Hej jag skapar denna tråden då jag känner att jag skall skaffa en egen bil. (Kör min mammas just nu Saab 93 år 05)
Jag skulle vilja ha en liten bil med mycket kraft i sig;) sen så skulle det vara bra om bilen låg runt en 25-35 tusen. bakhjulsdriven kanske lätt att trimma och fixa i ordning. Sedan skulle ju det vara bra om den drog lite milen men stor motor mycket bensin eller? hehe (Jag är en riktig sopa på bilar men vill lära mig)
Ursäkta mig för att ha varit så o exakt hehe råkade gå back och fram så det hade tydligen försvunit men det är fixar nu:D. Tack så mycket med hjälpen hittils Mvh //Filip
Klart du ska ha RWD, ge dig inte in i träsket med ryck i ratten och farliga understyrda bilar. Sen som nån annan skrev så är det nog bmw som ger mest körglädje för pengarna. Kvalitetsbilar som håller sjukt bra med rimliga priser på reservdelar och överlägset bäst förbrukning i förhållande till effekt.
Tycker du ska köpa dig en 328i E36 (sån som jag har), hög kvalitet och genomgående smarta lösningar gör det lätt att fixa med den de gånger det behövs. Otroligt trevliga och balanserade köregenskaper, pigg (Har 193hp/280Nm, 0-100 på 7,3 sek ) och den går på 0,9020 L/milen blandad trots kroniskt tung gasfot. Om du vill ha mer effekt så är den strypt, så ett nytt insug ger väl en 210-230hp. Beror på vem man frågar Titta in på autopower.se så hittar du allt du nånsin behöver veta om Bmw.
Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.