Lyftpunkter Audi A6

Clabb
24 oktober 2021 · 8 Inlägg

Skall byta däck på min Audi A6. Byter i en lift och det är första gången på denna bilen. Var lyfter jag lämpligast, placerar lyftpunkterna under?
Har inte lyft den tidigare och vet inte hur det ser ut med åtkomst till solida ställen eller om det är mycket kåpor och skydd under.
Bilen är en audi A6 avant s-line 2018.

Tack på förhand.

Growe Fri fart för ett fritt folk!
24 oktober 2021 · 13 790 Inlägg

på en 2pelar lyft brukar jag försöka sätta dom vid orginal lyftpunkter eller infästningen bakvagn och framvagn.    man får ju ha lite känsla på det där.  men undvik trösklar så länge du kan och inte mitt på golvet så klart     många gånger står det faktist i instruktionsboken var man kan lyfta bilen både med domkraft och lyft

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Clabb
24 oktober 2021 · 8 Inlägg

Tack Growe.
Funkar det där upphängningen till fjädringen är fäst? Om du förstår var jag menar.

Clabb
24 oktober 2021 · 8 Inlägg

Tack Mangisen, de punkterna känner jag till men jag undrar över lämpliga punkter att lyfta i en lyft under bilen.

nonne_j
24 oktober 2021 · 77 Inlägg

Clabb skrev:
Tack Mangisen, de punkterna känner jag till men jag undrar över lämpliga punkter att lyfta i en lyft under bilen.

Det är dessa punkter du använder även på lyft 🙂

Mazda Miata "Mx5" (2002)
Clabb
24 oktober 2021 · 8 Inlägg

Aha. Tänkte det var lättare under fram/bakaxel eller liknande plan solid yta.

Clabb
24 oktober 2021 · 8 Inlägg

Tack för snabba svar. Klossar på lyften vid de vanliga lyftpunkterna fungerade utmärkt.

Mangisen
24 oktober 2021 · 1 035 Inlägg

Clabb skrev:
Tack för snabba svar. Klossar på lyften vid de vanliga lyftpunkterna fungerade utmärkt.

Härligt 🙂 det är det dom är till för 👍

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang