El_malo_E30 skrev:
Jag vart oxså besviken. lite bilar långt till parkeringen o jäääävligt dyrt. (både parkeringen 25kr/h och inträde 120kr)
kan förstå dig till viss mån
priset på parkeringen kan inte scf hållas ansvarig för då det är kista mässans parkering å dom har avtal med parkerings bolag.
hade man stått precis utanför hade det varit 100 meter att gå men dyrare...dock tog dom 80 kr för hela dagen så va man där från som idag söndag mellan 10 till 16-17:00 hade det teoretiskt blivit billigare att betala för hela dagen än betal 75 kr för bara 3 timmar
inget försvar mot att dom tog mycket betalt för det gjorde parkeringsbolaget,
men teorin i texten ovan e ju ett rent faktum
120 kr i inträde tycker jag nog är ganska rimligt
.....man ska veta att det kostar några kr för scf att husera sig på en nybyggd mässhall med ytan,elektiker,städare i lokalen samt toaletter,kassa peronal,el-kostander,väktare på dag å natt tid,sophantering ut och invändigt mm,reklam,telefonfakturor många som ska ha lön för jobbet där inne
sen finns det tex moms som ska betalas å administrativa avgifter etc.
Priset var ju tom sänkt från 150 kr till 120
....dom 30 kr per person under 2 fulla dagar blir ganska mycket pengar som scf går back på i intäkter för tex kommande årets scf event med inköp av pokaler,bensin ,service av fordon ,hyra av endel kommande utställningsplatser ,tillstånd ,tillverkning av t-shirtar,reklam i tidningar mm.
men jag kan hålla med lite om att 26 kr för en 33 cl cola inne på mässan va lagom dyrt, så då gör man som jag med flera ..gick ut till korvgubben å köpte en burk cola för 15 kr istället
Så om man vill ev slippa betala 120 kr i inträde så kan man putsa upp sin egen bil å anmäla den till eventen så får man gratis inträde å det blir mer bilar i lokalen
e bara att söka plats å sen låta dom ta beslutet om din bil duger eller inte...man kan ibland lätt bli hemma blind på sin egen bil
Sen att det fanns lite mindre bilar ...ja jo ok...kan ju va så...men vi i stockholm va ju mer eller mindre dom som klara sig från snö å isiga vägar i fredags.......va nog endel som inte ville offra att åka med sina dyra bilar på snöiga vägar med sommardäck eller riskera slira av vägen med en trailer med fin bilen.
finns även endel som börjat bygga om sina bilar å då försvinner några bort där med.
så det kan vara lite att betänka om varför det va som det var med bilar å priser
//Mvh