B230a förgasarslangar, vad allt gör och går till

Haggan
17 december 2023 · 3 Inlägg

Hej har en liten fundering vad alla dessa slangar som sitter på förgasaren på min b230a gör och vilka som är ok att plugga.
Vet att den till fördelaren ställer om tändningen via vakum men det är typ det
Tack i förväg

Brådhis * Voff voff *
17 december 2023 · 10 315 Inlägg

Du ska nog inte plugga slangar bara sådär om du vill att bilen ska gå. Dom finns av en anledning...

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
uhlin
18 december 2023 · 2 835 Inlägg

Varför ska du plugga dom slangarna?

Som Brådhis säger så sitter de nog inte där för syns skull, utan har en uppgift.
Antagligen är det mesta till avgasrening.

Haggan
18 december 2023 · 3 Inlägg

Brådhis skrev:
Du ska nog inte plugga slangar bara sådär om du vill att bilen ska gå. Dom finns av en anledning...

Hej, många slangar är pluggade redan och avgasreningen är pluggad och bortplockad. Ska byta insug för mitt har en spricka i sig och på det nya insuget sitter en pierburg, vilket inte har riktigt samma slangar som strombergen på mitt förra. + inget pluggat på mitt nya insug så ville veta vilket som gjorde vad 😁

Steff240
18 december 2023 · 1 042 Inlägg

Haggan skrev:

Brådhis skrev:
Du ska nog inte plugga slangar bara sådär om du vill att bilen ska gå. Dom finns av en anledning...

Hej, många slangar är pluggade redan och avgasreningen är pluggad och bortplockad. Ska byta insug för mitt har en spricka i sig och på det nya insuget sitter en pierburg, vilket inte har riktigt samma slangar som strombergen på mitt förra. + inget pluggat på mitt nya insug så ville veta vilket som gjorde vad 😁

Flytta över din gamla förgasare till det nya insuget så har du löst problemet? wink

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang