Nyköpt Audi a6 2011. AUX hjälp?!

albatros2014
26 februari 2014 · 6 Inlägg

Hej alla bilfanatiker där ute smile

Har nyligen köpt en Audi a6 2011, konstigt nog hittar jag varken AUX eller USB ingång. Ringt runt hela eftermiddagen och fick reda på att man oftast får installera sånt i efterhand.

Då blev jag tipsad om mmi 3 och gateway dension 500. Fast dessa lösningar kostar skjortan ! Ville kolla runt om det fanns någon billigare lösning, testat FM-sändare.. Blev inte så bra =/ Massa brusljud i bakrunden. Kanske finns lite dyrare fm sändare man kan använda sig av ? Eller någon annan lösning via cd växlaringången? 
ALLA tips uppskattas.
Take care & Tack i förhand smile

JohanWi
26 februari 2014 · 20 Inlägg

Har du kollat i handsfaket? smile

Presidento Of World
26 februari 2014 · 3 333 Inlägg

oem-eftermontering.se

Har min bil där idag smile.. fixar de mesta!

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13
albatros2014
26 februari 2014 · 6 Inlägg

Hey guys !

Tack för de snabba svaren. Jag har både kollat handfacket och under armstödet =/ Verkar inte ha det installerat alls.

Har kikat lite på oem-eftermontering.se  kan någon länka vad jag behöver till en audi a6 2011 ?
Tack i förhand !

albatros2014
1 mars 2014 · 6 Inlägg

Svarat alla via PM. tack så mycket för svaren big_smile Avvaktar lite till, tills jag fått lite mer grepp om det hela. Någon kanske kommer upp med en lite billigare lösning.
De lösningar som har tipsats har kostat några tusenlappar =/

TurbOla Reservdansk
1 mars 2014 · 6 271 Inlägg

Jag fick lämna in min bil på BMW-verkstaden.

Det kostade ca 2700 att få installerat en AUX-ingång och sen programmera in det i stereon...

Nackdelen med nyare bilar. wink

Senast redigerat av TurbOla (1 mars 2014)

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet
albatros2014
1 mars 2014 · 6 Inlägg

Haha BMW är iallafall billigare... Dessutom gör inte audi denna typ av montering =/ Själva prylen ligger mellan 3-5 tusen sen kostar det ju att montera den...   Finns det någon billigare lösning ? FM sändare via stereon kanske, INTE via cigg uttaget.. Brusar i bakrunden =S

TurbOla Reservdansk
1 mars 2014 · 6 271 Inlägg

Kenwood ska ha någon apparat som man kopplar in på antenningången.
Det ska väl finnas både USB, Aux och Ipod anslutning har jag för mig?

Men priset vet jag inte.

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet
Putteliten
1 mars 2014 · 9 086 Inlägg

TurbOla skrev:
Kenwood ska ha någon apparat som man kopplar in på antenningången.
Det ska väl finnas både USB, Aux och Ipod anslutning har jag för mig?

Men priset vet jag inte.

Det är den här du menar va? Är ju den bästa FM sändaren på marknaden.
http://www.docent-decibel.se/store/bils … d_461.html

TurbOla Reservdansk
1 mars 2014 · 6 271 Inlägg

Putteliten skrev:
Det är den här du menar va? Är ju den bästa FM sändaren på marknaden.
http://www.docent-decibel.se/store/bils … d_461.html

Just det!
Tack. smile

Jag googlade lite snabbt, men hittade inte den på Kenwoods amerikanska sida.

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet
albatros2014
1 mars 2014 · 6 Inlägg

Åh ni är underbara grabbar, tack för all hjälp !    Någon som vet om man hör brusljud med kenwoods ?? Är det lätt att installera ?big_smile 

ps. kommer hela kenwood "boxen" ligga i handfacket eller e det något som monteras IN så är bara ingångarna synliga ???  tack i förhand !

Putteliten
1 mars 2014 · 9 086 Inlägg

albatros2014 skrev:
Åh ni är underbara grabbar, tack för all hjälp !    Någon som vet om man hör brusljud med kenwoods ?? Är det lätt att installera ?big_smile 

ps. kommer hela kenwood "boxen" ligga i handfacket eller e det något som monteras IN så är bara ingångarna synliga ???  tack i förhand !

Du måste ju in på baksidan av bilstereon för att komma åt antennen. Sen kan du gömma dosan bakom instrumentpanelen (finns mycket luft där bakom) och dra fram endast kablar, eller så lägger du den i handskfacket så du kommer åt alla ingångar.

Något brusljud ska det inte vara från denna, inte vad jag hört i alla fall.

albatros2014
1 mars 2014 · 6 Inlägg

Putteliten skrev:

albatros2014 skrev:
Åh ni är underbara grabbar, tack för all hjälp !    Någon som vet om man hör brusljud med kenwoods ?? Är det lätt att installera ?big_smile 

ps. kommer hela kenwood "boxen" ligga i handfacket eller e det något som monteras IN så är bara ingångarna synliga ???  tack i förhand !

Du måste ju in på baksidan av bilstereon för att komma åt antennen. Sen kan du gömma dosan bakom instrumentpanelen (finns mycket luft där bakom) och dra fram endast kablar, eller så lägger du den i handskfacket så du kommer åt alla ingångar.

Något brusljud ska det inte vara från denna, inte vad jag hört i alla fall.

Nice, Så det är något man kan montera själv ? smile   Men om den kopplas via antenn kabeln, hänger då allt på signal styrkan man får från antennen ? Eller har man bra mottagning pga det är via telefonen... haha, ska kolla lite djupare på det med kenwoods. Låter som en utväg ! Men MÅSTE man ha den runda saken haha förstår nada med det

Putteliten
1 mars 2014 · 9 086 Inlägg

Ja om du får tag på instruktioner hur du kommer åt baksidan av stereon. Sök på youtube, kan finnas där. Det är ju en FM sändare du monterar i bilen, så det är ju den som står för signalen. Sen får du ju ställa in radion på den frekvensen som du väljer att lägga sändaren på.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang