Är Audi verkligen bra bilar?

ktmracing
9 maj 2007 · 184 Inlägg

vi bilägare gjorde ju en mätning om vilka bilägare som va mest nöjda audi kom 3a, mkt fina bilar:D

Audi Freak :)
LIVINL0UD
9 maj 2007 · 1 582 Inlägg

vilken kom etta då? wink

Kettunen
9 maj 2007 ·

Audi är kanon! Hade sj en Audi 100cc 2.3E 5 cylindrig fy fan silket krut det var i den!!
Tror fan med att det är den roligaste bilen jag ägt ännu

pz_racing VAG entusiast
9 maj 2007 · 277 Inlägg

Min farbror slutade åka Saab 2000. Han har en Audi Coupé 2.3 Quattro -91 och en Audi 100 V6 -93. Jag blev intresserad av Audi när min farbror kom förbi i sommras med Coupén som han hade vart och hämtat upp i norrland. Då tänkte jag att jag också ville ha en Audi.

Senast redigerat av pz_racing (9 maj 2007)

Audi 1910-2007 97 år
"det viktigaste är inte vad du lyssnar med utan vad du lyssnar på"
"det är väl inte konstigt att det låter kasst när du lyssnar på musik som inte är musik"
Audi: Four rings to rule them all
steifan DR!FTT3KN!K3R
9 maj 2007 · 10 427 Inlägg

Pappi skrev:
vilken kom etta då? wink

Har för mig att det var BMW.

Tvåan minns jag ej.

Hilden
9 maj 2007 · 178 Inlägg

Min gamla 100 var rena katastrofen men dom 2 senaste Audisarna har varit bra. Visst har man fatt byta framvagnsprylar men som ngn ovanför skrev sa är det inget unikum för Audi. Det som irriterar mig lite är att det finns sana ökända fel pa vissa modeller som är svindyra att fixa och i vissa fall mer eller mindre felkonstruerat men som ägarna inte far pa garanti/goodwill. Tänker tex pa DRC till RS6orna, grenrören pa gamla S4bt, topparna pa vissa 2.5tdi och RS4. Pajjar det där sa torskar man ju allt mellan 20k och väldigt mycket mer. Skulle gärna ha en RS4/6 men vagar inte riktigt eftersom jag är rätt inkompetent när det gäller att riva motorer. Dock verkar dom nyare generationerna ruskigt driftsäkra sa det blir intressant att se om det haller i sig

Audi RS5 (2011)
Mrjockos V8 Real Power - No Turbo Shit
9 maj 2007 · 544 Inlägg

Man ska väl inte dra alla bilar över en å samma gräns men vet en Audi a4 nyss som motorn rasade på helt bara så där, efter 3500 mil...

V8 - 4 Life
Hani
10 maj 2007 · 17 Inlägg

Tror nog flesta bilmärken klarar sig fint så länge man sköter dom regelbundet. Beror väl också hut man kör den. Är man ute och smiskar den mycket så blir det bekymmer

Senast redigerat av Hani (10 maj 2007)

Försöker komma på något att skriva....
Volvo 945 "945 Turbo" (1991)
Volkswagen 1300 "Fakesplit" (1960)
Brann
10 maj 2007 · 8 Inlägg

En lärare skulle berätta vad audi ringarna stod för... De första ringarna stod för kvalitet, komfort och dylikt. Men när han kom till den sista ringen så kom han inte på något så han drog ett streck övär ringen. Alla i klassen skrattade, sista ringen kom från opel!

At the camaro launch in 1966 the press asked Chevrolet what the name meant. The reply: It´s a small vicious animal that eats Mustangs!
_Andrew_
4 augusti 2007 · 145 Inlägg

min gamla audi 80 har bara lite ytrost efter 32000mil.
Det är i mina ögon helt underbart. dessutom är det orginal avgassystem på bilen, efter 32000mil!.
Den har gått sina mil i linköping, där de saltar vägarna så fort en snöflinga hamnat på asfalten, så jag tycker det är helt fantastiskt.

fordelvis Ford Racing
4 augusti 2007 · 479 Inlägg

Ja just.. Byta Länkarmar varje månad!!!!

Ja Just!
FireTraXX DFFL
5 augusti 2007 · 9 020 Inlägg

fordelvis skrev:
Ja just.. Byta Länkarmar varje månad!!!!

Ja, åtminstone A4 har ganska klen framvagn.
Men alla märken har sina brister.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Fredrik.Gustavsson
5 augusti 2007 · 2 123 Inlägg

steifan skrev:

Pappi skrev:
vilken kom etta då? wink

Har för mig att det var BMW.

Tvåan minns jag ej.

Fel, Toyota kom 1:a och Bmw tog en andra plats.

Fredrik-79
5 augusti 2007 · 2 164 Inlägg

Audi gör bra bilar men ingen bil är bättre än hur ägaren sköter den.
Saltet i dagsläget de största  hotet mot fina bilar idag.
Även mot aluminium som oxiderar i kontakt med saltvatten.
Men att bygga in kvalitets känsla i bilen är nog audi bäst på just nu.

MVH

F

Saab 9-5 SE (2001)
Elvis
5 augusti 2007 · 122 Inlägg

Vi har haft en A4 Avant 1.8T -97:a, och den var inget vidare skulle jag vilja påstå.

Förutom framvagnen så har listerna i dörrarnas nederkant ramlat av, startspärren fungerar lite som den själv vill, och på framskärmarna har lacken vid hjulhusets överkant ramlat bort.
Med rost som följd.

Detta har jag sett på ett antal andra Audis också, så det är knappast unikt just för vår.
Min uppfattning är att deras kvalitet är mycket ojämn.

Bilen ägdes sedan ny av tantens farfar, och han var en pedant. Han lackförseglade den så fort det gick, med påbättring varje år.

I övrigt är det väl en okej bil, men mer än så är det inte.
Så nej, jag är inte imponerad av dessa tyska "prestigevagnar".

Senast redigerat av Elvis (5 augusti 2007)

Ordförande, Turbo Performance Club
V70 T5 | 740 Turbo | S70 GLT |
http://elvis.horisont.net | http://www.turboperformanceclub.com
Aerodynamik ...
5 augusti 2007 · 7 120 Inlägg

Jag har då bara hört bra om Audi, och bra komfort har dem.

FireTraXX DFFL
5 augusti 2007 · 9 020 Inlägg

Förutom att mitt torkarsegment gick sönder så har jag inget att klaga över på min Audi.
(Jo, att den inte bromsar av sig själv innan man krockar tongue)

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Ponuts
5 augusti 2007 · 220 Inlägg

Polarn har en rs4 å den krånglar bara, kul när det är en så billig bil.

lingua
5 augusti 2007 · 2 271 Inlägg

Hade en Audi 100 2,3 -89, skön som fan men blev så jävla fartblind i den. Ett antal gånger va man nästan på väg att kliva ur i 30 km/h efter ha blåst motorväg ett tag.big_smile

Och just ja, byta bromsrör stup i kvarten pga rost.

Saab 9000 Talladega "T5.5 Kortmotor" (1988)
Streammen Kalaskillen
5 augusti 2007 · 246 Inlägg

Ponuts skrev:
Polarn har en rs4 å den krånglar bara, kul när det är en så billig bil.

Alla bilar kan krångla lilla gubben, även din pizzaräcer. Om man kollar generellt så är audi bland de bästa bilar du kan köpa idag, om du är ute efter en alldaglig bil, tonvis med körglädje enligt mig, om man jämför med vissa andra märken som volvo, ford, mm

När jag säger detta drar jag inte med alla sportmodeller utan alla modeller som vanliga svensson brukar använda, a4, a6, v40, s70, v70, v50, mondeo, focus, mm mm ( bara några modeller)

Varför ska man alltid behöva hålla 5-56burken rakt för att något ska komma!!? CRC uppfinn något bättre!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang