Biltema piskar MDS?

mYGeL
13 december 2009 · 1 338 Inlägg

stahre skrev:
Som alla andra har sagt, och jag med nu, oftast så ligger felet inte hos basen utan den som sitter med spakarna. I vissa fall så är det klart att "budget" märken inte håller precis den kvalitet som andra vassa kvalitets produkter gör, men så är det ju med allt...
MDS basar har jag hört ett par stycken o haft en 12" själv, den kan jag tyvärr säga var riktigt kass. Men köpte den i en fabriksbyggd låda på bilmässan i älvsjö för kanske 4 år sen. Kostade 400 och var från fanatic serien, Vad jag har hört så gick MDS ut och erkände att det inte var nån jätte bra bas... tongue
Spelade ingen roll vad man matade den med eller i vilken låda den satt i (provade visserligen bara 2 olika lådor)
Men tror inte att det var bara för att det var mds, kunde lika bra vart något annat varumärke smile

Nej dem var inga jätte höjdare.
Men för 400sek ny med låda så kan man inte förvänta sig nån db låda egentligen heller.
dem kostade ju det ca i butik också.
fyllde ut hyffsat med tanke på  priset med låda.  wink

Men absolut Ingen favorit.  wink

Seat Leon Cupra-08 AWD Konverterad 500hp+
Missa ej Projekttråd för Seaten!
http://www.seatcupra.net/forums/showthr … mp;page=30
MDS, VTech Tuning, Pirelli - Power Is Nothing Without Controll, JE-Design
Seat Leon CUPRA "AWD Konverterad mYGeL Edt" (2008)
schnauz
13 december 2009 · 1 758 Inlägg

Man behöver väl inte ens jämföra produkterna för att avfärda MDS som skräp? Räcker att kolla marknadsföringen...

BJonsson
13 december 2009 · 4 074 Inlägg

Leo86 skrev:
alla märken är som mds och biltema o allt annat. alla märken har haft dåliga produkter o mindre funktionsdugliga till oika ändamål.
Dom som spelar på väljer kanske hellre en dyr kicker bas eller något godis från DD medan en person som spelar lugnt kan nöja sig med mds db-basar eller biltema.
Smaken e som baken. ska man spela 150+ så kostar allt mycke mera. medan ett lyft kan komma från en sopkontainer. Va d inte därifrån din bas från 90-talet kom sa du Sofits?

Vart har du fått ifrån att det kostar så mycket å spela över 150DB?
Va i Edsbyn igår på ljudbutikens Lucia Crank,4st FR12W spelade 151.4 med MUSIK!!!!
Dom basarna kostar 1050kr styck så jätte dyrt är de väl inte?

Idrott luktar svett,sport luktar avgaser!!!!
stahre
13 december 2009 ·

mYGeL skrev:

stahre skrev:
Som alla andra har sagt, och jag med nu, oftast så ligger felet inte hos basen utan den som sitter med spakarna. I vissa fall så är det klart att "budget" märken inte håller precis den kvalitet som andra vassa kvalitets produkter gör, men så är det ju med allt...
MDS basar har jag hört ett par stycken o haft en 12" själv, den kan jag tyvärr säga var riktigt kass. Men köpte den i en fabriksbyggd låda på bilmässan i älvsjö för kanske 4 år sen. Kostade 400 och var från fanatic serien, Vad jag har hört så gick MDS ut och erkände att det inte var nån jätte bra bas... tongue
Spelade ingen roll vad man matade den med eller i vilken låda den satt i (provade visserligen bara 2 olika lådor)
Men tror inte att det var bara för att det var mds, kunde lika bra vart något annat varumärke smile

Nej dem var inga jätte höjdare.
Men för 400sek ny med låda så kan man inte förvänta sig nån db låda egentligen heller.
dem kostade ju det ca i butik också.
fyllde ut hyffsat med tanke på  priset med låda.  wink

Men absolut Ingen favorit.  wink

Nej det förstod väl jag med, och det var just för att få en liten extra knuff i dom lägre frekvenserna, men det var knappt den gjorde det wink Andra basar från mds jag haft har spelat på duktigt med rätt förutsättningar

mYGeL
13 december 2009 · 1 338 Inlägg

schnauz skrev:
Man behöver väl inte ens jämföra produkterna för att avfärda MDS som skräp? Räcker att kolla marknadsföringen...

Ok du verkar ha testat och pratar av egen erfarenhet? tongue
finns nu flera st som testat med DS1214 samt FR12W båda MDS.
spelar Högt! smile kika i denna tråd om du missat den länken tidigare
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 1#p2012411

finns även fler videor också från olika personer som lyckats bra redan med dem basarna. smile

Men så klart jämför man Fanatic baslådan för 400sek med en annan från nån annan leverantör eller för den delen MDS för nån tusing så får man liten snedvriden bild av det hela.

Seat Leon Cupra-08 AWD Konverterad 500hp+
Missa ej Projekttråd för Seaten!
http://www.seatcupra.net/forums/showthr … mp;page=30
MDS, VTech Tuning, Pirelli - Power Is Nothing Without Controll, JE-Design
Seat Leon CUPRA "AWD Konverterad mYGeL Edt" (2008)
Frissan
13 december 2009 · 4 693 Inlägg

BJonsson skrev:

Leo86 skrev:
alla märken är som mds och biltema o allt annat. alla märken har haft dåliga produkter o mindre funktionsdugliga till oika ändamål.
Dom som spelar på väljer kanske hellre en dyr kicker bas eller något godis från DD medan en person som spelar lugnt kan nöja sig med mds db-basar eller biltema.
Smaken e som baken. ska man spela 150+ så kostar allt mycke mera. medan ett lyft kan komma från en sopkontainer. Va d inte därifrån din bas från 90-talet kom sa du Sofits?

Vart har du fått ifrån att det kostar så mycket å spela över 150DB?
Va i Edsbyn igår på ljudbutikens Lucia Crank,4st FR12W spelade 151.4 med MUSIK!!!!
Dom basarna kostar 1050kr styck så jätte dyrt är de väl inte?

Vad drev dom med då?

Booyakasha!
Arcangelus <3 Japs
13 december 2009 · 680 Inlägg

Off topic kanske men, tacka vet jag Infinity och Kicker - det tycker jag är bra grejjer smile

Kärlek växer inte på träd, den tillverkas i Japan
Toyota Supra MKIV "Clean and Raw" (1994)
chrizz Administratör
13 december 2009 · 11 790 Inlägg

Mycket off topic här. Håll er till ursprungsfrågan eller starta en ny tråd om ni vill diskutera något annat.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Frissan
13 december 2009 · 4 693 Inlägg

Okej, till frågan.

Piskar Biltema MDS? Nej, det kan jag aldrig tänka mig.

Booyakasha!
mYGeL
13 december 2009 · 1 338 Inlägg

Softis skrev:
Okej, till frågan.

Piskar Biltema MDS? Nej, det kan jag aldrig tänka mig.

Inte jag heller! cool
Sen den filmen som syftas. minne ej om länken e med i tråden ? tongue

Sen Var det ej heller ens en MDS bas med i ÖVH i filmen! så trådrubriken är ju opassande då det var en Soundstorm bas som figurerade i det testet! DVS Ej MDS...  tongue
Köpt hos MDS men det e ju en helt annan sak. tongue

Men men smile

Senast redigerat av mYGeL (13 december 2009)

Seat Leon Cupra-08 AWD Konverterad 500hp+
Missa ej Projekttråd för Seaten!
http://www.seatcupra.net/forums/showthr … mp;page=30
MDS, VTech Tuning, Pirelli - Power Is Nothing Without Controll, JE-Design
Seat Leon CUPRA "AWD Konverterad mYGeL Edt" (2008)
kolvas
13 december 2009 · 4 001 Inlägg

Softis skrev:
Okej, till frågan.

Piskar Biltema MDS? Nej, det kan jag aldrig tänka mig.

Det kan jag tänka mig, det beror på vem som gör testet och vem som betalar för vilket resultat.

Sen är det väl dessutom på det viset att Biltema bara är label, dom har väl inte utvecklat sina egna högtalare?

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må
Frissan
13 december 2009 · 4 693 Inlägg

kolvas skrev:

Softis skrev:
Okej, till frågan.

Piskar Biltema MDS? Nej, det kan jag aldrig tänka mig.

Det kan jag tänka mig, det beror på vem som gör testet och vem som betalar för vilket resultat.

Sen är det väl dessutom på det viset att Biltema bara är label, dom har väl inte utvecklat sina egna högtalare?

Nej, kan väl aldrig tänka mig att dom gör egna högtalare. Dom säljer väl Ultimate?

Booyakasha!
Nymans
13 december 2009 · 1 162 Inlägg

FR basarna drevs av ett Udimension DB5000.1 monoblock.
MDS är billiga saker och spelar snuskigt högt i rätt förutsättningar.

WooDMaN vet vad MDS kan prestera och det är absolut inte dåligt att spela 149+ med en bas för 1050kr eller ?

Gör om gör rätt om sakerna presterar dåligt. Så fungerar det när man bygger.

andreas_gbg_
13 december 2009 · 1 634 Inlägg

Som vanligt är det enda rätta att köpa en bas av varje och testa själv, sen kan man dra sin EGNA slutsats. Vad alla andra skriver eller säger kvittar. Sedan angående det ursprungliga testet det handlade om så testades basarna i samma låda, och inte vad jag förstått i respektive bas rekommenderade lådvolym wink

Numera Saab 9-5 Aero -00
mYGeL
13 december 2009 · 1 338 Inlägg

andreas_gbg_ skrev:
Som vanligt är det enda rätta att köpa en bas av varje och testa själv, sen kan man dra sin EGNA slutsats. Vad alla andra skriver eller säger kvittar. Sedan angående det ursprungliga testet det handlade om så testades basarna i samma låda, och inte vad jag förstått i respektive bas rekommenderade lådvolym wink

Precis så jag förstått det med. kanske passa den ena bättre än den andra eller så.
Sen,
Fel avstämning på lådan sen på med en låt under avstämningen resulterar i att då ryker basar ganska så fort oavsett om det är en bas för 100sek eller en för 10 000sek+!..

sen att man skriver att det är en MDS bas som det Ej är bara för den är köpt där...
som att säga att sin Fiat är en Ferrari för det e samma ägare..
eller typ nåt sånt tongue

Senast redigerat av mYGeL (13 december 2009)

Seat Leon Cupra-08 AWD Konverterad 500hp+
Missa ej Projekttråd för Seaten!
http://www.seatcupra.net/forums/showthr … mp;page=30
MDS, VTech Tuning, Pirelli - Power Is Nothing Without Controll, JE-Design
Seat Leon CUPRA "AWD Konverterad mYGeL Edt" (2008)
Frissan
13 december 2009 · 4 693 Inlägg

Jag råkade bränna en gammal pryamid 10" en gång, den satt i en hemmabyggd bandpasslåda som antagligen byggdes helt utan vetskap om volymer osv... Den brände jag på ca 5 sek med 400 rms från ett GP-800.

Det han bara börja låta innan det poffa till. Så det var ju helt klart lådans fel.

Booyakasha!
andreas_gbg_
14 december 2009 · 1 634 Inlägg

Softis skrev:
Jag råkade bränna en gammal pryamid 10" en gång, den satt i en hemmabyggd bandpasslåda som antagligen byggdes helt utan vetskap om volymer osv... Den brände jag på ca 5 sek med 400 rms från ett GP-800.

Det han bara börja låta innan det poffa till. Så det var ju helt klart lådans fel.

Men den brann ju för att du körde med att mds steg med likström vettö smile

Numera Saab 9-5 Aero -00
Frissan
14 december 2009 · 4 693 Inlägg

Haha, skulle inte tro det wink Den var gammal som gatan

Booyakasha!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang