Finner inget bränslefilter på min saab 9-5 2,3t ecopower 2005

Felldinii
14 juli 2023 · 5 Inlägg

Som rubriken lyder, hittar fan inte på bränslefiltret på min saab, är inte komplett pantad.
Vet vart det ska sitta, framför höger bakdäck under bilen MEN jag hittar f%n inte det haha, kan det vara så att förra ägaren kopplat slangarna utan filter?
Kan lägga ut en bild imorgon hur det ser ut.
Man kan se att där det SKA sitta ett så har hela hållaren blivit borttagen…
Antar att jag lär följa slangar för att förstå allt men då kommer vi till nästa fråga, vilken slang är det jag ska följa och vart börjar denna? Uppskattar all hjälp jag kan få!

(förstår att detta blir svårt utan bild just nu men man kanske kan fantisera lite om man är riktigt kunnig)😅

volvoglracing
15 juli 2023 · 531 Inlägg

Alltså är detta en Biopower som det handlar om? Jag har en nämligen en Biopower och den har inte heller något filter. Borde vara så att de helt enkelt inte har något filter från början.

Felldinii
15 juli 2023 · 5 Inlägg

nä det är just detta som är problemet, detta är en ecopower haha höll på att tappa det när jag såg att det inte ”fanns” något bränslefilter men tänker att den förra ägaren kopplat om eller gömt det någonstans och isåfall skulle jag behöv lite hjälp med vilken slang jag ska följa för att då förhoppningsvis komma till filtret😅

Mossan1
15 juli 2023 · 2 925 Inlägg

Det är väldigt många bensindrivna  bilar som saknar urbytbara bensinfilter numera.
Bensinen är oerhört ren.

Sitter då (i de fall jag sett) som en "strumpa" vid bränslepumpen, som inte är menad att byta regelbundet.

Dieslar har ännu filter. Känsligare system.

Felldinii
15 juli 2023 · 5 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/images … 681be1.jpg
Här är bilden på hur det ser ut, som ni kan se så är det där filtret bör sitta sååå vilken slang ska jag följa?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang