Skyline som förtabil?

Maizer
24 januari 2006 ·

Skulle en Skyline R32 Gtst 215 hk original vara för mkt motor för en som precis fått körkort? Vad kan försäkringen ligga på i bara trafikförsäkring? På en 18 åring eller en 42 åring big_smile

Foffis
24 januari 2006 · 676 Inlägg

försäkringen är nog inte de billigaste på varken 18 eller 42 tongue men en skyline som första bil skulle inte sitta fel wink själv får man puttra omkring i en 80hk sketen sunny... men men, bättre än inget smile

Fredrik__A Besserwisser
24 januari 2006 · 312 Inlägg

Leta reda på ett reg.nummer och skriv i formuläret på Insplanet så ringer de upp och meddelar vilket bolag som är billigast.
http://www.insplanet.com/new/

Fredrik, Laxå
Maizer
24 januari 2006 ·

Man tackar Freddis my mate. Sen tänkte jag, vilken tycker ni är snyggast, r32gtst eller r33gtst? Jag tycker r33:an ser lite lam ut framifrån men r32:an har inte så snygga lysen. Sen har r33 gts25t 250hk medans r32:an har 250hk, hur mycket tror ni det gör på försäkringen?

Senast redigerat av Maizer (24 januari 2006)

GTIClubsport
24 januari 2006 · 451 Inlägg

du skulle lätt bli av me din körkort tongue

SamLaG MeD FöRaReN UnDer FäRd Är StRänLiGeN FöRbJuDeT MeN JaG StAnNaR GäRnA!!
BMW Alpina B3 Biturbo "Alpina B3 Nr 002" (2007)
Volkswagen GTI Clubsport "Max Utrustad" (2017)
Maizer
24 januari 2006 ·

Alltså jag har ju en 200sx nu med 1.5 år kvar till körkortet och man siktar ju alltid högre! Men jag har ju köpt GP-1 kjolpaketet nu och när det är påsatt och bilen är nylackad kanske jag är nöjd, men det är jag i stort sett aldrig big_smile Och 215 hk som r32:an har är ju inte så jävla mkt, fan vissa folkrace bilar jag haft har ju nästan haft så mkt wink

Germax
25 januari 2006 · 12 086 Inlägg

En R33 är galet mkt snyggare än R32 iaf. Dessa äldre Skylines.. R31, R32 är ganska billiga idag.. som en Supra MKIII och sådana kör ju många unga.

Janken Driver
25 januari 2006 · 2 111 Inlägg

Maizer skrev:
Skulle en Skyline R32 Gtst 215 hk original vara för mkt motor för en som precis fått körkort? Vad kan försäkringen ligga på i bara trafikförsäkring? På en 18 åring eller en 42 åring big_smile

Svar ja på första frågan.

försäkringen lär nog inte var spec rolig varken på 18 eller 42 åringen.men totalt otänkbart för en 18 åring som betalar för sig själv.

+ vem har bara trafikförsäkring på en skyline?!

skaffa en billigare förstabil skulle jag säga, inte kul o köra sönder en skyline de första du gör ;P smile
Även om du nu verkar ha kört en del folkrace. Skyline är en annan nivå.

Senast redigerat av Janken (25 januari 2006)

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"
Maizer
25 januari 2006 ·

Fast jag tror ändå det är lättare att köra en 215hk skyline än en 200hk amazon med trumbromsar som bara funkar bak wink Nej försäkringen är nog nåt man måste kolla upp innan man köper nån skyline.. Vad tycker ni om Lancia Delta Integrale då?

Holme
25 januari 2006 · 1 417 Inlägg

hoho, varför väljer har du inte med r34 i din fråga? smile
Den är ju snyggare än båda de andra tillsammans.
Kom inte och säg att det är för det blir för dyrt, för vore det det, då skulle du nöja dig med din 200sx wink

Fimpha
25 januari 2006 · 557 Inlägg

Min första bil är min nuvarande bil (Volvo S40 2,0 Turbo - 98) Den e perfekt tycker jag smile

//Jerry
Foffis
25 januari 2006 · 676 Inlägg

själv så vill man ha en primera GT som janken och primera_gt har. men får dra sig i en 80hk sunny ist... men om du är ute efter nissan så skulle iaf jag rekomendera en primera GT med 150hk original. dom är, vad jag fattat de som iaf, inte speciellt dyra i försäkring heller. vet dock inte va en 200sx S13 kostar i försäkring men den kan nog inte vara så billig heller... men men, de e ju du som bestämmer och kanske har pengar till de smile så om du är 100 på att du ska köpa en skyline så kör på en R-33:a dom är grymt mycke snyggare!

stromqvist
25 januari 2006 · 88 Inlägg

va fan ska ni me en sushi racer te kör på volvo, vw, audi, saab, bmw, mercedes så ni har lite kvalite på grejerna.

HaTrIk
25 januari 2006 · 27 Inlägg

haha man skulle inte klaga om ja fick en gtr-34 när man fyller 18 tongue

Audi A4 3.0 TDI "MILLTEK" (2011)
alxalx fresh'n'clean
25 januari 2006 · 147 Inlägg

stromqvist skrev:
va fan ska ni me en sushi racer te kör på volvo, vw, audi, saab, bmw, mercedes så ni har lite kvalite på grejerna.

Har du sovit i 15-20 år?
Beklagar om den här tråden väckte dig..

"Svenskt uppslagsord
sport|bil [²sp'år_t:bi:l Uttal] -bilen -bilar subst.
liten snabb bil (för nöjeskörning)"
Burken Utanlem
25 januari 2006 · 895 Inlägg

helt idiotiskt ju.. har man nyss fått körkort kommer de gå åt skogen att sitta på fel sida o köra ockå...

Ford Galaxie 500 XL "460" (1964)
ola_volvo Biltokig
25 januari 2006 · 310 Inlägg

Burken skrev:
helt idiotiskt ju.. har man nyss fått körkort kommer de gå åt skogen att sitta på fel sida o köra ockå...

håller med fullständigt man vet ju själv hur man va när man skulle styla lite och trodde man kunde köra och hadde full kontroll...jo tjena

köp inte en skyline som första bil du kommer att antingen köra ihjäl dig eller smälla den för det gör man med sin första bil kanske inte stort men man gör det specielt med en bil som denna

vad tror du att du gör om det kommer upp en bil vid röljusen jo du bangar väll inte och sen helt plötsligt ajaj lättare än du tror det märker du sen när du har haft körkort ett par år

köp istället en gammal volvo med diffad bakaxel och sladda som fan och kör på vad du vill den håller och kostar inte så mycket.

och tänk på att det är inte dig det är synd om ifall du skulle smälla det är alla andra som är inblandade

kör försiktigt och använd huvet inte foten (inte i början iallafall=)

Harè bra
chimmy
25 januari 2006 · 97 Inlägg

ja tycker att du ska göra som du vill , men en skyline låter lite kraftgt,, börje med en fin o lite nyare M3 istället, de gjorde ja , iofs kvadda ja den big_smile men nu efter vintern så blir de en ny ;D
så, gör som du vill big_smile

live your life as if everyday's gon be your last!!
Mitsubishi Evo 2 "projekt" (1994)
cossie84 cossie jens
25 januari 2006 · 127 Inlägg

det e nog inget att rekomendera att bara ha en trafik försäkring när man precis har tagit körkort o så lite körvana om jag säger så o gts e ju sneak moddelen så den e nog inte farligt dyr min kostar bara 4200 när morsan står för den.... satsa på en helförsäkring mvh jens

MrLila
25 januari 2006 · 355 Inlägg

Fan, skiter ni pengar lr?

Min första bil va en 900i -89. Kostade 15.000 kr.

Men det kanske beror på vad man ser som första bil?


Mvh Jonas

Mvh Jonas
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang