Lackering av plastdetaljer

recallbj
5 februari 2007 · 10 Inlägg

Är tacksam på tips hur man lättast lackerar plastdetaljer.
Hade lite för kul i helgen på blankis och lyckades toucha en snövall med kofångaren vilket resulterade att det den blev lite skrapad.
Har aldrig lackerat plastdelar förut och skulle vilja ha lite snabba tips, kommer att bygga om bilen till hösten så lagningen är bara temporär, så jag vill inte lägga ner allt för mycket tid.

1. Vågar man köra med maskin eller bara ta en kloss med fint sandpapper.
2. Spraya med originalfärg.
3  Ha på lite klarlack.

Är medveten om att förarbetet är viktigt men eftersom detta bara en tillfällig åtgärd så vill jag som sagt inte heller lägga ner allt för mycket tid.

Sno gärna mina bilar, forskningen behöver din kropp.
tobi
5 februari 2007 · 562 Inlägg

asså fan jag gjorde inge spec slipade lite lätt med kloss sedan bara spryade ja (dock blev det ej så snyggt men fasen det duger om du bara ska ha det provisoriskt till du fått pengar lr vad du nu väntar på?

Min hemsida: www.bisen.info.se // Din hjälp på nätet!
kunggalant VULKARE
5 februari 2007 · 117 Inlägg

vatten slippa
tvätta
plastprimer
grundfärg
färg

måste tvätta som fan för det finns mycket fett i plasten
/lycka till

Team Ljudbyggaren
välljud så det hörs
recallbj
6 februari 2007 · 10 Inlägg

tobi skrev:
asså fan jag gjorde inge spec slipade lite lätt med kloss sedan bara spryade ja (dock blev det ej så snyggt men fasen det duger om du bara ska ha det provisoriskt till du fått pengar lr vad du nu väntar på?

Nja, jag ska bygga om V70:n till 2004 modell till hösten, så det känns därför onödigt att lacka om den nu för 5000:- och istället bara lacka över repan som blev i helgen.

Har sett skräckexempel på andra som har lackerat plastdelar och efter ett tag så börjar färgen släppa etc.

Sno gärna mina bilar, forskningen behöver din kropp.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang