Trimma eller original 9-5 aero

UhrJr Nordic Tuning i Norrköping
7 september 2010 · 839 Inlägg

MantaRobin skrev:
kör på säkra kort, har varit med om spruckna kolvar m.m på såna bilar, som "bara" varit chippade med nordic...

Jag har varit med om ett flertal orginal 9-5or som spruckit i kolvarna. Vad ska man göra åt det då? Köpa en kortlek?............roll

Vad är det för fel på folk?
På det här forumet diskuterar man inte längre, man skriver +1.
Saab 90 "Nordic Extreme RWD" (1987)
Kax
7 september 2010 · 206 Inlägg

Funkiee skrev:
http://www.maptun.se/tuningGuide.php?kategori=669&produkt=3083&model=2336&listorder=72 ta den istället, dels för det är e85 sen så får du mer kvalité för pengarna.

Antar att du menar ist för Nordic..
Vär det för kvalitetsskillnad du har upptäckt mellen dessa två?

Lite Aftonbladet eller Expressen varning.

Funkiee Saab älskare!
7 september 2010 · 4 597 Inlägg

yes precis. Ja min uppfattning om nordic är ju skit, många jag vet har bara haft problem med deras program.. Så som att nordic hade skruvat upp BTR på en kompis 9-5 aero till typ 4.5bar osv osv. Så när dom hade nordic 300hk 480nm så gick den sämre än maptun 285hk 485nm, så jag vet inte riktigt.. jag gillar inte nordic i alla fall.

Volvo XC70 "Polestar" (2016)
Kax
7 september 2010 · 206 Inlägg

Funkiee skrev:
yes precis. Ja min uppfattning om nordic är ju skit, många jag vet har bara haft problem med deras program.. Så som att nordic hade skruvat upp BTR på en kompis 9-5 aero till typ 4.5bar osv osv. Så när dom hade nordic 300hk 480nm så gick den sämre än maptun 285hk 485nm, så jag vet inte riktigt.. jag gillar inte nordic i alla fall.

Smaken är ju som baken. Och har man haft problem så kanske man inte har mycket tillövers för ett visst företag.

Jag har aldrig haft några problem med varken Maptun eller Nordic.

UhrJr Nordic Tuning i Norrköping
7 september 2010 · 839 Inlägg

Funkiee skrev:
yes precis. Ja min uppfattning om nordic är ju skit, många jag vet har bara haft problem med deras program.. Så som att nordic hade skruvat upp BTR på en kompis 9-5 aero till typ 4.5bar osv osv. Så när dom hade nordic 300hk 480nm så gick den sämre än maptun 285hk 485nm, så jag vet inte riktigt.. jag gillar inte nordic i alla fall.

Att ha en åsikt om något är ju allas rätt. Men det kan ju gärna ha någon vettig grund...
Dina två anledningar till att du inte tycker om Nordic känns inte riktigt som de har 100% sanning i sig.
Vi har aldrig ställt något bränsletryck till 4.5bar om det inte varit nödvändigt (Läs: min Opel Corsa med 630cc e-85 och 450hk)....
Punkt nummer två har ju inget kött på benen annat än lite siffror, så den tänker jag inte ens kommentera.

Låt folk bilda sin egna uppfattning om vilket företag de ska välja, eller kom med relevant kritik...
Annars kan jag dra upp bra mycket fler exempel till varför han inte ska välja Maptun*, men det tänker jag inte göra.

*Skrev Maptun därför att du tog upp dom, alla har gjort något skit någon gång. Ingen är felfri.

Vad är det för fel på folk?
På det här forumet diskuterar man inte längre, man skriver +1.
Saab 90 "Nordic Extreme RWD" (1987)
Kamulen
7 september 2010 · 930 Inlägg

UhrJr skrev:

Funkiee skrev:
yes precis. Ja min uppfattning om nordic är ju skit, många jag vet har bara haft problem med deras program.. Så som att nordic hade skruvat upp BTR på en kompis 9-5 aero till typ 4.5bar osv osv. Så när dom hade nordic 300hk 480nm så gick den sämre än maptun 285hk 485nm, så jag vet inte riktigt.. jag gillar inte nordic i alla fall.

Att ha en åsikt om något är ju allas rätt. Men det kan ju gärna ha någon vettig grund...
Dina två anledningar till att du inte tycker om Nordic känns inte riktigt som de har 100% sanning i sig.
Vi har aldrig ställt något bränsletryck till 4.5bar om det inte varit nödvändigt (Läs: min Opel Corsa med 630cc e-85 och 450hk)....
Punkt nummer två har ju inget kött på benen annat än lite siffror, så den tänker jag inte ens kommentera.

Låt folk bilda sin egna uppfattning om vilket företag de ska välja, eller kom med relevant kritik...
Annars kan jag dra upp bra mycket fler exempel till varför han inte ska välja Maptun*, men det tänker jag inte göra.

*Skrev Maptun därför att du tog upp dom, alla har gjort något skit någon gång. Ingen är felfri.

Håller med, det med BTR kan jag inte säga någonting om, men man ska fan inte stirra sig blind på siffror.

V8 och lustgas är för folk som inte kan trimma / köra riktigt!
Saab 9-5 Aero "BSC Performance" (2000)
Kax
7 september 2010 · 206 Inlägg

Om man har något konkret att komma med ang. detta så kan man ju säga det. Vilket är ganska svårt att ha.

Har dock förståelse för att UhrJr inte tar upp detta.

AeroPlus
27 november 2010 · 46 Inlägg

Kax skrev:
Behövs och behövs..
Behöver man byta olja? nja.. kan ju gå hur långt som helst. Men det är bra om man gör det!

För att få 280hk med fin marginal, så är Helsats avgas, Kungskobran, Ic och t5 kammar inte fel, Detta kommer att hålla i längden.

Lägger du allt detta på en 260 hk program så kommer du att ligga på 280 hk utan att mappa..

En som testat bilen med org program 260 ic t5 kammar,helsats,utan helsats med halvsats,utan t7 kamaxlar.

Alla förändringar som man kunde göra.

Kör du med dom ovan nämnda som du skrev så kommer bilen att gå som ett skott

Här är org Aero 05 med 06 programvara,kraftig fmic,halvsats,och modifierat luft burk i aktion och bilen gick lite bättre med helsats innan

http://www.youtube.com/watch?v=PPQT4dIfX3I

Mvh

Kör:Saab 9-5 Aero Hirsch Performance 300 hk 400 nm
AeroPlus
27 november 2010 · 46 Inlägg

lingua skrev:
Kanske ska tillägga att du kör med smidda kolvar också, då just original är en svag punkt i detta avseende.smile

Jag kör med smidda kolvar sen förut,har haft MapTun trim och till slut så kunde dom efter 1½ år inte hitta fel,då blev bilen orginal och nu är det Hirsch.

Men visst är t7 kolvar svaga punkten så det är bra att man har det..

Kör:Saab 9-5 Aero Hirsch Performance 300 hk 400 nm
Hamilton
4 februari 2011 · 8 872 Inlägg

Tråd rensad på trams och off topic.
Har man inget att tillföra ämnet så låter man bli att posta.

Mvh
Hamilton

Fotograf på tierpidag.se
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang