MeloveGolf
Vw trimmare
28 september 2013
· 2 995 Inlägg
th3one skrev:
Bytte till 520cc men då bottnade luftmassemätaren, så kastade dit en 4" istället
Det hjälper inte att "kasta" på en lmm bara sådär, speciellt inte från andra motorer.
550cc och en korrekt byggd 95mm MAF ska klara 500hk när det är rätt byggt & mappat på R32 men att kliva över 400hp gränsen utan komp-platta är dumt, för man vill alltid ladda mer efter ett tag..
Du skriver ju dock ingen vettig information om vad som är fel...
Misständer den?, bluddrar, bara tvärdör vid 6000rpm? "går inte hundra" kan betyda vad som helst..
th3one skrev:
Annat insug, 520cc spridare & avgasspjäll från V6-4motion
Jag hoppas också att du inser att man absolut inte får en enda fördel med ett "log" insug annat än att man kan
slänga på en större turbo.
Avgasspjäll? Menar du insugsspjäll så är det samma sak där ingen fördel bara ytterligare ett fel att bläddra igenom.
Varför byter du ut saker när du ska köra original ecu? Byt allt till original igen och börja om med 550cc spridare och 95mm lmm, klarar inte dahlbäck av att mappa det då så finns det chip i usa för samma pris som 1 timmes mappning som fungerar utmärkt upp till 500hp..