Elen dör när motorn går Volvo 740

DPK
10 augusti 2023 · 10 Inlägg

Tjenare

Har en volvo 740 som elen är lite konstig på. Är nämligen så att all el dör när jag har startat motorn men kommer tillbaka när jag stänger av. Och elen funkar på andra hacket innan man har startat men försvinner när motorn går.

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
10 augusti 2023 · 14 085 Inlägg

DPK skrev:
Tjenare

Har en volvo 740 som elen är lite konstig på. Är nämligen så att all el dör när jag har startat motorn men kommer tillbaka när jag stänger av. Och elen funkar på andra hacket innan man har startat men försvinner när motorn går.

All el kan väl inte försvinna när motorn går. Tändningen och soppapumpen kräver ju el, alltså finns det viss el i alla fall.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
10 augusti 2023 · 17 622 Inlägg

Kass tändningslås. Standardfel. Sätt på tändningen så elen är "stadig" Rulla igång bilen utan att röra nyckeln, ha inget annat på startnyckeln heller. Går den bättre nu?

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
zemet
10 augusti 2023 · 4 064 Inlägg

Dedär är standardfel på 7/940.
Tändningslåset fjädrar inte tillbaka som det skall.

Starta bilen och vrid sedan försiktigt tillbaka nyckeln lite grann så skall du se att all el hoppar igång.

Tesla Model S P85D "LingonExpressen" (2015)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang