Hjälp att fixa med batterier!

HavrePolon
8 november 2021 · 5 Inlägg

Tjena.
Behöver hjälp att fixa rätt storlek på strömbank till mitt påbörjade billjud.   
Bilen har ett 77mAh batteri, och klarar såklart inte ett GAS 1000w slutsteg en längre tid 😬. Ska koppla in ett Basshabit steg på 750w också och lira med dom två tills vidare. 

Så frågan är, då jag inte orkar fixa matten haha, vad ska jag ha för batteri?  Om jag driver bilen vidare på original batteriet och driver ljudet med nåt annat?

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
8 november 2021 · 14 085 Inlägg

HavrePolon skrev:
Tjena.
Behöver hjälp att fixa rätt storlek på strömbank till mitt påbörjade billjud.   
Bilen har ett 77mAh batteri, och klarar såklart inte ett GAS 1000w slutsteg en längre tid 😬. Ska koppla in ett Basshabit steg på 750w också och lira med dom två tills vidare. 

Så frågan är, då jag inte orkar fixa matten haha, vad ska jag ha för batteri?  Om jag driver bilen vidare på original batteriet och driver ljudet med nåt annat?

Menar du verkligen det?

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
HavrePolon
8 november 2021 · 5 Inlägg

Haha nej såklart inte. Ampere…

Brådhis * Voff voff *
8 november 2021 · 10 325 Inlägg

HavrePolon skrev:
Haha nej såklart inte. Ampere…

Misstänker att det var "m" och inte "h" som Vettemannen reagerade på... Blir inte mycket spelat med 77 mAh. big_smile

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
8 november 2021 · 14 085 Inlägg

Brådhis skrev:

HavrePolon skrev:
Haha nej såklart inte. Ampere…

Misstänker att det var "m" och inte "h" som Vettemannen reagerade på... Blir inte mycket spelat med 77 mAh. big_smile

Du har så rätt.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Xebers76
8 november 2021 · 2 284 Inlägg

Du avser att kunna spela utan motorn igång? Jag har haft ganska rejäl bas i en bil med 60Ah batteri och det var aldrig någonsin problem om bara motorn fick vara igång.

Senare parallellkopplade jag dit ett till batteri på 110Ah och då kunde man spela utan motorn igång.

HavrePolon
9 november 2021 · 5 Inlägg

Xebers76 skrev:
Du avser att kunna spela utan motorn igång? Jag har haft ganska rejäl bas i en bil med 60Ah batteri och det var aldrig någonsin problem om bara motorn fick vara igång.

Senare parallellkopplade jag dit ett till batteri på 110Ah och då kunde man spela utan motorn igång.

Okej. Det var lite så jag tänkte först, att ha ett större batteri till ljudet. Men så läste. Jag att man måste ha ha samma storlek på batterierna annars är det risk att det kokar.  Så blev osäker och ville fråga 😅

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang