Skruvkompressor, är det värt det?

phill
22 juni 2008 · 57 Inlägg

som sagt som rubriken lyder. Har en Corrado g60 dock har den gått otroligt långt! 23 000mil! suttit å tänkt ska jag byta till skruvkompressor och annat kylsystem ? eller e det inte lönt för bilen kommer inte hålla ändåån?

om det är värt det vad ska jag renovera med isåfall?
kompressorn är den som säljs på DLI Teknik

Mvh philip

camaro67 Meister
22 juni 2008 · 6 763 Inlägg

23k är inte så fruktansvärt långt iaf. Men ska du trimma så ska du ju ändå gå igenom hela motorn. Det är väll resten av drivlinan som kanske inte pallar men märker du inte att de är någe tjall med den nu så är de nog ingen fara

Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
thell_gti CORRADOÄLSKARE
22 juni 2008 · 205 Inlägg

jag tror defenitivt det är värt det. skall själv köpa skruvkompressor till min. men den på dli-teknik är vad jag vet en roots-kompressor (eaton) men vet intve skillnaden mellan den och en skruv. jag har sett corrados med skruv och de går utav bara fan:D tycker du skall satsa på det, du får ju det underbara tjutandet ocksåbig_smile

Kolla min projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?pid=1290219#p1290219
phill
22 juni 2008 · 57 Inlägg

camaro67 skrev:
23k är inte så fruktansvärt långt iaf. Men ska du trimma så ska du ju ändå gå igenom hela motorn. Det är väll resten av drivlinan som kanske inte pallar men märker du inte att de är någe tjall med den nu så är de nog ingen fara

går juh igenom det mesta isåfall. men nått speciellt som brukar rasa? växellådan?

thell_gti skrev:
jag tror defenitivt det är värt det. skall själv köpa skruvkompressor till min. men den på dli-teknik är vad jag vet en roots-kompressor (eaton) men vet intve skillnaden mellan den och en skruv. jag har sett corrados med skruv och de går utav bara fan:D tycker du skall satsa på det, du får ju det underbara tjutandet ocksåbig_smile

jo jag älskar också ljudet men sitter och tänker på vad som kan hända. Växellådan till exempel. renovera eller inte? dyrt eller inte dyrt att göra det?

thell_gti CORRADOÄLSKARE
22 juni 2008 · 205 Inlägg

phill skrev:

camaro67 skrev:
23k är inte så fruktansvärt långt iaf. Men ska du trimma så ska du ju ändå gå igenom hela motorn. Det är väll resten av drivlinan som kanske inte pallar men märker du inte att de är någe tjall med den nu så är de nog ingen fara

går juh igenom det mesta isåfall. men nått speciellt som brukar rasa? växellådan?

thell_gti skrev:
jag tror defenitivt det är värt det. skall själv köpa skruvkompressor till min. men den på dli-teknik är vad jag vet en roots-kompressor (eaton) men vet intve skillnaden mellan den och en skruv. jag har sett corrados med skruv och de går utav bara fan:D tycker du skall satsa på det, du får ju det underbara tjutandet ocksåbig_smile

jo jag älskar också ljudet men sitter och tänker på vad som kan hända. Växellådan till exempel. renovera eller inte? dyrt eller inte dyrt att göra det?

jadu. det beror nog på skicket på bilen annars också , men har det inte varit några problem med bilen innan så tror jag det skall funka fint. originaldelarena skall ju hålla för en bra bit över 200 hk i corrado och den eatonkompressorn man fåår på dli är väll likvärdig med original men klarar ca 250 hk.
men det kan alldrig vara fel att gå igen om hela drivlinan, speciellt växellåda. kanske göra en service på den för jag tror inte den är den tåligaste. men kör man rätt så håller det. hade säkert hållt för 400 hk om man inte busar för mycke:D

Kolla min projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?pid=1290219#p1290219
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang