Glödtråds relä blir otroligt varmt

Casper08061
3 maj · 1 Inlägg

Hej, Casper här, har en 740 från 92 som med b230f. Har problem angående mitt glödtråds relä som smälter pga av att de blir så varmt. Jag skulle ut och köra som vilken dag som helst när jag börjar känna en bränd doft och såg ytterst lite rök som kom vid fötterna, jag antog nån kabel brand så jag börjar leta efter brända kablar men hitta inget, börja leta bland reläna och ser då att mitt glödtråds relä har smält lite vid plasten, så jag rev ur elcentralen och märkte när batteriet är inkopplat så är de tre kablar som går till relät att just dem blir väldigt varma. Men jag lyckades även känna sen efter mer felsökning att kablarna som går till bromskontakten alltså den som sitter över bromspedalen att de kablarna också blir väldigt varma. Har dock haft en lampa i mätarhuset som lyst när man bromsar (den lampan som lyser när en lampa är trasig eller inte funkar om jag inte minns fel) jag har även bytt glödtråds relä till ett nytt och de hjälpte inte. Så jag antar nu att de är kortslutning nån stans  men vet inte riktigt vart jag ska leta, för bromsljus kontakterna bak är hela och fina.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang