Biltemas styling hjul muttrar

criller Aktiv Medlem
18 maj 2009 · 1 303 Inlägg

Våga man köra på dom?

Någon som har erfarenhet utav dessa?

http://www.biltema.se/
Bil/Styling/Exteriört/Hjul-/låsmuttersats

Mvh Christian
highXspeed Crazy
18 maj 2009 · 698 Inlägg

jag har kört med dessa. inga problem

bara de att de tappa färgen när man skruvat av de några gånger:P

criller Aktiv Medlem
18 maj 2009 · 1 303 Inlägg

-h-jdm- skrev:
jag har kört med dessa. inga problem

bara de att de tappa färgen när man skruvat av de några gånger:P

Va nästan det jag misstänkte tongue

Jaja 100 kr vad räknar man med big_smile

Blir sånna sen då

Tack för snabbt svar

Mvh Christian
hagg
18 maj 2009 · 36 Inlägg

satt sånna på min celica när jag köpte den och dom skruvade upp sig själva och 2 hjulbultar small när man låg i 90 på landsvägen, men då stämde inte konvinkeln med mina fälgar.

Men kolla så att kon vinkeln stämmer så ska det inte vara några problem.

Ford Mustang GT "Trick Flow 5.0" (1995)
sir_daniel www.kudoz.se
18 maj 2009 · 3 802 Inlägg

haft dem på 3 av mina bilar utan några problem, enda som någon sa var att efter byte av fälgar för många ggr så skavdes färgen delvis av, men det kan man ta.

Jaguar Xj6 4.2L LWB "Gammeljaggan" (1977)
Mercedes GL550 "Gangster mercan" (2008)
Jaguar Xj6 serie 2 "Bus katten" (1977)
AcesHigh666 The devil is a looser and he´s my bitch!
18 maj 2009 · 1 948 Inlägg

jag hade valt de "kromade" i så fall, där syns inte lika tydligt när färgen blir bortskavd. Har haft blå på en bil och det ser bra ut tills man lossat hjulet ett par ggr... men var extra noga med att du får rätt kona och storlek, har nämligen råkat ut för biltemas inkompetenta personal, vilket resulterade i att jag fick handla nya muttrar på ett annat ställe(har 10 mil till biltema)

EDIT: ps. har kromade på min bil nu så bara in där o kolla så får du se hur de ser ut efter att ha lossat hjulen många ggr(syns bara med förstoringsglas typ)

Senast redigerat av AcesHigh666 (18 maj 2009)

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.
Mazda MX-5 "Happy Go Lucky" (1992)
steifan DR!FTT3KN!K3R
18 maj 2009 · 10 427 Inlägg

Jag har två uppsättningar med de kromade hjulmuttrarna som kostar typ 59kr för 10st.
En uppsättning går på vintern och en på sommaren. Har kommit lite brunkrom på någon av
vintermuttrarna men jag är nöjd i största allmänhet tongue Ingen kostnad att köpa nya heller direkt.

Inte sett några tecken på sprickor eller liknande. Så verkare 'safe'.

Men de färgade muttrarna/skruvarna kanske är av annat slag.

Gulmun * Klåpare
18 maj 2009 · 1 718 Inlägg

steifan skrev:
Jag har två uppsättningar med de kromade hjulmuttrarna som kostar typ 59kr för 10st.
En uppsättning går på vintern och en på sommaren. Har kommit lite brunkrom på någon av
vintermuttrarna men jag är nöjd i största allmänhet tongue Ingen kostnad att köpa nya heller direkt.

Inte sett några tecken på sprickor eller liknande. Så verkare 'safe'.

Men de färgade muttrarna/skruvarna kanske är av annat slag.

Samma här. De blir som sagt fort rostiga tack vare kromsläppet, men de uppfyller sin funktion i alla fall.
Har även haft de blåa muttrarna med låsmutter och fick lite släpp på den blå beläggningen med. Låsmuttern kan för övrigt skruvas av med tumhylsa har jag hört här på forumet.

Klokhet kommer av erfarenhet och erfarenhet kommer av dumheter.
criller Aktiv Medlem
18 maj 2009 · 1 303 Inlägg

Det är dom blåa jag vill åt för jag har blåa vetilhattar. big_smile

Men om färgen lossnar efter ett tag så gör det inget köper nya sen igen isåfall

Huvudsaken är att om inte lossnar från hujulen så när man kränger i en kurva så flyger hjulen av tongue

Tex:
[video]http://www.garaget.org/video/96v5q4jjbtn2[/video]

Mvh Christian
Jockessaab
18 maj 2009 · 248 Inlägg

blev mekanikern halshuggen?

Hackev8
18 maj 2009 · 2 121 Inlägg

jag har feltemas hjulmutrar dom blå men som en annan sa dom tappar färg å dom funkar fint på min bil har lekt kört med dom oxå

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang