Baklyse problem!

Proskip
20 september 2012 · 41 Inlägg

Tja! Jag och min kompis har undersökt varför mitt baklyse inte funkar men vi kommer inte på vad det kan vara så vi frågar er, lamporna är hela, så vet icke vad felet kan vara :-(

Hjääälp!

Senast redigerat av Proskip (20 september 2012)

Mack Forum- och sitemoderator
20 september 2012 · 26 183 Inlägg

Är säkringen hel då?

För övrigt så tipsar jag om att rubriken gärna får ändras så tråden inte blir låst för dig..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
simlar
20 september 2012 · 5 545 Inlägg

Säger som Mack:
Är säkringen hel?

Och om säkringen är hel, kommer det fram ström till baklyset?

Volvo 360 GLT "Rödingen" (1988)
Volkswagen LT31 "Luppen" (1983)
Proskip
20 september 2012 · 41 Inlägg

Säkringen är hel ja, hur kollar jag om det kommer fram ström till baklyset ? hehe

Mack Forum- och sitemoderator
20 september 2012 · 26 183 Inlägg

Proskip skrev:
Säkringen är hel ja, hur kollar jag om det kommer fram ström till baklyset ? hehe

Mät med en multimeter om det kommer fram ström till kontakterna bak.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
simlar
20 september 2012 · 5 545 Inlägg

Proskip skrev:
Säkringen är hel ja, hur kollar jag om det kommer fram ström till baklyset ? hehe

Vet inte hur ser ut på BMW. Men enklast borde vara att ta loss glödlampan och mäta med multimeter hur många Volt du får fram till lysena.

Får du inte fram någon ström bak vid lamporna så går du fram till instrumentpanelen och mäter om du får ut någon ström ur strömvredet, får du inte ut någon ström där så mäter du om det kommer in någon ström in i strömvredet.

Kommer det inte någon ström in till strömvredet så kan det inte komma fram någon ström från säkringen, och kommer det inte fram någon ström från säkringen och säkringen är hel så kan det inte vara något annat än att det inte kommer fram ström till säkringen.

Fast jag vet inte om strömvredet är kopplat till tändningslåset, i så fall måste du mäta så du får ström fram till tändningslåset från säkringen till baklysena.

Senast redigerat av simlar (20 september 2012)

Volvo 360 GLT "Rödingen" (1988)
Volkswagen LT31 "Luppen" (1983)
Evildan
20 september 2012 ·

Mack skrev:

Proskip skrev:
Säkringen är hel ja, hur kollar jag om det kommer fram ström till baklyset ? hehe

Mät med en multimeter om det kommer fram ström till kontakterna bak.

Har du ingen multimeter, koppla två kablar till en vanlig H4 och se om det lyser när ni lägger de andra ändarna på kontaktblecken i baklyktan.
PASSPÅ, lägg inte ihop kablarna då luktar det bränd plast och säkringen går garanterat.

robert___j
20 september 2012 · 449 Inlägg

gör rent jord kablarna och slipa lite på kontaktytorna bmw baklyktor ärgar som helvete

Full Fart Spar Tid!!!
Volvo 965 (1995)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang