Hur många nya bilar har ni ägt?

matteeee Ingen himmel är så blå som min
18 mars 2014 · 2 973 Inlägg

Hybridsmurfen skrev:
En ny bil har garantier som sagt. Sen är det förvisso alltid roligt att plantera arslet i en bil som är ny... Om man köper en Peugeot/Renault begagnad så bör man väl få skallen undersökt?

Men: Min V40 Classic som efter 7-8 månader fick ras i maskin. Jag fick en ny motor på garanti. Då var det bra med en ny bil.

Hade jag haft råd hade jag bytt till en ny bil en gång om året.

Oj, då får jag in o undersöka skallen. Köpte en beggad Renå i höstas. Hittills väldigt nöjd. Den hade då gått 2 år och 2000 mil nästan.

Sen får jag revidera mitt tidigare svar i tråden. Köpte idag en sprillans ny bil. Jag var på jakt efter dieselkombi och körde inom en handlare på väg hem från jobb. Dom hade en deal jag inte kunde tacka nej till. Snygg färg, lagom utrustning (jag är inte så tokig i lull-lull som många andra), vinterhjul på köpet och ett bra pris. Leverans om en vecka. Har alltid sagt att jag aldrig ska köpa en sprillans ny bil, men när värdeminskningen första året ingår i rabatt på priset får man tänka om smile
Så i detta fallet får jag inte en 1 år gammal, 1500mil körd likadan bil för ens samma peng.

/Mattias
Hyundai Kona Electric "This is the way" (2020)
SportPilot Ubåtsingenjör
18 mars 2014 · 7 248 Inlägg

matteeee skrev:

Hybridsmurfen skrev:
En ny bil har garantier som sagt. Sen är det förvisso alltid roligt att plantera arslet i en bil som är ny... Om man köper en Peugeot/Renault begagnad så bör man väl få skallen undersökt?

Men: Min V40 Classic som efter 7-8 månader fick ras i maskin. Jag fick en ny motor på garanti. Då var det bra med en ny bil.

Hade jag haft råd hade jag bytt till en ny bil en gång om året.

Oj, då får jag in o undersöka skallen. Köpte en beggad Renå i höstas. Hittills väldigt nöjd. Den hade då gått 2 år och 2000 mil nästan.

Sen får jag revidera mitt tidigare svar i tråden. Köpte idag en sprillans ny bil. Jag var på jakt efter dieselkombi och körde inom en handlare på väg hem från jobb. Dom hade en deal jag inte kunde tacka nej till. Snygg färg, lagom utrustning (jag är inte så tokig i lull-lull som många andra), vinterhjul på köpet och ett bra pris. Leverans om en vecka. Har alltid sagt att jag aldrig ska köpa en sprillans ny bil, men när värdeminskningen första året ingår i rabatt på priset får man tänka om smile
Så i detta fallet får jag inte en 1 år gammal, 1500mil körd likadan bil för ens samma peng.

bara att gratulera då smile

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
Evildan
18 mars 2014 ·

matteeee skrev:

Hybridsmurfen skrev:
En ny bil har garantier som sagt. Sen är det förvisso alltid roligt att plantera arslet i en bil som är ny... Om man köper en Peugeot/Renault begagnad så bör man väl få skallen undersökt?

Men: Min V40 Classic som efter 7-8 månader fick ras i maskin. Jag fick en ny motor på garanti. Då var det bra med en ny bil.

Hade jag haft råd hade jag bytt till en ny bil en gång om året.

Oj, då får jag in o undersöka skallen. Köpte en beggad Renå i höstas. Hittills väldigt nöjd. Den hade då gått 2 år och 2000 mil nästan.

Sen får jag revidera mitt tidigare svar i tråden. Köpte idag en sprillans ny bil. Jag var på jakt efter dieselkombi och körde inom en handlare på väg hem från jobb. Dom hade en deal jag inte kunde tacka nej till. Snygg färg, lagom utrustning (jag är inte så tokig i lull-lull som många andra), vinterhjul på köpet och ett bra pris. Leverans om en vecka. Har alltid sagt att jag aldrig ska köpa en sprillans ny bil, men när värdeminskningen första året ingår i rabatt på priset får man tänka om smile
Så i detta fallet får jag inte en 1 år gammal, 1500mil körd likadan bil för ens samma peng.

Tror nog din skalle är relativt normalt fungerande wink

Grattis, kul, vad blev det för något?

matteeee Ingen himmel är så blå som min
18 mars 2014 · 2 973 Inlägg

En Mondeo Kombi (likadan som jag hade innan fast annan färg). Var inne på Astra eller Focus men när en 1 år gammal Focus med 3500 mil på eller en 2-3år gammal Astra med 4500 mil på kostade 150 resp 125 så kändes en helt ny Mondeo för 185 inte så fel smile Kanske dumt tänkt, men större bil är inte fel när man har barn.


Angående Renån så ska den vara kvar också.

/Mattias
Hyundai Kona Electric "This is the way" (2020)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
18 mars 2014 · 14 085 Inlägg

Tog körkort 1974 och köpte 1984 en Opel Rekord av 1985 års modell. Enda helt nya bil jag köpt. Nissan Bluebird 1988 köpte jag 1989 endast 900 mil på mätaren, det närmaste ny bil jag har kommit förutom Rekorden då!

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
baltis
18 mars 2014 · 1 948 Inlägg

hämtade ut ett fordon för 3 miljoner och körde dom först 8k milen i det... var visserligen inte jag som ägde det wink

SportPilot Ubåtsingenjör
18 mars 2014 · 7 248 Inlägg

baltis skrev:
hämtade ut ett fordon för 3 miljoner och körde dom först 8k milen i det... var visserligen inte jag som ägde det wink

lastbil ? wink

Senast redigerat av CHEEVA (18 mars 2014)

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
silversnurran
18 mars 2014 · 773 Inlägg

CHEEVA skrev:

baltis skrev:
hämtade ut ett fordon för 3 miljoner och körde dom först 8k milen i det... var visserligen inte jag som ägde det wink

lastbil ? wink

Skulle tippa på det:)

Opel Kadett GSI Cabriolet "5000 milar sommarbilen" (1991)
Saab 9000 cse 2,0t A50 "Pensionären" (1998)
SportPilot Ubåtsingenjör
18 mars 2014 · 7 248 Inlägg

OTAKU skrev:
God dag.

Jag tog körkort 2007-08-29 vid 18 År & 4 Månader & 19 Dagar ålder.

Jag har inte en enda fortkörningsbot eller Parkeringsbot än så länge. smile

Ford Fiesta St 150 (2005) den införskaffades 27 december 2007 Nuvarande. Med Personlig Skylt OTAKU är en japansk pejorativ term för en geek / nörd. 29 Oktober 2010 införskaffades OTAKU. Nuvarande

Volvo 940 GL (1991) Gav jag bort till en kompis för att kylaren gav upp. Min Far införskaffade den 19 juni 1996 och jag tog över den 2007 såldes 18 september 2009. Såld

Volkswagen 1302 (1967) Den införskaffades juli 2008 och såldes augusti 2008. Såld

Mvh OTAKU

med andra ord 0 nya bilar ?

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
Westergren Large Cap
18 mars 2014 · 1 816 Inlägg

NOLL nya bilar och så kommer det att förbli då jag enbart tycker det är onödigt att köpa en flångny bil när man kan få en likadan bil med kanske 500-1000mil på mätaren och som kanske är ½-1år gammal Betydligt billigare och ändå ha garantier, vagnskada och nybilskänsla m.m kvar.

Skulle man bli stenrik och i sin tur strunta i den extrema värdeminskningen som inträffar under det första året, då kan man köpa sig en NY bil smile

666_Beast
19 mars 2014 · 1 863 Inlägg

Visst är det kanske dumt att köpa spritt ny bil, men det finns inget som slår den känslan att få hämta bilen och veta att man är den första som har hand om den. Nya bilar luktar på ett speciellt sätt också, en härlig doft.

Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke.
habomaster
19 mars 2014 · 463 Inlägg

matteeee skrev:

Hybridsmurfen skrev:
En ny bil har garantier som sagt. Sen är det förvisso alltid roligt att plantera arslet i en bil som är ny... Om man köper en Peugeot/Renault begagnad så bör man väl få skallen undersökt?

Men: Min V40 Classic som efter 7-8 månader fick ras i maskin. Jag fick en ny motor på garanti. Då var det bra med en ny bil.

Hade jag haft råd hade jag bytt till en ny bil en gång om året.

Oj, då får jag in o undersöka skallen. Köpte en beggad Renå i höstas. Hittills väldigt nöjd. Den hade då gått 2 år och 2000 mil nästan.

Sen får jag revidera mitt tidigare svar i tråden. Köpte idag en sprillans ny bil. Jag var på jakt efter dieselkombi och körde inom en handlare på väg hem från jobb. Dom hade en deal jag inte kunde tacka nej till. Snygg färg, lagom utrustning (jag är inte så tokig i lull-lull som många andra), vinterhjul på köpet och ett bra pris. Leverans om en vecka. Har alltid sagt att jag aldrig ska köpa en sprillans ny bil, men när värdeminskningen första året ingår i rabatt på priset får man tänka om smile
Så i detta fallet får jag inte en 1 år gammal, 1500mil körd likadan bil för ens samma peng.

Jag ligger också i riskzonen antar, har bara ägt Renault..

Senast köptes en ny Megane kombi med stora dieseln för samma peng som en 1 år gammal med 1500mil.. Då fick jag lite mer utrustning dessutom..

Annars har det bara varit gamla R19 16v och R21 turbo

Dupond och Dupont
21 mars 2014 · 581 Inlägg

Ja, kl 16 idag så har jag haft B-kort i 72 timmar. Så antal nya bilar är då, ehh, ja. Noll. big_smile

Hammare och gaffatejp är allt som behövs.
Sitter nånting fast när det borde vara löst? Använd Hammaren!
Sitter nånting löst när det borde sitta fast? Använd Gaffatejp!
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
21 mars 2014 · 17 622 Inlägg

Dupond skrev:
Ja, kl 16 idag så har jag haft B-kort i 72 timmar. Så antal nya bilar är då, ehh, ja. Noll. big_smile

Grattis! Antar att du kör del till helgen nu?

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Vroomfondel
21 mars 2014 · 72 Inlägg

Jag är nog inte så representativ. Jag är 44 år och har haft långt över 100 bilar, allt från gratis pundarbilar till fina muskelbilar och racebilar. Ändå var det först nu till julen 2013 jag köpte min första sprillans nya bil.
Så, svaret på frågan är: EN!

Bättre redlös än flatlöss
Dupond och Dupont
21 mars 2014 · 581 Inlägg

Hybridsmurfen skrev:

Dupond skrev:
Ja, kl 16 idag så har jag haft B-kort i 72 timmar. Så antal nya bilar är då, ehh, ja. Noll. big_smile

Grattis! Antar att du kör del till helgen nu?

Tack !
Finns viss risk att det händer. wink

Hammare och gaffatejp är allt som behövs.
Sitter nånting fast när det borde vara löst? Använd Hammaren!
Sitter nånting löst när det borde sitta fast? Använd Gaffatejp!
AndreasBlidsberg Äktab Transport - USSR
22 mars 2014 · 175 Inlägg

Fick mitt körkort Maj 2011
Köpte min första nya bil November 2011 Kia pro_ceed 1.6 diesel
och nu i Oktober (2013) köpte jag min andra nya bil
En Kia pro_cced GT 1.6 bensin
Så 2st, tror dock inte det blir några fler...

Saab 9-3 TTid Aero -09
Volvo 164e -72
Chevrolet 210 2d stolpe blower -55
Alltid Retar Det Någon....
Volvo 164e "E" (1972)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang