Att festa är överskattat!

Sushikocken Sleeper
30 november 2006 · 3 084 Inlägg

skulle aldrig välja bilen framför fest så jävla jobbigt att höra hur jävla kul  mina kompisar haft å sen är man inte med själv.. Sen så tror jag ingen av dina kompisar bryr sig när du blir 50år om du meckade med bilen den dagen då de hade så jävla roligt...  när man träffar nån av dem 
å talar om gamla ungdomsminnen!


**MER FEST ÅT FOLKET**

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!
Alecci
30 november 2006 · 2 014 Inlägg

Bättre att kombinera bilintresse och dryckenskap istället. Så länge man inte blandar in körning och supande vid samma tidpunkt är det ju lugnt.

Brukar väl festa till det varannan helg och meka med bilen etc varannan helg. Då får båda fritidaktiviteterna sin rättvisa del av min tid.

Däremot går jag väldigt sällan på krog/klubb, det har väl legat på ett snitt på typ 2 ggr/år sedan man gick ut gymnasiet för 7 år sedan.

00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex
lundwall
30 november 2006 ·

När jag var 15 lyckades jag att supa mig så full på vodka att jag kräktes spaghetti på huven av en polisbil. Tappade smaken lite för att vara tokfull då. När jag var 20 så var jag ute på krogen 3-4 dagar i veckan, men drack aldrig vidare speciellt mycket. Var med polarna på stammisstället och hade kul som satan ändå, mycket bardisk blev det då. Haha. jag har växt upp i ett hem där alkohol alltid varit en naturlig del av vardagen (nej, på ett bra sätt, inte alkishem) och där jag kunnat smaka och dricka som jag velat. Därför har jag nog aldrig haft något större behov av att supa mig redlös varje helg som så många andra.

Numera (jag är 31) så har jag nästan slutat dricka helt. Alkoholen och dess effekter tilltalar mig inte alls längre. I somras var jag ute och grillade med lite kompisar, och drack rätt rejält, jag blev rentav full. Sen kom ångesten, yrseln och illamåendet. Jag satte mig på en bergsknalle och tittade på solnedgången, satt där i två timmar och tänkte igenom hela livet, blev sådär fyllefilosofisk, och då insåg jag att jag faktiskt inte mått bra någon endaste gång som jag druckit större mängder alkohol de senaste åren. Den där gnagande känslan av oro, en depression som bara vill riva upp alla gamla sår, yrseln och illamåendet som gör att man inte har koll på sig själv... näe, ett par iskalla öl i solen är inft, men det stoppar där för mig.

GranatMagnuS Scania, javisst.
30 november 2006 · 237 Inlägg

vafan? nu kan man ju inte festa? Det kan ju vara snö och halt ute vilken morgon som helst man vaknar, och då vill man inte sitta inne och käka huvudvärkstabletter när man kan få slira smile 

Bäst jag tar en bärs till innan jag hittar på mera sad

Machin Fartmissbrukare
1 december 2006 · 1 302 Inlägg

Brukar inte heller parta så värst ofta nuförtiden.. var mer förr, i ungdomens tid.. (e juh  25 å vuxen nu *asg*)

men när d väl är fest så är d FEST! då sparar man inte på krutet smile
tycker oftast dock att förfesterna är kvällens höjdpunkt och utgången är mer nånting man bara gör för att ... jaa.. bara för att... men d e väl bara så d är.. vissa tycker om att vara redlösa var å varannan helg.. andra tycker inte de.. inte mycke man kan göra åt d smile

f*n nu börja d juh suga i alkotarmen... måste fylla upp barskåpet snart wink

SKÅL !!




å Eliza... nää tror faktist inte på att du kan vara tråki wink


Eliza skrev:
så jag är nog också tråkig wink

Senast redigerat av Machin (1 december 2006)

"I de blindas rike , är den enögde Kung"
ghost_boy83 CREW
1 december 2006 · 2 594 Inlägg

nej supandet har jag lagt av med blir så dålig varje gång, jämt när jag super blir det i för stora mängder visst jag är rätt kraftig så jag tål en del men kan få i mig 2l på bara några timmar sad  och det slutar alltid med att jag får ropa på ullrik he he nej jag har som sagt lagt av me allt supande, det blev aldeles för dyrt och va nära på att hamna på sjukhus flera ggr

nu lägger jag pengar på mina bilar och på min son, medans mina polare gör av me alla sina pengar på att supa ons,fred,lörd helt ofattbart flera av dom 20-27 är redan alkolister.

näe sprit hör hemma i tanken på bilen,inte i oss människior!!

vampyren
4 december 2006 · 128 Inlägg

hmm.fest är de ju varje helg.slutat kneget för veckan och är skitglad,då e det fest.bilen brukar ofta få stå hela helgen.

Burn IF performance
Tompa Wheel whore
4 december 2006 · 215 Inlägg

Har inte druckigt en droppe (eller nu ljög ja.en kanske bokstavligtalat).Har aldrig varit på krogen mer än när jag va på julfest med mitt jobb förraåret (de första å enda jobbet).Men då körde ja bil hem.drack bara cola big_smile.Skulle även iväg å tävla med R/C bilen dan effter.Jag tar avstånd från de helt å hållet..Villinte så ja skiter i de.Lägger hällre alla pengar å tid på eller i bilen.Kör hällre runt för en 500ing en superupp den..Älska å åka med bilen..Finns inge bättre (än så länge :p).Så jag är nog dötrist.Antagligrn därför man är singel :p

Senast redigerat av Tompa (4 december 2006)

Volkswagen Golf GTi "5W Coupe" (2005)
Volkswagen Jetta LS "HennryJetta" (1981)
Audi A6 "Sportback" (2008)
mtlca Zippin 40's
4 december 2006 · 197 Inlägg

Har festat så de räcker i flera år framöver sedan jag flyttade från Västerås där ja bodde i studentbostad omringad av 140 andra studenter... nu lägger jag ner mestadels pengar på bilen istället.... hur mycket kostar en liter vodka egentligen? 250-300 kronor? då köper man hellre en liter bensin för 10-12 kronor smile

"Dieselbilar drar minst bensin"
Machin Fartmissbrukare
4 december 2006 · 1 302 Inlägg

mtlca skrev:
hur mycket kostar en liter vodka egentligen? 250-300 kronor? då köper man hellre en liter bensin för 10-12 kronor smile

beror på vilken vodka å vars man handlar wink

tror dom tar 210:- för en 7:a Absolut på Bolaget..

Senast redigerat av Machin (4 december 2006)

"I de blindas rike , är den enögde Kung"
terazzi
4 december 2006 ·

mtlca skrev:
Har festat så de räcker i flera år framöver sedan jag flyttade från Västerås där ja bodde i studentbostad omringad av 140 andra studenter... nu lägger jag ner mestadels pengar på bilen istället.... hur mycket kostar en liter vodka egentligen? 250-300 kronor? då köper man hellre en liter bensin för 10-12 kronor smile

kan inte göra mer än o hålla med dig tongue
när man pluggade på högskolan va d fest från ons-sön konstant 2 år smile hehe
så räcker nu ju!!
bättre lägga det på bilen när den är införskaffad smile

Senast redigerat av terazzi (4 december 2006)

beemern .......
4 december 2006 · 2 655 Inlägg

nä fy faan, bil först, supa sen. far hällre å e fyllechaffis än att supa:P

Senast redigerat av beemern (4 december 2006)

Machin Fartmissbrukare
4 december 2006 · 1 302 Inlägg

beemern skrev:
nä fy faan, bil först, supa sen. far hällre å e fyllechaffis än att supa:P

härligt! kör du åt mig på lördag då? wink

"I de blindas rike , är den enögde Kung"
beemern .......
4 december 2006 · 2 655 Inlägg

Machin skrev:

beemern skrev:
nä fy faan, bil först, supa sen. far hällre å e fyllechaffis än att supa:P

härligt! kör du åt mig på lördag då? wink

haha ja de kan ja väl om du ska supa i östersund så tongue

YööA
4 december 2006 · 607 Inlägg

Håller med, Är inte ute så ofta heller. Blir mer av att vara chafför och tjäna en slant på d..

Brynäs tigers
VOLVO142TIC
4 december 2006 · 240 Inlägg

bästa är å dricka lite både freda å lörda så man slipper köra för de är sö tråkit å köra på helgerna!

LillNaisarn
6 december 2006 ·

visst är det roligt att hålla på i bilen , men man får ju i psyket att bara vara hemma varje helg yikes skulle inte palla med det, nog är det gott  att fara ut och ta en öl eller två...

hasse snikbyggare Fordfan
12 december 2006 · 39 Inlägg

Med tiden drar garaget mer än krogen har jag märkt, sedan handlar det mycket om vilket folk man hamnar i sällskap med - är kompisgänget mer fokuserat på att kröka än att meka bör man nog fundera lite på vad man egentligen har gemensamt är min erfarenhet  - har själv spenderat slantar motsvarande en hyfsad gammal Camaro på vingeldricka och entréer innan jag fick nog av alltihop, bortkastad mektid oräknat.

En kväll i garaget när allt funkar och man kan avsluta med att damma av sig och fara ut och provköra slår vilken krogafton som helst och riktiga kompisar tycker det är roligt att hjälpas åt med varandras bilar, det blir både socialt och alla får ut åken snabbare på vägen :-). Vill man kan man ju sedan knäcka upp en öl och beundra arbetet från en pall när man återvänt och friden lagt sig i garaget ;-).

AlvereZ
12 december 2006 · 787 Inlägg

Nödvändigt att festa överhuvudtaget. Finns bra mycket roligare saker att göra här i livet.

-K-
12 december 2006 · 88 Inlägg

Är utan bil den här vintern så det blir "festa" 2-3 ggr/vecka.  Men visst är det lite överskattat...

BMW 320i F31 M-sport "LCI RWD" (2019)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang