2264
Sök

Ljudbygge Och Annat Trix [Slutresultat!!!]

603 Inlägg
14 mars 2009
Trådstartare
e30racing skrev:
polomononen skrev:
e30racing skrev:
Gött att du fick igång den te slut!
Bilen såg bra ut den med, tycker att den översta bilden var snygg!

Helt hel är den inte. Den är fusklagad. Ska egentligen dit en ny säkring också. Men nu fungerar den iaf och det är mycket trevligt.

Låter det bra då?

Det finns finns ytterst lite brus kvar. Ingenting som hörs i vanligt spelande. Men jag är petig och vill kunna tävla i SQ. Så jag vill få bort det sista också.

Eller menar du spelarn över huvud taget? Jo då den spelar kanonbra. Den lyckas få med alla högtalare på ett bättre sätt. Ljudet är mjukare och varmare (vilket jag trodde, för sådana är pioneer) Dock så spelar min gamla clarion bättre i vissa avseenden. T.ex. när man spelar Tenacious D. Tenacious D är mycket gitarr och Jack Black:s röst framhävs mycket i låtarna. Där hänger inte pioneern med riktigt när det gäller klarhet. Men i och för sig så har jag inte lekt med inställningarna ännu och tro mig. Den här maskinen har MASSOR med inställningar!

Saab_Robin skrev:
kul att den är nästna helt lagad då big_smile och de var mycket fina bilder på bilen

Ja det är en lättnad att det var ett "enkelt" fel. Synd bara att det fortfarande brusar lite.

_DamnIt skrev:
Först och främst, stereon ser RIKTIGT nice ut! smile Och för det andra, din bil ser riktigt trevlig ut i utemiljö smile

Själv så tycker jag att bilen ser snyggare ut i verkligheten än på fotona. Nu tog jag fotona i skymning. Bilens fina färg framhävs mer i verkligheten än på bilderna.
Senast redigerat av polomononen (14 mars 2009)

R1 driver!
5 128 Inlägg
14 mars 2009
Det kan jag verkligen tänka mig, men en sån lack behövs ses med blotta ögat för att göras rättvis! smile

603 Inlägg
15 mars 2009
Trådstartare
Tänkte visa vad jag har för funderingar och ideer för framtiden smile

Framtidsplaner:
Modda frontspoilern
Snygga till exteriör

Trimmning:
Ny oljekylare
Trimchip
3" Downpipe
3" Halvsats
Tryckrör
Nya spridare
...

Snygga/ fixa till motorrummet
Lacka T5 tändkasett
Motortvätt och annat fixande

Otimera ljudet / göra bilen vibrationsfri:
Plasta insidan av dörrsidorna
Optimera 6.5":arnas låda
Plasta och silikona högtalargaller
Få bort väg- och motorljud

Bygga baslåda och montera:
2 st 12" Hollywood X2-1240 D4 basar

Nu vet man inte hur mycket som kommer bli av. Det som är mest osäkert är väl trimmningen. Men man måste ju få drömma lite smile
Senast redigerat av polomononen (15 mars 2009)

123 Inlägg
15 mars 2009
drömma e gött,än så länge blev allt nice.lycka till ska följas

67 Inlägg
15 mars 2009
Väldigt häftigt projekt. Verkligen kul att du tar med och visar alla små detaljer av bygget. Detta kommer garanterat att följas big_smile

Mitt e34 projekt: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=106088
If you can't love me for who i am, at least love me for my car

603 Inlägg
15 mars 2009
Trådstartare
Prolac skrev:
drömma e gött,än så länge blev allt nice.lycka till ska följas

Pitoya skrev:
Väldigt häftigt projekt. Verkligen kul att du tar med och visar alla små detaljer av bygget. Detta kommer garanterat att följas big_smile

Kul att ni vill följa tråden. Synd bara att ni tittar in nu när det inte händer så mycket.

MEN DET GÖR DET SNART IGEN! big_smile
Senast redigerat av polomononen (15 mars 2009)

42 Inlägg
15 mars 2009
underbart projekt. nästan lite som haynes reparations böcker smile. Bild för bild, detalj för detalj.

Det är så det ska vara när det är projekt på G : ).

Bil bil.... vrrrruuum bruuumm

Inofficiell Alkoholkontrollant.
451 Inlägg
15 mars 2009
Nu har jag läst igenom hela tråden smile
tog väll ensådär 2 timmar.

Måste säga att jag är mäkta imponerad faktiskt.
Du gav mig många bra ideér ang. ljuddämpning vilket jag ska göra på min 140 senare.

smile

Keep up the good work.

Det handlar inte om hur fort man kör, utan attityden när man glider.

603 Inlägg
16 mars 2009
Trådstartare
b0nden skrev:
underbart projekt. nästan lite som haynes reparations böcker smile. Bild för bild, detalj för detalj.

Det är så det ska vara när det är projekt på G : ).

Haha ja jag har försökt att visa ordentligt. Speciellt intercoolerinstruktionen, uch vad mycket tid jag har lagt på den tongue.

St0hl skrev:
Nu har jag läst igenom hela tråden
tog väll ensådär 2 timmar.

Måste säga att jag är mäkta imponerad faktiskt.
Du gav mig många bra ideér ang. ljuddämpning vilket jag ska göra på min 140 senare.

Keep up the good work.

Oj tar det så lång tid att läsa igenom den nu tongue Kul att läsningen inte var för förgäves då. Utan att den gjorde lite nytta smile
Senast redigerat av polomononen (16 mars 2009)

R1 driver!
5 128 Inlägg
16 mars 2009
Vad kommer hända här näst m8? smile

603 Inlägg
16 mars 2009
Trådstartare
Ja du...

Vill snygga till nya tändkasetten så jag kan sätta dit den. Började med den för ett tag sedan men det sket sig redan på grundlagret (någon skitspray som SKULLE fylla hål och sporer). Men jag har inga bilder på det eftersom jag redan visat lackning av en tändkasett. Kändes lite tjatigt att börja fota denna också.

Annars är jag grymt sugen på att bygga baslådorna. Har velat göra det en längre tid. Men när jag ska bygga dem så vill jag veta att jag har gott om tid. Vill inte stressa klart dem p.g.a. att jag har massor av annat att göra.

Om jag inte gör baslådorna så kommer jag nog att ta bort dörrsidorna igen och fixa lite småsaker med högtalarfesten och galler. Ska egntligen göra mer saker med dörrsidorna men då behöver jag glasfiber och allt sånt.
Senast redigerat av polomononen (16 mars 2009)

603 Inlägg
19 mars 2009
Trådstartare
[Borttaget]
Senast redigerat av polomononen (2 oktober 2014)

R1 driver!
5 128 Inlägg
19 mars 2009
Du! Var sitter bränslefiltret? Har haft tankarna på att byta mitt med inom en snar framtid och vet inte var det sitter roll

584 Inlägg
19 mars 2009
_DamnIt skrev:
Du! Var sitter bränslefiltret? Har haft tankarna på att byta mitt med inom en snar framtid och vet inte var det sitter roll

kollar du framför höger hjulhus bak så ser du det smile lätt att hitta smile kostar en dryg hundring på biltema smile
Senast redigerat av Aaaaaaalm (19 mars 2009)

Saab 4 Life!

603 Inlägg
19 mars 2009
Trådstartare
_DamnIt skrev:

Under bilen tongue Nä nu var jag allt för rolig roll. Den sitter nära höger bakdäck. Sitter mellan bränsletanken och en sänkning / höjning i karossen (beroende på hur man ser på saken).

Köp ett servicekitt från skruvat.se http://www.skruvat.se/Servicekit-P13708.aspx

Är skitbilligt!  Ja eller det beror ju på ifall man behöver byta allting... Dessutom så är det förhoppningsvis okej delar. Jag litar inte alltid på biltema även om vissa saker är bra.
Senast redigerat av polomononen (19 mars 2009)

R1 driver!
5 128 Inlägg
19 mars 2009
Aaaaaaalm skrev:
_DamnIt skrev:

kollar du framför höger hjulhus bak så ser du det smile lätt att hitta smile kostar en dryg hundring på biltema smile

Okej, tack så mycket smile Då har jag säkert sett det, men kollar man inte efter det lägger man inte märke till det tongue

4 663 Inlägg
19 mars 2009
tråkigt att ena högtalarna gått sönder . den där dämparen såg lite rostig.

603 Inlägg
22 mars 2009
Trådstartare
[Borttaget]
Senast redigerat av polomononen (2 oktober 2014)

R1 driver!
5 128 Inlägg
23 mars 2009
Najs du smile Hehe, vi har iaf samma färg på våra meckartröjor ;D

4 663 Inlägg
23 mars 2009
nice kul med en genom gång  hur man gör. lär väl inte vara så annuluda på 9000 lr ?

Sök