Batteri till husvagn

husseman
17 juli 2021 · 1 610 Inlägg

Hehe, ojdå...den tog skruv. Jupp, i min värld så e´ett Feltema oljefilter eller ett batteri tecken på att man skiter i kvallen. O om man inte bryr sig om att man skruvar dit Feltemadelar- så lär man nog inte brytt sig om att köpa bra delar till nåt annat heller.- Nu e´ja ingen bilhandlare,  så mina åsikter är hur ja bedömer en bil snabbt.-  Sitter det skit monterat så e´det inte mitt problem. O alla bilar ja har haft- så har det aldrig någonsin suttit ett Feltemabatteri kvar under huven när ja gjort min 20 min check. Handlar bra batterier till bra pris, o i jobbet ingår att åka att starta saker som ägaren inte gjort det valet till. Redan nämnt vilket märke ja föredrar, men står det Banner så e´det ju lika bra(fast dyrare). Att snåla på en av de viktigaste delarna på bilen är för mig en gåta...men helt frivilligt. Lycka till med era batterier, ja behöver inte ha tur.
mvh/husse

Mossan1
17 juli 2021 · 2 908 Inlägg

Människors generella märkessnobberi upphör aldrig att förvåna.
Vi har alla hört om "någon vars motor rasade pga Biltema-olja. Då naturligtvis bortglömt de 10 tidigare åren av misskötsel.  Biltemaoljan var orsaken....

Nu handlade det inte om olja, men motorolja är värsta grenen på snobberiträdet.
Där är det nästan religion för många.


Om något skallrar om dåligt underhållen bil är det feta hjul eller "stylad".
Då om någonsin har pengarna lagts på fel saker....

Senast redigerat av Mossan1 (17 juli 2021)

udddevalla
17 juli 2021 · 18 Inlägg

turbonova skrev:
https://www.biltema.se/bil---mc/bilbatterier/bilbatterier/smf-batterier/smf-fritidsbatteri-12-v-120-ah-2000045928

Funderar på detta istället då?
Vad tror ni? 😊

fungerar alldeles utmärkt med det, kanske lite dyrt och onödigt stort, Biltemas marinbatteri  fungerar finfint oxå

udddevalla
18 juli 2021 · 18 Inlägg

Mossan1 skrev:
Människors generella märkessnobberi upphör aldrig att förvåna.
Vi har alla hört om "någon vars motor rasade pga Biltema-olja. Då naturligtvis bortglömt de 10 tidigare åren av misskötsel.  Biltemaoljan var orsaken....

Nu handlade det inte om olja, men motorolja är värsta grenen på snobberiträdet.
Där är det nästan religion för många.


Om något skallrar om dåligt underhållen bil är det feta hjul eller "stylad".
Då om någonsin har pengarna lagts på fel saker....

Kan bara hålla med, själv kör jag med Biltemaolja. Har gjort det i över10 år. ( 5 bilar ) Givetvis är det bra olja som så många andra "finoljor".
Väljer man oljan efter rek för bil så bevisar det givetvis att folk inte har kunskapen om att välja rätt olja.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang