Xenonljus v70 2011

Lod91
12 mars 2015 · 112 Inlägg

Hej
Efter att jag sänkte min v70 -11 så får jag upp Strålkastarfel, Service Erfodras!
Va inne på Volvo och ställde ljusen rätt igen då den peka rakt ner, men meddelandet i bilen försvinner inte. Fick fram att det inte går att kalibrera givaren fram av någon anledning, men givaren funkar för den ställer upp ljuset normalt och gör en koll varje gång man startat..

Någon annan som har råkat ut för detta och har en lösning på det eller lever ni med att ha meddelandet?

Jokk3
12 mars 2015 · 377 Inlägg

Det är inte så att staget har hamnat på fel sida om givaren ?
Den ska vara närmst länkarmen

BMW 318d E91 "M-sport" (2010)
hyrbil Självutnämnd chipskonnässör
12 mars 2015 · 2 571 Inlägg

Det var någon här på forumet som hade haft inne bilen för detta varpå meken faktiskt satte ihop givaren åt fel håll. Inte konstigt att det inte lirade. Det gällde dock S40N, men kan tänka mig att strulet är detsamma.

Tada.wav
Volvo V90 T5 R-Design "Harriet - OEM Plus" (2018)
Lod91
12 mars 2015 · 112 Inlägg

Allt sitter som de satt innan smile

Cupra_
12 mars 2015 ·

Har samma fel på min. Jag låter det vara.. Volvo hittar inget fel och ingen felkod heller då det bara dyker upp i någon sekund efter man start sen kan man inte bläddra fram det i menyn heller..

Jokk3
12 mars 2015 · 377 Inlägg

Det är inte så att plåten som givaren sitter på har fått sig en knäck då ?
Antar att du har ABL lysen ?

BMW 318d E91 "M-sport" (2010)
Lod91
12 mars 2015 · 112 Inlägg

Ok då pekar dina lyser rätt ner i backen nu då Deception? Så gjorde min med tills jag fick lysena att ställa sig rätt men då ligger meddelandet kvar hela tiden istället smile skulle ju kunna vara så Jokk3 men jag lossa ju staget innan så borde inte vara så smile har en grej jag ska testa så får se om de hjälper

Cupra_
12 mars 2015 ·

Lod91 skrev:
Ok då pekar dina lyser rätt ner i backen nu då Deception? Så gjorde min med tills jag fick lysena att ställa sig rätt men då ligger meddelandet kvar hela tiden istället smile skulle ju kunna vara så Jokk3 men jag lossa ju staget innan så borde inte vara så smile har en grej jag ska testa så får se om de hjälper

Nä, mina lyser som de ska, besiktningen har inte sagt något och jag ser bra med dem.. Men både teknikern på volvo samt besiktningsmannen reagerade på att varningen dök upp vid start.

Lod91
13 mars 2015 · 112 Inlägg

Ok, för så gjorde min först med men då hamna lysena i något safe läge för att inte blända smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang