VÄLKOMMEN !
I denna tråd kommer ni kunna följa när jag (Pain) byggde iordning Evil Pain garage tillsammans med goda vänner som bla Qpon & Tokken mm samt efterföljden till detta..en massa bygg bilder på billjud under 2009-2010 å kommer rulla vidare under 2011
Just nu så har starten på min ANDRA MDS Demo bil påbörjat ..from sid 135 kan ni följa ljudbygget i min PAIN volvo 945a turbo
Den första MDS demo bilen, min BMW E36 Coupe är nu färdig byggd gällande ljudet, men kommer göras lite *små* saker till på den i vinter
Del 2 av det nya KAPITLET av denna tråd börjar på sid 111, med det MDS bygget i BMW´n
Del 3 av ett nytt kapitel MDS BIL NR 2 BYGGS kan ni hitta starten i från sidan 135..... om ni inte vill se alla andra 100 tals byggbilder som varit under åren på olika byggen
Del 4Börjar på sidan 213 å mer bilder på sidan 215 ..Detta är MDS Showcar bygget för 2012 -BMW E36 Coupe
Min volvo kommer rulla som MDs demo bilar under 2011
BMW blir MDS demo bil 2012
Evilaudio har FLYTTAT UT UR MITT GARAGE SEDAN 1 MAJ av anledningar jag inte nämner, så fråga inte eller skicka inte Pm om detta ..det kommer ignoreras
Det var dax för förnyelse till 2009 ....Jag.. aka: Pain skaffade mig ett garage....modell lagom STORT
Garaget fick tom ett namn *Evil-Pain Garage *
Så tanken var att bygga ett kanon nice garage, med full funktion med bla en övervåning med snickeri rum samt med god förvaring med var sak på sin plats
Så för att bygga bilar med bra förutsättningar satsade jag på STORT å bygger just nu ett fett garage.
Nu har garaget en golvyta på ca 50 Kvm och en nybyggd övervåning på ca 36 Kvm
Så varför inte skapa en projekttråd om detta
Tråden kommer uppdateras allt eftersom bygget fortskrider.
En kall dag öppnade jag portarna till nya garaget
virket TILL loftet inhandlades...7500 kr med golvspånet..billigt....tack qpon för hjälpen
Lite golvspån
Skönt med rediga portar
Regelverket en bit på väg.
Sådärja ...redigt reglat
Golvspånet limmas å skruvas på plats
Tokken fast på övervåningen utan stege....får väl bygga en stege då
Gediget hantverk...trappan på G ...snart får Tokken komma ner
Stabil trappa....ska byggas er räcke sen oxå
Övervåningens golv klart....blir en gryyym snickeri avdelning ca 36 Kvm
Endel av regelverket uppe för väggen
Här nere är det endel kvar å göra
Bla ska lysrör upp i taket......resten visar vi senare om vad och hur vi kommer göra men snygtt kommer det att bli
Lite hyllor mm börjas monteras upp......här ska det vara ordning och reda med stiiil
insidan av väggen har skruvats upp ....den ska spacklas och målas senare.
Vi var ju bara tvungna att fixa en lite dörr öppning ....MED HORN I ÖVERKANT
Jag tackar Qpon & Tokken för hjälpen under första dagen av bygget
Bilderna är tagna under 2 dagars arbete.
I denna tråd kommer ni kunna följa när jag (Pain) byggde iordning Evil Pain garage tillsammans med goda vänner som bla Qpon & Tokken mm samt efterföljden till detta..en massa bygg bilder på billjud under 2009-2010 å kommer rulla vidare under 2011
Just nu så har starten på min ANDRA MDS Demo bil påbörjat ..from sid 135 kan ni följa ljudbygget i min PAIN volvo 945a turbo
Den första MDS demo bilen, min BMW E36 Coupe är nu färdig byggd gällande ljudet, men kommer göras lite *små* saker till på den i vinter
Del 2 av det nya KAPITLET av denna tråd börjar på sid 111, med det MDS bygget i BMW´n
Del 3 av ett nytt kapitel MDS BIL NR 2 BYGGS kan ni hitta starten i från sidan 135..... om ni inte vill se alla andra 100 tals byggbilder som varit under åren på olika byggen
Del 4Börjar på sidan 213 å mer bilder på sidan 215 ..Detta är MDS Showcar bygget för 2012 -BMW E36 Coupe
Min volvo kommer rulla som MDs demo bilar under 2011
BMW blir MDS demo bil 2012
Evilaudio har FLYTTAT UT UR MITT GARAGE SEDAN 1 MAJ av anledningar jag inte nämner, så fråga inte eller skicka inte Pm om detta ..det kommer ignoreras
Det var dax för förnyelse till 2009 ....Jag.. aka: Pain skaffade mig ett garage....modell lagom STORT
Garaget fick tom ett namn *Evil-Pain Garage *
Så tanken var att bygga ett kanon nice garage, med full funktion med bla en övervåning med snickeri rum samt med god förvaring med var sak på sin plats
Så för att bygga bilar med bra förutsättningar satsade jag på STORT å bygger just nu ett fett garage.
Nu har garaget en golvyta på ca 50 Kvm och en nybyggd övervåning på ca 36 Kvm
Så varför inte skapa en projekttråd om detta
Tråden kommer uppdateras allt eftersom bygget fortskrider.
En kall dag öppnade jag portarna till nya garaget
virket TILL loftet inhandlades...7500 kr med golvspånet..billigt....tack qpon för hjälpen
Lite golvspån
Skönt med rediga portar
Regelverket en bit på väg.
Sådärja ...redigt reglat
Golvspånet limmas å skruvas på plats
Tokken fast på övervåningen utan stege....får väl bygga en stege då
Gediget hantverk...trappan på G ...snart får Tokken komma ner
Stabil trappa....ska byggas er räcke sen oxå
Övervåningens golv klart....blir en gryyym snickeri avdelning ca 36 Kvm
Endel av regelverket uppe för väggen
Här nere är det endel kvar å göra
Bla ska lysrör upp i taket......resten visar vi senare om vad och hur vi kommer göra men snygtt kommer det att bli
Lite hyllor mm börjas monteras upp......här ska det vara ordning och reda med stiiil
insidan av väggen har skruvats upp ....den ska spacklas och målas senare.
Vi var ju bara tvungna att fixa en lite dörr öppning ....MED HORN I ÖVERKANT
Jag tackar Qpon & Tokken för hjälpen under första dagen av bygget
Bilderna är tagna under 2 dagars arbete.
Senast redigerat av PAIN (10 november 2011)
0
0
0
0