne för att jag tycker att hon har rätt kön spelar ingen roll.

Det där lät som en väldigt knepig mening..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang