turbo

Locket
22 januari 2006 · 9 Inlägg

Tjena..

Har en A4 Tdi-98 som beter sig skumt,turbo laddar som den ska till ca.3200 rpm,där slår den av och får inte tillbaka den föränn jag startat om bilen och då funkar den som vanligt igen upp till 3200?Har precis bytt lmm men samma problem.Är det någon vänlig själ som har några bra ideer??

Disälturbo Jude
22 januari 2006 · 86 Inlägg

har du öppen dump??

eidit:såginte att det var en TDI

Senast redigerat av Disälturbo (23 januari 2006)

Datsunman
22 januari 2006 · 39 Inlägg

kan vara magnetventilen som styr wastegaten. Om nu bensinare har sånna ( dieslar har), då brukar symptomen vara som du beskriver...

:p
jonTe
23 januari 2006 · 5 710 Inlägg

Inga felkoder?

MVH Jonas
..............
_Granlund_
23 januari 2006 · 61 Inlägg

Hmm. min brors golf 4 tdi blir så iband men det är bara när han har kört hårt långe.  det borde ju vara något med ladd styrnningen..

Mr Haller
25 januari 2006 · 13 Inlägg

Disälturbo de finns inga dieslar med Dumpvintil!!

BMW M535 B10 Singel Turbo "PPF-ViPec" (1987)
BMW E34 520i "Neezy" (1988)
Disälturbo Jude
26 januari 2006 · 86 Inlägg

Mr Haller skrev:
Disälturbo de finns inga dieslar med Dumpvintil!!

jag skulle rekomendera www.synsam.se



har du öppen dump??

eidit:såginte att det var en TDI

Senast redigerat av Disälturbo (2006-01-23 11:14:35)

cossie84 cossie jens
26 januari 2006 · 127 Inlägg

kolla på dahlbäck dom har dumt till diesel om du nu inte visste det men däremot finns det inte orginal på dom så där har du rätt

nxtream yeeah baby
26 januari 2006 · 50 Inlägg

waste gaten kan ha fastnat hände på polarens bil prova att ta bort vacuum slangen till wasten o se om du får "svajande" laddtryck får du det är det fel på wasten oftast

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang