VW Tiguan GTS

Tigge
  • 67 Följare
  • 112 289 Visningar
  • Projektet avslutat 14 juli 2018
walkmann Båtmeck
10 juli 2018 · 200 Inlägg

Soulman skrev:

jemtegrannen skrev:

Soulman skrev:
Bilen ska tillbaka och hela arbetet göras om. Det har dock noll värde för mig när verkmästaren till slut erkänner att jobbet var dåligt gjort även om det satt väldigt långt inne. Det är ju hela tiden jag som drabbas och får lägga massa tid på nåt jag inte är orsak till. Helt jävla värdelöst.

Fyfan, lider med dig.
Har själv vart med om att bilen är i sämre skick när man hämtar den än vad den var vid inlämning till verkstad, katastrof.
Tänk om man kunde göra allt själv smile

Nu är bilen inne för andra gången och inne på vecka två. Besiktade av bilen i fredags och det var bara att göra om. Hittade utan särskild ansträngning fem ställen i blickfånget där man lackat in damm och skräp.

Det blir nu tredje gången skadan ska åtgärdas. Dessutom har de i verkstaden lyckats repa det svarta partiet i fronten så det blir mer jobb. Helt otroligt att de ens visar mig bilen och tror att jag ska vara nöjd med utfört arbete.

Vilka skojare. Jag kan omöjligt vara tydligare med var nivån ska ligga på utfört arbete och vad jag tycker om deras arbete.

Fyfan, katastrof..man blir mörkrädd.
Man bävar bara för den dagen man ska behöva lämna in bilen för något sådant..
Min ska iväg på polering samt lackförsegling nästa vecka..man är inte annat än lite orolig petig som man är..

//walkmann
Soulman
12 juli 2018 · 1 271 Inlägg

Fick meddelande igår om att bilen kunde hämtas idag. Hur tror ni det gick?

Tjofadderittan - lej
Jag har VCDS (f.d VAG COM) och VCP
Kör VW Tiguan GTS 2017
candyweiss
12 juli 2018 · 901 Inlägg

Soulman skrev:
Fick meddelande igår om att bilen kunde hämtas idag. Hur tror ni det gick?

Nu var allt perfekt gjort och du blev helnöjd big_smile

VAG har världens bästa bilar.
Soulman
12 juli 2018 · 1 271 Inlägg

Jo man kan ju önska. Den blev kvar idag också.

Tjofadderittan - lej
Jag har VCDS (f.d VAG COM) och VCP
Kör VW Tiguan GTS 2017
Robb192 Tokig 08a
12 juli 2018 · 1 019 Inlägg

Soulman skrev:
Jo man kan ju önska. Den blev kvar idag också.

får jag fråga vart den lämnades in?
vw bromma?

Bilia haga norra var inte speciellt duktiga att lackera om våran xc60..

Suzuki Swace "Suyota Sworolla" (2023)
Soulman
12 juli 2018 · 1 271 Inlägg

Robb192 skrev:

Soulman skrev:
Jo man kan ju önska. Den blev kvar idag också.

får jag fråga vart den lämnades in?
vw bromma?

Bilia haga norra var inte speciellt duktiga att lackera om våran xc60..

Nope, inte Din Bil överhuvudtaget. De kommer inte i närheten av mina bilar, varken för service eller plåt/lack.

Jag återkommer med företaget, de ska få en chans att svara när det här är avklarat och jag skriver för att varna andra.

Tjofadderittan - lej
Jag har VCDS (f.d VAG COM) och VCP
Kör VW Tiguan GTS 2017
Soulman
12 juli 2018 · 1 271 Inlägg

I det här skicket var bilen klar att leverera till mig tyckte de och så såg det ut runt om bilen. Jag vågar inte ens fundera över vad som blev fel denna gången. Detta är alltså ytor som inte är omlackade.


https://www1.garaget.org/gallery/images/216/215101/215101-05b55eb32df8d528f0b0ead52d6aec3e.jpg

Tjofadderittan - lej
Jag har VCDS (f.d VAG COM) och VCP
Kör VW Tiguan GTS 2017
Robb192 Tokig 08a
12 juli 2018 · 1 019 Inlägg

Soulman skrev:

Robb192 skrev:

Soulman skrev:
Jo man kan ju önska. Den blev kvar idag också.

får jag fråga vart den lämnades in?
vw bromma?

Bilia haga norra var inte speciellt duktiga att lackera om våran xc60..

Nope, inte Din Bil överhuvudtaget. De kommer inte i närheten av mina bilar, varken för service eller plåt/lack.

Jag återkommer med företaget, de ska få en chans att svara när det här är avklarat och jag skriver för att varna andra.

förra gången vi lackerade om en bil... P-skada vart det 2 återbesök..
denna gång 2 till och är fortfarande inte nöjd men orkar inte bråka mer.. hoppas frugan kör in i något så jag kan skicka den på lack på rätt ställe big_smile

Suzuki Swace "Suyota Sworolla" (2023)
candyweiss
12 juli 2018 · 901 Inlägg

Soulman skrev:
Jo man kan ju önska. Den blev kvar idag också.

Misstänkte det sad

VAG har världens bästa bilar.
Soulman
13 juli 2018 · 1 271 Inlägg

Bilen är äntligen tillbaka hos mig idag.
Nu ser det ut som det skulle gjort från början, två månader senare av elände, irritation och riktigt tuffa ord från min sida. Ett tränat öga skulle ha stora svårigheter att se resprationen faktiskt. Ersättningen från Försäkringsbolaget är reglerad och jag är ekonomiskt kompenserad från verkstaden. Precis allt blev fel och varför i hela friden ska jag betala för en försäkring som hänvisat mig till en sådan verkstad. Återstår att tala allvar med försäkringsbolagets kontaktperson för verkstaden. Han är på semester.

Vill någon veta vilken verkstad det handlar om går det bra att skicka PM. Vi har ingen deal om tystnadsplikt, men jag ser ingen vinning i att bjuda in dem hit så de kan svara på kritiken. Case closed.

Nu är bilen till salu. Eventuellt köps den in nästa vecka av en handlare jag känner, och då blir den dyrare att köpa.

Senast redigerat av Soulman (13 juli 2018)

Tjofadderittan - lej
Jag har VCDS (f.d VAG COM) och VCP
Kör VW Tiguan GTS 2017
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang