Abs ring

jintala
15 december 2022 · 2 Inlägg

Har en bmw e34 90 år modell min abs ring bak har spruckit så jag letar efter en ny att montera, den har 48 kuggar har tyvärr inte inner och ytter mått. Är det någon som har någon ide var jag kan hitta en ring.  HJÄLP har letat länge.

Xebers76
15 december 2022 · 2 283 Inlägg

Borde väl finnas att köpa av BMW? Dem har fortfarande massa grejer även till gamla modeller.

Pininfarina406
15 december 2022 · 546 Inlägg

jintala skrev:
Har en bmw e34 90 år modell min abs ring bak har spruckit så jag letar efter en ny att montera, den har 48 kuggar har tyvärr inte inner och ytter mått. Är det någon som har någon ide var jag kan hitta en ring.  HJÄLP har letat länge.

Efter att ha kollat runt lite så får jag känslan av att den inte säljs löst utan bara med drivknuten. Hittar man en ring med exakt rätt mått så kan det funka att byta ändå. Så är det tex på vissa Volvo också.

Peugeot 406 coupé "Pininfarina" (1998)
jintala
15 december 2022 · 2 Inlägg

Har provat att ringa fyra BMW verkstäder i Skåne ingen kunde hjälpa mig med ABS  ring. Har även försökt att hitta en drivknut utan att lyckas, jag får plocka av drivknuten så att man kan mäta innermått har delar av den gamla ringen kvar så jag kan räkna ut ytterdiametern och se om jag kan hitta en ring från ett annat bil märke.

Mack Forum- och sitemoderator
15 december 2022 · 26 183 Inlägg

jintala skrev:
Har provat att ringa fyra BMW verkstäder i Skåne ingen kunde hjälpa mig med ABS  ring. Har även försökt att hitta en drivknut utan att lyckas, jag får plocka av drivknuten så att man kan mäta innermått har delar av den gamla ringen kvar så jag kan räkna ut ytterdiametern och se om jag kan hitta en ring från ett annat bil märke.

Men verkstäder vill väl bara ha betalande jobb?
Vänd dig till en återförsäljare i stället.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Jdmboy96
15 december 2022 · 241 Inlägg

Bmw återförsäljare, här i kristianstad finns en duktig reservdels hittare till bmw classic smile minns inte vad han heter bara 😂, Va där för inte så länge sedan och beställde massa E36 delar till inredningen ,

Senast redigerat av Jdmboy96 (15 december 2022)

Mitsubishi Eclipse gs "Mitsunn" (1992)
Audi A3 "Ägget" (1999)
jaka54
15 december 2022 · 5 832 Inlägg

Hej!
Köpte ny ABS-krans på skruvat .se till min brors Audi 100 Avant turbo (-91:a) i våras . Kostade ca 150kr.
Bara att knacka  bort den gamla från navet och knacka dit den nya! Hur enkelt som helst.

Brådhis * Voff voff *
15 december 2022 · 10 316 Inlägg

jaka54 skrev:
Hej!
Köpte ny ABS-krans på skruvat .se till min brors Audi 100 Avant turbo (-91:a) i våras . Kostade ca 150kr.
Bara att knacka  bort den gamla från navet och knacka dit den nya! Hur enkelt som helst.

Nu var väl frågan hur man fick tag på den, inte hur den byttes? wink

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
jaka54
17 december 2022 · 5 832 Inlägg

Skruvat.se ...som jag sa i tidigare.

Pininfarina406
17 december 2022 · 546 Inlägg

jaka54 skrev:
Skruvat.se ...som jag sa i tidigare.

Jag försökte hitta en ring till Ts bil på Skruvat men det finns i alla fall inte om man söker på hans bilmodell. Så jag säger som jag sade långt upp i tråden. Ringen måste mätas så kanske man kan hitta en som passar.

Peugeot 406 coupé "Pininfarina" (1998)
Jesper328
17 december 2022 · 2 409 Inlägg

Nu tog jag en 525 -90 då det ej framgår villet motoralternativ du har.

https://www.schmiedmann.se/sv/bmw-e34-T … 37-catn-ol

Schmiedmann är dyra, men de har oftast allt man behöver.

Senast redigerat av Jesper328 (17 december 2022)

Up the RA
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang