Manta b som ska räddas (kaross/delar sökes)

Inne efter en antal år ute å bort glömd. Ascona/Manta B kaross är av intresse även delar.
  • 14 Följare
  • 4 023 Visningar
  • Uppdaterades senast 10 maj
Tyfors Svetsare
8 maj · 1 153 Inlägg

En liten kort uppdatering.
Så inte tråden hamnar i totalt glömska.
De har egentligen inte hänt massor här.
Fått av baklyserna kofångaren bak. Tanken är ur å slangarna under.

Alla 4 fotbrunnar alla balkarna under å trösklarna har fortfarande inte kommit.
Men ja har hittat en ny maskin som ja ska försöka hämta här i dagarna. Behöver köpa till (hitta elen å styrboxarna)
Behöver hitta en framruta om ja inte ska köpa en ny.
Koppling har ja börjat snegla på. Lika bra å byta när allt ändå är ur.
Har hittat lite mer godis men de får vänta iaf fram mot semestern innan ja har råd å köpa 🤔

Detta blir nog bra i slutändan aningen dyrt när man har en kass lön. Men de ska nog gå ändå.

Sa från början att detta skulle bli ett långtids projekt. Men om allt flyter på. Så va ja inne på att ha na bes i okt-nov. Nu siktar ja på juli-aug 🤣 iaf bes klar. Inte lackad å utan godis. Mer än nya maskin 🤔
Bilder kommer hehe

(Bara fantasin sätter gränserna)
Opel Manta GSI 2.4L "Ty ligan" (1986)
BMW E39 (2003)
KSI-Garage Platschef på Hedin Däckdepå i Bålsta
8 maj · 1 384 Inlägg

Kul att tråden ännu lever. det viktiga är ju att det händer nåt :-) sen kanske det inte är i den takten man själv hade tänkt sig ...

Motorer utan turbo suger. Kolla in mina Projekt här.
Audi 80 GTE quattro GTE quattro -86
Audi 80 quattro -84 urq sedan
Bruksbilen BYD Atto 3 BYD Atto 3
Tyfors Svetsare
8 maj · 1 153 Inlägg

KSI-Garage skrev:
Kul att tråden ännu lever. det viktiga är ju att det händer nåt :-) sen kanske det inte är i den takten man själv hade tänkt sig ...

När ja starta tråden i nov när ja äntligen fick in biln i garaget. Så gick de ganska fort å riva ur inredningen osv. Men då ja saknar värme i garaget... Tja de finns gamla el element som ja inte vill använda. Så blev de kallt å lusten fanns å hålla på men man börjar bli gammal å kylan är jobbig mot hur man tyckte förr.  Nu när de blivit varmare å man jobbat massa över så har man haft råd å beställa golv. Så just nu är motivationen på topp.

Men ja ska ut med typ 18 papp till på grejer 🤨

(Bara fantasin sätter gränserna)
Opel Manta GSI 2.4L "Ty ligan" (1986)
BMW E39 (2003)
Pao
10 maj · 45 Inlägg

Jag har lite omega motorer jag kan tänka mig avyttra, 3.0 12v, 3.0 24v, 2.6 12v,  2,6 v6 bland annat, samtliga med växellådor och elhärvor, håller till i borås trakterna!

doktorduett
10 maj · 365 Inlägg

kul du fixar den.
den är i nästan nyskick iförhålande till några av dom liken jag har svetsat upp😁

Tyfors Svetsare
10 maj · 1 153 Inlägg

doktorduett skrev:
kul du fixar den.
den är i nästan nyskick iförhålande till några av dom liken jag har svetsat upp😁

Ja trodde faktiskt den skulle va värre än va de va.

Så ja är trots allt glatt överraskad trots allt.

Nu byter ja allt golv även om en massa är friskt.

Ja kan säkert lappa en massa, men gör ja allt nu så slipper ja göra om det 🤣

Planerna är redan klart vad ja ska köpa å bygga.

De blir bara Opel grejer iaf. Så långt kan ja avslöja 😉 lack har ja inte bestämt mig om än. Om den ska fortsätta va nån lila. Kawa grön eller midnattsblå kanske.

Ja va inne på original färgen en stund (nån silver) minns inte färgkoden men har den uppskriven haha.

(Bara fantasin sätter gränserna)
BMW E39 (2003)
Opel Manta GSI 2.4L "Ty ligan" (1986)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang